Sveiki,
„Oskaro“
statulėlę kaip geriausias užsienio šalių filmas pelniusi čiliečių drama „Fantastiška moteris“ (ispan. Una Mujer Fatastica) (2017) daug ką
suglumino dėl šio apdovanojimo, nors kitą vertus „Oskarai“ visada buvo šališki
apdovanojimai, jeigu panagrinėtume tendencijas, pamatytume, kad geriausiais
filmais tampa tik tie, kurie turi patriotinių (amerikietiškojo stiliaus) arba
seksualinių mažumų istorijos. Tiesą sakant, „Oskarą“ tikrai tuokart būčiau
davęs švedų filmui „Kvadratas“ arba rusų „Nemeilė“, todėl iš esmės nepritariu,
jog būtent „Fantastiška moteris“ pelnė šį įvertinimą.
Visgi
filmas neblogas. Tai ne pirmas sykis, kada susiduriu su Čilės režisieriumi
Sabastian Lelio. Itin gerą įspūdį paliko jo drama „Glorija“, kurios
amerikietišką perdirbimą autorius pristatys su Julianne Moore, pastarąjį
kritikai jau vertina lygiai taip pat, kaip Pietų Amerikos versiją. Eilėje dar
laukia jo filmas „Nepaklusnumas“, bet dabar ne apie juos... Ši istorija
pasakoja apie Santjage, Čilės sostinėje, gyvenantį transeksualą Mariną, kuris
yra užmezgęs rimtus santykius su į tėvus tinkančiu 57 metų vyru. Pastarasis po
vienos vakaronės numiršta ir Marinai tenka išgyventi ne tik netektį, bet ir kuo
greičiau kraustytis iš jo namų, nes mylimojo buvusi žmona su vaikais toli gražu
nėra nusiteikę draugauti su „šeimų ardytoja“. Istorija be laiko šuolių pasakoja
apie tai, kaip iš esmės viską tenka grąžinti, pradedant mylimojo daiktais, tiek
prisiminimais, vėl iš naujo išgyventi gniuždantį pažeminimą dėl to, kas tu esi
ir kaip gyveni. Iš esmės skaudžios egzistencinės temos menkai tenagrinėja
tapatybės tematiką, kurios kratosi dalis puritoniškų lietuviškų žiūrovų,
veikiau tai filmas ne apie transeksualumą, bet apie sudėtingas visuomenės
santykius, nulemtas sudėtingų pasaulėžiūros sistemų, įsitikinimų, prieštaringų vertybių.
Išties
puikioje režisūroje atskleidžiama meilės ir praradimo istorija, kuri nėra
tipinė. Ir visai tai ne dėl transeksualo, bet dėl to, kad išklibinus
prieraišumą, visko netekus, tenka kažkaip priimti ištuštėjusį pasaulį. Gal dėl
pagrindinio veikėjo šoko po mylimojo mirties, man šiek tiek vaidyba pasirodė
pernelyg teatralizuota, išlaikytos pernelyg tamprios pauzės kalbantis, ginčijantis
ir pan., pavyzdžiui, „Glorijoje“ man viskas plaukė kur kas natūraliau ir
įtikinamiau. Šis filmas galbūt ir nesiekia būti itin organiškas, juk visgi
kalbama apie žmogaus skausmą, kurio raiška dažniausiai neturi „normalių“ formų.
Pagrindinį vaidmenį atliko tikra transeksualė aktorė ir operos dainininkė
Daniela Vega (g. 1989), kuri iš esmės labai tiko šiam nevienadieniam vaidmeniui.
Man
patiko ši juosta, nors vėlgi kažin kokių emocijų kaip „Kvadratas“ ar „Nemeilė“
nesukėlė, nes visgi čia papasakota tyli ir uždara drama žmogaus viduje, o „Kvadratas“
ir „Nemeilė“ ryškiai spinduliuoja socialines žinias pasauliui.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 86/100
IMDb:7.2
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą