Sveiki, skaitytojai,
Tęsiu savo atsirinktų serialų peržiūras ir vienas iš
tokių šį rudenį tapo populiarus amerikiečių serialas „Rytinis šou“
(angl. The Morning Show). Serialas debiutavo prieš pat pandemiją,
2019 metais, iškart po to, kai per pasaulį nuaidėjo #metoo skandalai, kalbantys
apie seksualinius moterų išnaudojimo ir prievartos atvejus įvairių institucijų
darbo vietose. Serialas remiasi amerikiečių žurnalisto ir rašytojo Brian
Stelter 2013 metais pasirodžiusi romanu „Top on the Morning“. #metoo itin
populiari tema, į kurią ne visi norėjo atkreipti dėmesį, tačiau prasidėję
susivienijusių moterų liudijimai šį procesą pavertė grėsminga kalnų sniego
lavina, staiga visi ėmė apie tai kalbėti, o kinas ir serialai – ne išimtis.
Europoje, deja, apie tai nelabai kalbama, įtariu, kad taip pat galingose korporacijų
įmonėse, politikoje, žiniasklaidoje moterys taip pat patiria panašius dalykus.
Taigi serialas pasakoja apie itin populiarų
nacionaliniu lygmeniu „Rytinis šou“ laidą, kuri tikriausiai atitiktų mūsų „Labas
rytas!“, rodomą per LRT. Amerikos visuomenė itin mėgsta parodomąjį veidą,
viešuosius žmones su nepriekaištinga reputacija, geru humoro jausmu ir puikiais
asmeniniais šeiminiais santykiais. Neduok Dieve, Amerikoje būti žinomu ir
viešai patirti nuopuolio skandalus, apie tai mes puikiai žinome iš geltonosios
spaudos. Vienas pagrindinių veikėjų pirmajame sezone – „Ryto šou“ žymusis
vedėjas Mičas Kesleris (aktorius Steve Carell) jau 15 metų drauge su savo
kolege Aleks Live (aktorė Jennifer Aniston) veda populiariausią TV rytinę laidą.
Charizmatiškas, malonus ir visų mėgstamas vyras, gyvenime auginantis kelis
mažus vaikus, iš tikrųjų ilgą laiką darė darbe savo kolegėms seksualinį
spaudimą, mezgė slaptus romanus, kurie, prasidėję #metoo judėjimui, sunaikino
ir paties Mičo karjerą. Mičas vieną rytą tiesiog buvo pašalintas iš laidos, o
vietoj jo įdarbinta liberaliųjų pažiūrų maištingoji reporterė Bredli Džekson
(aktorė Reese Witherspoon).
Serialas rodo senbuvės Aleks ir naujokės Bredli
sunkiai besiklostančius darbinius santykius, intrigas. Kol Mičas bando nuplauti
savo skandalus ir kaip nors sugrįžti į eterį, studijoje perteikiami vidaus galios
žaidimai, persitvarkymai. Dėmesio centre – Bredli ir Aleks nesutarimai dėl
laidos formato ir eksperimentavimo. Akivaizdu, jog serialo draminis fonas nori
atkreipti dėmesį į tai, kad tokios panašios laidos kaip „Rytinis šou“ yra labai
gerai ir politkorektiškai apgalvotas žaidimas, kurį valdo iš esmės
žiniasklaidos kompanijos magnatai, palaikydami galingus politikus ir iš žinių
darydami pelną. Kitaip sakant, juk tai istorija, kaip moterys griauna ir
pertvarko patriarchalinius galios žaidimus, pačios klysdamos ir bandydamos
atrasti naują vaidmenį besikeičiančiame pasaulyje. Atsiradusi Bredli, kuri tiesioginiame
eteryje neapsikentusi ištaria, kad penkiolikos metų turėjo pasidaryti abortą,
sukelia tikrą audrą. Moterys vėl matomos, nors sulaukia ir pasmerkimo, tačiau
visas serialo centras sukasi apie tai, kiek kiekviena moteris viešai
pasisakydama ir kalbėdama apie asmenines patirtis prisideda prie visuomeninio
pokyčio, dažnai atiduodamos galgi net savo karjeras ir asmeninio gyvenimo
ramybę.
Nors serialas turi tris pagrindinius veikėjus (Mičą,
Aleks ir Bredli), tačiau sezone plėtojamos ir šalutinės istorijos, pavyzdžiui, akcentuojama
dirbti pasilikusių moterų psichologija, traumos ir emocinės būsenos po Mičo
skandalo, kurios turėjo intymių santykių su juo. Taip pat išskirčiau ir vyrų
žaidimų reikalus. Novatoriško šelmio Korio (aktorius Billy Crudup) ir Čipo
(aktorius Mark Duplass) bandymai išsiveržti iš kieto kompanijos savininko
kontrolės. Sezone nemažai įtampos tarp stovyklų pasiskirstymo, kas palaiko senbuvę
Aleks, o kas novatoriškąją Bredli, bandoma organizuoti vidinius politinius
pačios laidos pokyčius, griaunant nustatytus standartus ir politkorektiškumo
ribas.
Serialas buvo pastebėtas ir įvertintas įvairių
prestižinių apdovanojimų, pelnė daug nominacijų, tačiau šiame sezone mane
labiausiai nustebino kultinio serialo „Draugai“ aktorė Jennifer Aniston, kuri
šiaip jau labiau laikoma komedijos žanro aktore (turint galvoje, kiek nemažai
ji nusifilmavo romantinių komedijų filmuose), tačiau jos draminius sugebėjimus
galėjome įvertinti jos pasirodyme „Pyragas“ 2015, kada ji pirmąkart buvo
nominuota kaip draminė aktorė „Oskarui“ (beje, geras filmas, rekomenduočiau).
Šiame seriale, manau, ji iš naujo atgaivino savo kaip aktorės vardą ir pelnė
SAG apdovanojimą kaip geriausia draminė aktorė. Jos Aleks personažas
sudėtingas, moteris su ryškiais karjeristės bruožais, narcizė staiga susvyruoja,
nebežino, kas ji tokia, griūna jos santuoka, dukra nusisuka, ji pikta darbe,
bet drauge pamažu „išsilukštena“ ir išsigrynina, evoliucionuoja kaip veikėja,
todėl šiuo atveju man jos personažė visame sezone buvo pats įdomiausias
reikalas. Visi kiti maždaug nuspėjami, tipažiniai, tačiau, kiek žinau, kituose
sezonuose bus galimybė atsiskleisti ir kitiems personažas, kurie net bus
įvertinti „Emmy“ apdovanojimu.
Noriu pasakyti, kad man patiko šis serialas. Įtraukė,
suintrigavo. Galbūt tikėjausi netgi šiek tiek lengvesnio ir į pramogą linkusį
istorijos toną, daugiau komiškų situacijų, tačiau ne, serialas išties
dramatiškai sudėliotas, scenarijus labai geras, o sezone pasirodo visas pulkas
puikiai pripažintų aktorių. Visgi momentais serijose pagaudavo didaktinio
elemento patosas, toks visgi teisingumo perteikimo troškimas, pvz., kai
veikėjai lyg ir turėtų savanaudiškai kibti vienas kitam į atlapus, visgi tam
tikrais momentais drėgnomis akelėmis, žiūrėdami vienas į kitą, atveria prie
taurės vyno sielas, nors ateina rytojus ir vėlei tenka konkuruoti, grumtis,
dalyvauti viename didžiuliame industriniame intrigų dvare. Klausimų kilo ir dėl
aštuntos serijos, kuri „išgriebta“ iš retrospekcijos, pasakoja apie Mičo
praeitį iki skandalo. Matomai, kad toji serija buvo pilotinė ir nufilmuota
anksčiau, nes dar nesusiformavęs Aleks personažas. Toji serija išties pristabdo
sezono pagreitį, bet iš esmės ir paruošia tramplynui – paskutiniosioms dvi,
kurios užbaigia sezono #metoo probleminį epicentrą.
Kiek jau peržiūrėjau šiemet nematytų serialų pirmųjų
sezonų, šis ir dar „Sekso terapija“ yra tie, prie kurių, manau, tikrai drąsiai
grįšiu anksčiau ar vėliau, tačiau norisi dar keliems nematytiems serialams
suteikti progą. „Rytinis šou“ paliko išties neblogą įspūdį.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą