2013 m. liepos 1 d., pirmadienis

Filmas: "Mergina kaip aš: Gwen Araujo istorija" / "A Girl Like Me: The Gwen Araujo story"




Sveiki, kino gerbėjai,

Jau rašiau asmenišką įrašą apie realiai egzistavusį transeksualą Gwen Araujo, šįkart noriu pakomentuoti Agnieszkos Holland biografinę dramą apie šią asmenybę „Mergina kaip aš: Gwen Araujos istorija“ (A Girl Like Me: The Gwen Araujo Story) (2006). Na, paskutiniuoju metu ypatingai esu susidomėjęs šios lenkų režisierės darbais ir žiūriu, kad esu jau pamatęs nemažai jos darbų ir kaskart ji mane stebina savo universalumu. Nežinau, kas režisierę paskatino imtis šios biografijos statymo, bet darbas pavyko. O ko čia stebėtis, juk tai Agnieszka Holland!

Techniškai žiūrint, ši juosta nėra geriausias režisierės darbas ir toli gražu neprilygsta „Kopijuojant Bethoveną“ (2007), sakyčiau, braižas primena TV užsakytą filmą (tiesą sakant, kanalas ir užsakė šią juostą), todėl turint tikriausiai ribotą biudžetą, Holland teko kapstytis iš padėties. Tai tikriausiai pats neestetiškiausias mano jos matytas filmas, turintis mažai „dvasios“, o pasakojimas labiau nukreiptas į medžiagos turinį, o ne tai, kas slypi už kadro ir dvasiniuose herojų lygmenyse. Tikriausiai TV būtent ir prašė tokio filmo, nes Holland statydama savarankišką ir nepriklausomą filmą, šventai tikiu, būtų sukūrusi visai kitokį variantą. Na, negalima sakyti, kad filmas bedvasis, jis turi dvasią, tik ji jau kažkur matyta, statyta pagal standartinius modelius, pasitelkiant ne individualius niuansus, o standartinius.

Filmo medžiaga išties jaudinanti – motinos susitaikymas su vaiko lyties transformacija ir transeksualo prisitaikymas prie aplinkos ir galiausiai nužudymas. Išties biografinė drama turi ką papasakoti ir parodyti. Puikiai atrinktas transeksualo vaidmeniui aktorius JD Pardo, netgi išvaizda kažkiek primena tikrąją G. Araujo. Juosta yra ne tik meninė, bet kartu ir pažintinė medžiaga apie taip nuo mūsų visų nutolusį „egzotišką“ tapatybės virsmą. Personažuose daug kančios, daug visuomenės susipriešinimo, tačiau nemanau, kad viskas ištransliuota ir parodyta taip, kaip buvo realiai. Manau, filmas galėjo būti ir geresnis.

Mano įvertinimas: 7/10
IMDb: 7.6


Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą