2023 m. kovo 4 d., šeštadienis

Filmas: "Metas išeiti" / "Sprendimas išvykti" / "Heojil kyolshim" / "Decision to Leave"

 

Sveiki,

Pietų Korėjos kino meistras Park Chan-wook per savo karjerą sukūrė ne vieną ryškų ir savitą kino reginį, pelniusių pačius prestižiškiausius apdovanojimus. Man asmeniškai labai patiko „Tarnaitė“ (2016), „Stokeriai“ (2013), „Troškulys“ (2009) – pastarieji tapo įsimintinais metų filmais, tad labai laukiau naujausio režisieriaus filmo „Metas išeiti“ (kaip kur verčiama „Sprendimas išvykti“) (angl. Decision to Leave) (2022), pastarajam kino kūrėjas ruošėsi net šešerius metus, o filmą šiuo metu galite pamatyti kino festivalyje „Kino pavasaris“.

Istorija pasakoja detektyvinę-kriminalinę istoriją apie detektyvą Jangą, kuris tiria nuo Sviesto kalno nukritusio turtuolio mirties aplinkybes. Į apklausą iškviesta prastai korėjietiškai kalbanti velionio žmona Song Soė tiek detektyvui, tiek komisariatui kelia tam tikrų klausimų, mat moteris elgiasi nerūpestingai ir neslepia abejingumo, jog vyras mirė. Tačiau nei detektyvas, nei kiti neturi įrodymų, jog užsienietė žmona turi kokių nors sąsajų su vyro mirtimi. Pats Jangas jau 16 metų sėkmingai vedęs, jo žmona trokšta persikraustyti į kitą Seulo rajoną, tačiau Jangas pamažu taip susižavi įtariamąja, kad pamažu pradeda ją sekdamas įsimylėti...

Šis filmas po „Tarnaitės“ novatoriškumo, sakyčiau, yra grįžimas prie to, nuo ko režisierius ir pradėjo savo kiną. Smurtinių kriminalinių istorijų, kuriuose pavydo, meilės ir maniakiška trauka veikiami herojai nusižengia humanistiniams principams. Nepasakyčiau, kad ši istorija kuo nors mane nustebino, priešingai, kaip tik pasigedau gelmės, įdomesnių siužeto vingių, netikėtų veikėjų sprendimų, papildomų įdomesnių šalutinių veikėjų ir šiaip aštresnės provokacijos. Istorija remiasi iš esmės detektyvo aistra imigrantei iš Kinijos, o toji aistra pateisina ir galimus veikėjos kriminalinius veiksmus, tad detektyvas blaškydamasis tarp namų ir meilužės galiausiai suserga depresija, nuolat bando palaikyti sveiką protą varvindamasis akių lašus. Toliau beveik nieko nevyksta, finalas daugiau ar mažiau žinomas, nes aistra ir žmogžudystės sunaikina pačius veikėjus kaip paprastuose tradicinių panašių siužetų filmuose.

Visgi be silpnoko siužeto reikia pagirti režisieriaus pasakojimo būdą, dėl ko būtent ir verta pamatyti šį filmą. Autorius originaliai fragmentuotai pasakoja nusikaltimo istoriją, įterpdamas mistines detektyvo vaizduotės žaismus, leidžia dirstelėti į veikėjo mintijimą, analitinį mąstymą, išlaiko įtampą, paslaptingumą, todėl labai stiprus šio filmo montažas, primenantis, koks režisierius yra geras pasakotojas, netgi kai siužetas yra vienkryptis, paprastas ir nuspėjamas. Retai kada kine pasakojimo maniera filmo turinį gali pakylėti į tokias aukštumas. Nors „Metais išeiti“ nėra mano mėgstamiausias Park Chan-wook filmas, visgi praleidau pustrečios valandos kokybiškame reginyje, kuriame banalūs ir šimtus kartų matyti istorijos vingiai perteikti originaliai ir patraukliai.

Mano įvertinimas: 7.5/10

Kritikų vidurkis: 84/100

IMDb: 7.1

 

Nuoroda į „Kino pavasarį“: ČIA.



Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą