Sveiki,
Pietų
Korėjos kino meistras Park Chan-wook per savo karjerą sukūrė ne vieną ryškų ir
savitą kino reginį, pelniusių pačius prestižiškiausius apdovanojimus. Man
asmeniškai labai patiko „Tarnaitė“ (2016), „Stokeriai“ (2013), „Troškulys“
(2009) – pastarieji tapo įsimintinais metų filmais, tad labai laukiau naujausio
režisieriaus filmo „Metas išeiti“ (kaip kur verčiama „Sprendimas
išvykti“) (angl. Decision to Leave) (2022), pastarajam kino kūrėjas
ruošėsi net šešerius metus, o filmą šiuo metu galite pamatyti kino festivalyje „Kino
pavasaris“.
Istorija
pasakoja detektyvinę-kriminalinę istoriją apie detektyvą Jangą, kuris tiria nuo
Sviesto kalno nukritusio turtuolio mirties aplinkybes. Į apklausą iškviesta
prastai korėjietiškai kalbanti velionio žmona Song Soė tiek detektyvui, tiek komisariatui
kelia tam tikrų klausimų, mat moteris elgiasi nerūpestingai ir neslepia
abejingumo, jog vyras mirė. Tačiau nei detektyvas, nei kiti neturi įrodymų, jog
užsienietė žmona turi kokių nors sąsajų su vyro mirtimi. Pats Jangas jau 16
metų sėkmingai vedęs, jo žmona trokšta persikraustyti į kitą Seulo rajoną,
tačiau Jangas pamažu taip susižavi įtariamąja, kad pamažu pradeda ją sekdamas
įsimylėti...
Šis
filmas po „Tarnaitės“ novatoriškumo, sakyčiau, yra grįžimas prie to, nuo ko
režisierius ir pradėjo savo kiną. Smurtinių kriminalinių istorijų, kuriuose
pavydo, meilės ir maniakiška trauka veikiami herojai nusižengia humanistiniams
principams. Nepasakyčiau, kad ši istorija kuo nors mane nustebino, priešingai,
kaip tik pasigedau gelmės, įdomesnių siužeto vingių, netikėtų veikėjų
sprendimų, papildomų įdomesnių šalutinių veikėjų ir šiaip aštresnės provokacijos.
Istorija remiasi iš esmės detektyvo aistra imigrantei iš Kinijos, o toji aistra
pateisina ir galimus veikėjos kriminalinius veiksmus, tad detektyvas
blaškydamasis tarp namų ir meilužės galiausiai suserga depresija, nuolat bando
palaikyti sveiką protą varvindamasis akių lašus. Toliau beveik nieko nevyksta,
finalas daugiau ar mažiau žinomas, nes aistra ir žmogžudystės sunaikina pačius
veikėjus kaip paprastuose tradicinių panašių siužetų filmuose.
Visgi
be silpnoko siužeto reikia pagirti režisieriaus pasakojimo būdą, dėl ko būtent
ir verta pamatyti šį filmą. Autorius originaliai fragmentuotai pasakoja
nusikaltimo istoriją, įterpdamas mistines detektyvo vaizduotės žaismus, leidžia
dirstelėti į veikėjo mintijimą, analitinį mąstymą, išlaiko įtampą,
paslaptingumą, todėl labai stiprus šio filmo montažas, primenantis, koks
režisierius yra geras pasakotojas, netgi kai siužetas yra vienkryptis,
paprastas ir nuspėjamas. Retai kada kine pasakojimo maniera filmo turinį gali
pakylėti į tokias aukštumas. Nors „Metais išeiti“ nėra mano mėgstamiausias Park
Chan-wook filmas, visgi praleidau pustrečios valandos kokybiškame reginyje,
kuriame banalūs ir šimtus kartų matyti istorijos vingiai perteikti originaliai
ir patraukliai.
Mano įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 84/100
IMDb: 7.1
Nuoroda
į „Kino pavasarį“: ČIA.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą