Sveiki,
Šįkart noriu pristatyti
ir pakomentuoti amerikiečių režisierės Julie Taymor filmą „Titas“ (lotyn. Titus)
(1999), kuris sukurtas pagal Šekspyro, kaip manoma, parašytą pirmąją dramą
„Titas Andronikas“. Na, labai ilgai neliečiau kitų Julie Taymor darbų, nes po
„Frida“ (2002), kuri man labai patiko ir jau matyta ne kartą, bijojau nusivilti
šios režisierės darbais, bet smalsumas visgi suviliojo mane.
Filmas „Titas“ yra
debiutinis režisierės darbas, kurio scenarijų ji parašė pati. Pažiūrėjus 10
minučių filmo, išsigandau, kad man jo taip ir nepavyks baigti, nes nelabai
supratau, kas vyksta, nieko nebuvau skaitęs ar domėjęsis apie šį kūrinį. Visgi
pažiūrėjau iki galo ir nenusivyliau, nors filmas ir trunka pustrečios valandos.
Išties ne tiek patiko,
kiek nustebino – aš labai mėgstu kine staigmenas. „Titas“ – neabejotinai yra
skonio reikalas, regis, kino kritikai taip pat vieningai nesutaria dėl filmo
vertės, todėl davė jam gana vidutiniškus įvertinimus. Filmo pastatymas atsiėjo
20 milijonų, o uždarbis vos per 2 milijonus dėl prastos reklamos ir riboto kino
seansų skaičiaus. Betgi mes žinome, kad komercija gyvena sau, o meno tūrinis
sau.
Kadras iš filmo "Titas".
Kas patiko šiame filme?
Įdomu, kad nebuvo to, kas nepatiko. Režisierė yra genialus fenomenas. Nuostabi
režisūra ir išmonė. Ji labai įdomiai transformavo pjesę į scenarijų ir surado
modernų raiškos būdą. Ji apjungia du istorinius laikotarpius – senovės Romą ir
Musolinio laikų Italiją, suradusi du istorinius svarbius šalies kertinius
taškus, juos paverčia kultūros karkasu, dekoracijomis, imitacija. Vienu metu
personažai vilki romėniškai, kitą – jau važinėja automobiliais. Tokia maišalynė
gali pasirodyti preciziška, pernelyg avangardinė, tačiau svarbiausi turinio rėmai
neišklibinti. Režisierė paliko Šekspyro dramos užtaisą, daugelyje vietų
personažų tekstas išlieka eiliuotas, vyksta tikros dramos „sumiksuotame“
kultūriniame koliaže. Šitai tikriausiai mane labiausiai ir žavėjo – perėjimai,
žaismė, sąsajų ir esmių suradimas dvejuose skirtinguose laikotarpiuose.
Žinoma, aktoriai. Nuostabūs,
pritrenkiantys, nors jų vaidyba palikta teatrinė, lyg personažai vaidintų
Šekspyro laikų scenose, todėl jų stotai, monologai, dialogai atrodo nepaprastai
iškilūs, nutolę nuo natūralumo. Neįmanoma nepaminėti garso takelio – didingas,
epinis ir visaip kitaip personažus bei istoriją pakylėjantis cunamis, kai kada
net šiurpuliukai nueidavo per kūną. Anthony Hopkins – aktorius genijus,
pilnomis ašarų akimis stoiškai atlaikė ir sukūrė Tito Androniko personažą. Mano
meilė Jessica Lange, kerštaujanti Gotų karalienė – dievaži, atgaiva sielai.
Neįtikėtina filme buvo surasti vieną gražiausių ir geidžiamiausių šiuo metu
britų aktorių, tiesa, dar labai jauną – Jonathan Rhys Meyers.
Šiaip iš esmės filmas
tiko ir patiko. Piki režisūra, interpretacija, raiška ir aktoriai. Vykęs
darbas, todėl nekantrauju susipažinti su kitais režisierės darbais.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis:
57/100
IMDb: 7.3
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą