Sveiki, kino
žiūrėtojai,
Labai apsidžiaugiau,
kai pagaliau mane pasiekė filmas, kurio labai laukiau „Po tavo oda“ (angl. Under
the Skin) (2013), kuris turėjo rodyti nepaprastus Scarlett Johansson
aktorinės meistrystės privalumus, nes paskutiniu metu aktorė įsisukusi į
komercinio kino filmavimus ir šis filmas turėjo parodyti visai kitą jos pusę.
Na, su britų režisieriumi Jonathan Glazer buvau susipažinęs prieš tris metus,
kai pamačiau jo filmą „Gimimas“ (2004), kuris lyg ir glumino kitus žiūrovus,
bet man tada jo filmas tiko ir patiko.
„Po tavo oda“ – tai kur
kas, mano akimis, prastesnis filmas, nors kino kritikai negailėjo liaupsių,
tačiau mano lūkesčiai buvo kur kas aukštesni. Filmas nuo pat pradžių pasakoja
itin simbolišką ir abstrakčią istoriją, kurioje kylą milijonas klausimų. Vis su
draugu per seansą susižvalgydavome ir klausdavome: „Ar tu jau ką nors
supratai?“ Ir vis nieko. Iš tikrųjų esu matęs ne vieną europietišką panašų
fantastikos elementų turinčią šaltą juostą, kuri turi mažai dvasiškumo, kur
pilna metaforų, mįslių, abstrakcijų, kur nežinosi, ar čia pasąmonės žaismė,
sapnas ar tikrovė. Išties nemėgstu tokių filmų, bet kas galėjo pasakyti, kad po
„Gimimo“ režisierius pasuks tokia linkme?
Kadras iš filmo "Po tavo oda".
Išties klausimų,
žiūrint kilo daug, bet juostai persiritus į antrą pusę, nustojau klausti,
draugas nuėjo miegoti, o aš sukandęs dantis pasakiau sau, kad žiūrėsiu iki
galo, dėl Johansson, kuri visą filmą atrodė tokia... Ta jos plaukuosena panaši į Mill Jovovich ir
akys, tačiau nepasakyčiau, kad ta istorija mane sužavėjo ir sužavėjo ji šioje
istorijoje. Neosimbolika, Škotiškas šaltumas, bandymas suprasti, ką norėjo
pasakyti režisierius, kad, anot jo, mes norime gyventi svetimus gyvenimus,
pasisavindami jų išvaizdą, o viduje norime paslėpti savo savastį ir prigimtį.
Lygiai taip pat ši androidinė simbolinė būtybė vilioja vyrukus į savo
automobilį, bet niekaip negali su jais pasidulkinti, nes po jos oda tėra tik
latekso guminė lėlė be makšties. Gal iš tikrųjų mes pradžioje geidžiame tik
kūno ir gražios odos, bet susidūrę su realybe, visgi paneigiame pirmumo įspūdį.
Visgi filmas šaltas, pilkas, niūrus, nepatiko atmosfera, pernelyg daug
simbolikos, bereikšmės monotonijos, bereikalingo nuklydimo į bereikšmes
pasakojimo linijas ir apskritai, net nežinau, kam tokį filmą rekomenduoti.
Mano įvertinimas:
2.5/10
Kritikų vidurkis:
78/100
IMDb: 6.8
Scarlett Johansson
kalba apie filmą „Po tavo oda“.
Jūsų Maištinga Siela
Ačiū už komentarą. Supratau, kad laiko nešvaistysiu.
AtsakytiPanaikinti