Sveiki,
Labai mėgstu italų
režisierių Luca Guadagnino. Prisimindamas ankstesnius jo kino darbus, vis menu
juos su nostalgija. Manau, kad geriausias jo darbas tebėra „Aš esu meilė“
(2009), kuriame perteikta itališkos elitinės kultūros klasika. Sakyčiau, šiam
režisieriui turime būti dėkingi už aktoriaus Timothée Chalamet atradimą ir iškėlimą,
nes po jo pasirodymo režisieriaus filme „Vadink mane savo vardu“ aktoriui
pasipylė tokie vaidmenys, kad jis laikomas šios naujosios kartos aktoriumi
lyderiu. Kaip anuomet kažkada Leonardo DiCaprio. Naujausias L. Guadagnino
darbas „Kaulai ir visa kita“ (angl. Bones and All) (2022)
Venecijos kino festivalyje pelnė sidabrinį liūtą, tad visiškai tikėdamas šio
filmo turiniu, leidausi į dar vieną režisieriaus sukurtą reginį.
„Kaulai ir visa kita“
pasakoja apie devinto dešimtmečio Ameriką. Istorija persmelkta laikmečio
kultūrinių bei buities detalių, tačiau įdomu ir tai, jog tarp tų visų normalių
žmonių gyvena ir keisti žmonės, save vadinantys Valgytojais. Jie maitinasi
žmogaus mėsa, panašiai kaip vampyrai krauju, taip šiems reikia paėsti
mirštančio žmogaus mėsos. Visgi režisierius iškart atsisako įprastinių
fantastinių apie žmogėdras pasakojimo vaizdavimo elementų t. y. žmones su
antgamtinėmis galiomis, apie slankiojimą šešėliuose ar paslaptingą virusą,
veikiau jis tai perteikia kaip intuityvią veikėjų patologinę ligą, su kuria lyg
narkomanas ar alkoholikas bando gyventi ir suprasti savo priklausomybę. Nors filme
tai pateikiama kaip perduodama genetinė liga, visgi kino kūrėjai detaliai
neanalizuoja šios žmonių mutacijos priežasčių, o stengiasi narplioti
pagrindinės veikėjos Marenos istoriją.
Vos sulaukusi 18 metų
Marena lieka palikta tėvo, kadangi šis nebegali apsikęsti, jog Marena kaskart
tampa nevaldoma ir puola kandžioti žmones. Marena keliauja per valstijas,
sutinka keistą senuką Salį, kuris išmokina ją užuosti kitą Valgytoją. Kraupus
senolis galiausiai pradeda persekioti jaunąją Valgytoją, tačiau ji jau keliauja
su jaunu Valgytoju Li, kurį šiame filme sukūrė aktorius Timothée Chalamet. Li
biseksualus, jis pasitenkina gražiais savo amžiaus vaikinais, tačiau galiausiai
juos nužudo ir... apvalgo. Keliaudami po valstijas jiedu bando surasti Marenos
senelius ir mamą, galų gale jiedu vienas kitą pamilsta ir nusprendžia gyventi
kaip padorūs žmonės, tačiau ar du antžmogiai gali paneigdami prigimtį imituoti
įprastą žmonių gyvenimą?
Filmas, pripažinsiu,
sukėlė itin dviprasmiškus jausmus. Pirmoji filmo pusė glumino dėl savo lėtų apsukų.
Priminė tuos 90-ųjų pradžios filmus apie vaikus, kurie bando išsiaiškinti savo
kilmę, todėl keliauja po įvairias JAV valstijas ir renka savo istoriją. Kitą
vertus, filmas apie tai ir yra, pastatytas iš nostalgijos tokiam kinui, bet visą
įdomumą ir savitumą sukuria neįprasta pagrindinių veikėjų antžmogiška
prigimtis. Jie yra žmogėdros.
Sakyčiau, režisierius
nėra čia toks įdomus ir aštrus, koks buvo provokuojančioje „Suspirija“ filme,
tačiau vis tiek išgauna savo režisūrine maniera tai, ką galima pavadinti nepriklausoma
ir individualizuota režisūra. Žiūrėdamas šį filmą, prisiminiau, nestandartinį
filmą apie vampyrus „Bizantija“ (2012), kurį režisavo Neil Jordan, o pastarasis
bandė pažvelgti į vampyrizmą visiškai kitu rakursu nei ankstesniame savo
kultiniame darbe „Interviu su vampyru“ (1994). Manau, panašiai ir Luca
Guadagnino bando nagrinėti visiškai kitą monstriškumo aspektą t. y. papasakoti,
ką reiškia būti monstru iš žmogiškosios perspektyvos. Galiausiai į patį filmą
galima žiūrėti kaip į alegoriją t. y. kaip du tėvų traumuoti jaunuoliai
keliauja per JAV mėlynu pikapu ir bando užgydyti savas žaizdas. Nepasakyčiau,
kad filmas sužavėjo, pirmoji jo pusė gana sunkiai pasidavė, tačiau pripratus
prie filmo atmosferos ir idėjos, antroji filmo dalis, mano akimis, ūgtelėjo.
P. S. Kaip puikiai
perteikė aktorius Mark Rylance tą baisuoklį žmogėdrą Salį. Pabaigoje ėjo
šiurpas.
Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų vidurkis: 74/100
IMDb: 7.0
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą