Sveiki,
kinomaniakai!
Vakar oficialiai pradėjau ilgą lapkričio
mėnesį su geriausiomis ir naujausiomis kino juostomis. Nors jau buvau
susidėliojęs, ką ir kaip žiūrėsiu kino salėse, bet nutiko taip, kaip ir šiemet
su „Kino pavasariu“ – teko savo seansus ir bilietus atšaukti ir persikelti į
virtualią erdvę. Galbūt iš kitos pusės pamatysiu daugiau, galėsiu rinktis ir
dėliotis sau repertuarą nepalyginamai lanksčiau, tačiau neatimsi vieno trūkumo –
didžiulės kino salės, garso ir vaizdo. Galų gale pačios kelionės per miestą į
kino salę, rengimąsi išeiti į bendrą viešą erdvę, kurioje renkasi daugiau ar
mažiau panašių interesų žmonės kaip aš.
Kaip ir visada, savo matytais
filmais stengsiuosi pasidalyti su jumis. Galbūt kai kas „užsikabins“ už mano
rekomendacijų ir dar suspės pažiūrėti filmą. Mano orientyras labai aiškus – didžioji
dalis yra kino perliukai.
Pridedu Scanoramos teksto fragmentą iš Scanoramos
puslapio apie šių metų filmų svarbiausius orientyrus. Jis gana neblogai padėjo
iš naujo susidėlioti sau individualią programą.
Kino salėse žiūrovai pamatys
šių metų festivalio filmus-nokautus. Kanuose virtualiai pristatytą vokiečių
režisieriaus Oskaro Roehlerio „Enfant Terrible“ – vokiečių kino provokatoriui
Raineriui Werneriui Fassbinderiui skirtą biografinį filmą. Taip pat Kanuose
kritikus pavergusį švedo Magnuso von Horno Lenkijoje sukurtą ir šių metų
„Scanoramą“ atidariusį filmą „Prakaituok!“ – energingą socialinių tinklų
kuriamą bendrystės iliuziją, demaskuojančią gražuolės kūno rengybos trenerės
Silvijos istoriją.
Kino salėse bus parodytas ir
ryškus naujas balsas – filmas „Pradžia“ (rež. Dea Kulumbegashvili), San
Sebastiane susišlavęs apdovanojimus bene visose svarbiausiose festivalio
kategorijose. Dėmesį turėtų patraukti ir serbų režisieriaus Srdano
Golubovičiaus fimas „Tėvas“, kurio herojus ryžtasi 300 kilometrų kelionei
pėsčiomis į Belgradą, kad susigrąžintų prarastus vaikus, bei motiniškos meilės
kupinas švedų filmas „Neišskiriami“.
Žiūrovai spės išvysti ir
sunkiai perprantamo, ir aktyviai visame pasaulyje kritikuojamo „DAU“ projekto
dalį filmą „DAU. Nataša“, kuris leis patiems nuspręsti, ar šį Iljos Chržanovsio
megalomanijos vaisių dera vadinti menu, ar žmonių teisių pažeidimu. Išskirtinio
žiūrovų dėmesio šiemet turėtų sulaukti pavojingą visuomenės susvetimėjimą
diagnozuojančios brolių D'Innocenzų „Blogos pasakos“, Berlyno kino festivalyje
apdovanotos už geriausią scenarijų.
Visų miestų žiūrovai savo
namuose kino platformoje kinas.scanorama.lt jau nuo šiandien gali išvysti
„Specialiųjų seansų“ programos filmus, kurie pasiūlys reprezentatyvų žvilgsnį į
autorinio kino naujienas iš Indijos. Čia karaliauja vienas intensyviausių ir
unikaliausių per pastaruosius metus Indijoje sukurtų filmų – „Jallikattu“.
XIV a. indų poeto mistiko įkvėpta juosta „Piemenė ir septynios giesmės“
– poetiška ir mitologine magija persmekta istorija, kuri, perkelta į
šiuolaikines Indijos realijas, nuskamba kaip tikras feminizmo manifestas.
Mėgstantys provokatyvius ir
estetiškus eksperimentus turėtų nepraleisti programos „Galvok ką nori“ filmų,
kurie jau šiandien prieinami virtualioje erdvėje. Vienas jų – „Varlės be
liežuvio“, iš koto verčianti ydingo šeimyninio smurto rato studija.
Dėmesio vertas „Karpis“ –
drąsi seksualinio iškrypimo studija, sugebanti pamatyti žmogų ten, kur
dažniausiai matomas tik nusikaltėlis, į akistatą su savimi ir pripažinti savo
tamsiąsias puses stos „Atstumtasis“, permąstyti praeitį ir dabartį kvies
„Suaugusiųjų žaidimai“.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą