Sveiki,
Apie belgų kilmės prancūzų kino
legendą Agnes Varda girdėjau ne taip ir mažai, tačiau iki šios dienos nebuvau
matęs nė vieno jos filmo. LRT televizija savo žiūrovams pristatė šios
režisierės filmų retrospektyvą, kurioje bus galima pamatyti pačius garsiausius kino
meno kūrėjos darbus. Nusprendžiau pirmiausia dirstelėti į tikriausiai vieną
garsiausių režisierės darbų, antrąjį jos ilgametražį filmą „Kleo nuo 5 iki 7“
(pranc. Cléo de 5 à 7) (1962), kuriame pasakojama istorija apie garsią
dainininkę Kleo, kuri apsilanko pas Taro kortų būrėją, kad sužinotų, koks
likimas jos laukia, ar ji iš tikrųjų serganti vėžiu...
Iš esmės visas filmas apima Kleo
gyvenimą nuo penktos valandos iki septynių, kol ji nekantriai laukia
medicininių tyrimų rezultatų. Naiviai ji bando pasislėpti čia pirkdama dailias
kepuraites, čia atstumdama savo meilužius, čia bendraudama su savo
pagalbininke, čia repetuodama, čia susitikdama su drauge... Sustyguota
dienotvarkė tėra Kleo būdas kaip nors suvaldyti viduje kirbantį nerimą: o jeigu
aš sergu, o jeigu aš iš tikrųjų greitai mirsiu? Po naiviais ir madingais septinto
dešimtmečio pradžios Paryžiaus atributais pasakojama žmogaus gyvenimo prasmės
istorija.
Agnes Varda šią istoriją
perteikia tuo, ką galima laikyti Paryžiaus klasika – gatvės ir skersgatviai,
puošni miesto architektūra, muzika. Didžioji filmo dalis yra filmuota tiesiog gatvėse,
vaikštant ir važiuojant pačiai Kleo. Dinamiškas filmas skleidžia meilę Paryžiui,
tačiau tuo pačiu metu žiūrovas yra priverstas galvoti apie Kleo nerimą ir jos
bauginančias būsenas, o dar labiau: ar toji gražuolė blondinė iš tikrųjų gyveno
padorų ir teisingą gyvenimą, o gal tebuvo kaprizinga užsispyrusi ožka, kuri
pati lengvabūdiškai „flirtavo su laime“ ir tuo pačiu nuo jos bėgo, todėl
likimas jai atseikėjo ligą, kad ji pagaliau atsipeikėtų? Daug įvairiausių
dalykų galima galvoti, žiūrint šią kino klasiką ir dėl to filmas tik dar
įdomesnis. Režisierei pavyko per lengvą klasikinio paryžietiško stiliaus
eleganciją papasakoti dramą, kuri kiekvienam iš mūsų veriasi kaip galutinis
gyvenimo nuosprendis.
Žiūrėdamas šį filmą buvau apsvaigintas
ne tik Paryžiaus bangavimo, energetikos, bet ir retro (juoda-balta) spalvų,
kameros žaismo, susitelkimo į veikėją ir iš tos veikėjos srūvančias emocijas,
kurios paveikia pasaulio vaizdinį, todėl filme iš esmės viskas veikia ir
estetiškai, ir dvasiškai. „Kleo nuo 5 iki 7“ žymi naująjį prancūzų kiną,
vadinamą „naujoji banga“, kuriam svarbus dabarties momentas ir Agnes Varda yra
šitos bangos šauklė.
Mano įvertinimas:
7.5/10
IMDb: 7.9
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą