Sveiki,
Prieš kelerius metus debiutavęs
režisierius Aneesh Chaganti su filmu „Paieška“ (2018) šįkart, atrodo, tapo
papirktu režisieriumi, kurį „nusisamdė“ galiūnė kampanija Netflix ir padarė dar
vienu eiliniu užsakomų standartinių masinio kino produktų kūrėjų, sužlugdydami
jo unikalumą. Bent jau tokia kilo pirmoji mintis, žiūrint naujausią
režisieriaus darbą „Bėk“ (angl. Run) (2020).
Filme nusifilmavo pirmo ryškumo „Amerikietiškų
siaubo istorijų“ aktorė Sarah Paulson, todėl filmas beregint tapo internetinėje
platformoje karšta bandele – griebė iškart, kas turėjo laiko. Nesotus filmas. Nors
būta ir tokių, kurie filmą gyrė, netgi pavadino vienu geriausiu šių metų filmu,
tačiau turiu tam tikrų priekaištų. Neoriginalu! Standartiniame vienišos motinos
istorijoje yra klaikiai suluošinta mergina, kuri tenori kuo greičiau įstoti į
universitetą, tačiau kasdien patiria siaubingus negalavimus – vemia, sėdi
invalido vežimėlyje, yra nudeginama, o geroji mamytė visada šalia, kuri šeria
dukrą vaistais ir šypsosi, bet tuo pačiu draudžia dukrai turėti išmanųjį,
naudotis internetu... Aišku, kad šioji mamytė nori amžinai likti su dukrele
tuose namuose.
Nebežinau kodėl, bet
paskutiniuoju metu motinos meilė ir instinktas išpildyti motinystės misiją
tampa siaubo trilerių esminiu siaubo varikliu. Štai motinos meilė realybėje
dažniausiai esti kaip vienas pamatinių ir pirminių žmogaus poreikių, o
trileriuose tai konvertuojama į absoliučiai iškreiptą blogį. Vis galvojau, ar
šis filmas neprogramuoja mūsų apskritai šlykštėtis tėvų lipšnumu, rūpinimuisi
ir visur įžvelgti besąlyginės kontrolės kėslus? Ar žiūrėčiau filmą apie robotą
motiną („Mama“), kuri augina žmogų ir imituoja gerąją mamytę, ar žiūrėčiau filmus,
kuriuose vyrai psichopatai kaip lėles augina pagrobtas paaugles („Vaiduoklių
žemė“), manding, visur tas motinos instinktas išverstas kaip skūra į antrą
pusę, kad jau tampa nuspėjamu bandymu logiškai pagrįsti veikėjos sprendimus
šablonu.
Filmas iš tikrųjų neįspūdingas,
daugelis scenų gerokai nuspėjamos, ypač, kaip pakrikusi veikėja atsidaro dėžutes
su švirkštais. Ar man tik pasirodė, bet vietomis pritrūko ir pačios dinamikos,
ir dvelkė, žargoniškai tariant, piguma? Keli aštresni momentai ir Sarah Paulson
būvimas visgi neatpirko kiek prėsko, standartiniais siužetiniais štrichais
perteiktos banalokos istorijos. Filmui pristigo visur visko po truputį. Režisūra
gerokai prastesnė už „Paieškos“ filmą, siužete trūko netikėtų vingių, o
visumoje stigo kokios nors dar neaptartos kine idėjos netikėtu požiūriu.
Mano įvertinimas:
5/10
Kritikų vidurkis: 66/100
IMDb: 6.7
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą