Sveiki, skaitytojai,
Prancūzai
turi tokį išsireiškimą „enfant terrible“, kurį išvertus pažodžiui reiktų „siaubingas
vaikas“, pastarasis pasakymas tinka ir suaugusiems, kurie elgiasi kaprizingai
ir neatsakingai, nesiskaito su aplinkiniais, negerbia nei savęs, nei kitų.
Tokiu pavadinimu pavadintas vokiečių režisieriaus Oskar Roehler sukurtas
biografinis filmas „Enfant Terrible“ (pranc. Enfant Terrible)
(2020), kuriame pasakojama apie vokiečių režisierių Rainer Werner Fassbinder.
Pastarasis režisierius išgyveno vos 36 metus, tačiau pakeitė pokarinį vokiškojo
kino raidą, yra pelnęs Auksinį lokį, o jo ryškūs filmai laikomi kino
industrijoje tikru avangardiniu proveržiu.
Filme
pasakojama Fassbinderio karjeros pradžia, maždaug paskutinysis jo gyvenimo
dešimtmetis. Filmas išties išsiskiria netipine režisūra, kadangi jis
nufilmuotas paviljone, dalis dekoracijų yra tiesiog nupieštos ir priklijuotos
ant sienų. Iš esmės tai žymi ir paties Fassbinderio kino manierą, kurio
detalėmis pastatytas ir filmas apie jį. Pats režisierius mirė 1982 metais, kaip
galima suprasti iš filmo, širdis neatlaikė streso, spaudimo, narkotikų,
alkoholio ir rūkalų. Filmas pulsuoja septinto dešimtmečio vokiškąja bohemijos
dvasia. Pats Raineris gyveno socialiniuose paribiuose, jį nuolat supo
homoseksualai, jis pats, nors buvo keleriems metams vedęs, neslėpė esąs
homoseksualus, nuolat įsimylėdavo vyrus, tačiau nesugebėdavo išlaikyti santykių
dėl ūmaus savo būdo.
Vokiečių
aktorius Oliver Masucci perteikė itin charizmatišką Rainerio asmenybę. Praktiškai
beveik visose scenose Raineris vaizduojamas su cigarete burnoje arba rankose. Net
neįsivaizduoju, kiek aktoriui teko sudeginti cigarečių, bet tai turėjo būti ne
vienas blokas. Gunktelėjęs, su akiniais ir ūsais, vilkįs odinę aptemptą striukę
bei turi atkišęs ryškų alaus pilvą. Besikeikiantis, nuolat apspangęs, tačiau būtent
dėl savito požiūrio į pasaulį jis gebėjo kurti kitokį kiną. Filme daug
homoerotikos, siautulio, vokiškų bendravimo ir kultūros niuansų. Savo scenomis
ir erdve filmas kiek primena Trreiro „Dovilį“, atrodo, kad viskas šiek tiek
sąlygota, kartoninėje dėžutėje, tačiau tai netrukdo perteikti kylančio, emociškai
besikeičiančio ir galiausiai sunkiai degraduojančio režisieriaus paskutinįjį
dešimtmetį. Sakyčiau, filmas šių metų LGBT tematikos aukso grynuolis – stiprus,
išraiškingas, charizmatiškas, spalvingas, netipinė teatralizuota kino kalba. Neapsigaukite,
tai aukšto pilotažo kinas, kuris sukurtas įprasminti režisieriaus gyvenimą, jis
skirtas ne LGBT bendruomenei, nors ir vaizduoja homoseksualų aplinką, bet
visiems žiūrovams, kurie kine geidauja ryškumo, unikalumo ir savitumo. Kol kas
geriausias festivalio matytis filmas, žiūrėsime, kas bus toliau.
Mano įvertinimas:
9/10
IMDb: 6.2
Nuoroda
į Scanoramą ČIA.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą