Sveiki,
skaitytojai,
Rikdamasis
dar vieną Scanoramos filmą kažkodėl bijojau „užsikabinti“ už Balkanų srities kino,
kur plaukia puikūs estetiški kadrai, bet per dvi valandas įvyksta vos keli
esminiai įvykiai, monotonijos nesinorėjo, todėl pasukau priešinga linkme ir
pasirinkau airių psichologinę dramą „Rouzė vaidina Džiulę“ (angl. Rose
Plays Julie) (2019), kurioje pasakojama apie jauną merginą, kuri pagaliau
susiranda biologinę savo motiną, kuri tuo metu yra garsi senstelėjusi aktorė.
Galiausiai Rouzė sužino kraupią paslaptį, kodėl motina ją kadaise paliko...
Nesakykite
nieko, istorija išties intriguoja, o aš esu gana nemenkas psichologinių dramų
mėgėjas, todėl šioji istorija, vien pažiūrėjus anonsą, nusprendžiau, kad bus
mano. Iki šiol nesuprantu, ar man pavyko „susidraugauti“ su šiuo filmu, kadangi
vertinimai kyla dvejopi.
Visų
pirma, istorija ganėtinai banali, nors ir skaudi, ir kriminalinė.
Išprievartavimas, kerštas, noras išsiaiškinti tiesą... Žiūrėdamas tarsi atsiduri
kokioje nors „Micomerio žmogžudysčių“ serijoje, kur keistokai kvanktelėjusi
Rouzė, kuri jautriai išgyvena gyvūnų žudymą chemikalais, visgi yra kiek
negailestinga susirastam savo tėvui. Balansuodama ties erotiškumu ir beprotybe,
Rouzė įsigyja peruką ir tampa savo gimimo liudijime įrašytos veikėjos alter
ego, todėl veikia pagal visai kitokius moralinius principus. Žodžiu, tai,
kas galioja Rouzei, negalioja kerštaujančiai ir šaltakraujei Džiulei.
Nepaisant
visko, man filmas kiek dibtinokai pritemptas prie tų tamsių žmogaus prigimtinių
klausimų ir troškimo sužinoti, kas esi. Istorija gana banali, viensiužetė ir
primena tiesiog vieną eilinę kriminalinę bylą, kurią tvarko ne kokie nors Šerlokai,
o pačios aukos, siekdamos atitaisyti teisingumą. Su švirkštu lakstančios
moterys paskui prievartautoją galiausiai baigiasi ta pačia sietina gyvūnų
marinimo dėl etinių sumetimų minties parabole: kerštas kaip širdies
numaldinimas ir žudymas kaip teisingumo atstatymas.
Visgi
filmo stipriosios pusės yra dvi. Visų pirma, aktorių trijulė, kuriame galime
sutikti ir „Sotų karų“ žvaigždę Aidan Gillen, tačiau dėmesį visgi labiau
prikausto motinos ir dukters kiek teatralizuoti, pauzuojantys, bet iš esmės
veikiantys vaidmenys. Ir žinoma, prie stiprių elementų yra filmo pseudomistinė
tamsi ir niūri atmosfera, kuri man kiek priminė norvegų mistinę dramą „Telma“.
Žodžiu, filmas atmosferinis, vizualiai ir pasakojimo ritmu įtraukiantis, tačiau
visumoje istorija plokščia kaip plekšnės šonai ir pasibaigus seansui neapleido
jausmas, kad ką tik buvau įlindęs į eketę, tačiau išlipus ir sušilus nebeliko
pačios istorijos, ji tiesiog yra banaloka.
Mano įvertinimas:
6/10
IMDb: 7.1
Nuoroda
į Scanoramą ČIA
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą