Sveiki,
skaitytojai,
Vakar
po šio seanso užmigti nebuvo lengva, nes buvau emocionaliai paveiktas rusų
režisierių Ilja Chržanovskij, Jekaterina
Oertel filmo „DAU. Nataša“ (angl. DAU. Natasha) (2020), kuriam
apibūdinti ir nusakyti vis dar ieškau tam tikrų žodžių. Deja, Scanoramoje šį
filmą internetinėje kino salėje publikavo ir leido žiūrėti tik vieną parą su
ribotais žmonių kiekiais. Man pasisekė, kad nusipirkau bilietą iš anksto, nors net
nežinojau, ko tikėtis iš šio beveik pustrečios valandos filmo, nes galvoje
sukosi tik iš antraščių išgriebta frazė „kontraversiškas“. Toks, tiesą sakant,
filmas ir yra.
Režisierius
šiam darbui paaukojo penkiolika metų kurdamas istoriją apie Sovietų Sąjungoje tarptautinių
mokslininkų gyvenimą ir darbą. Iš viso „DAU“ kolekciją sudaro net 8 atskiri
filmai, skirti tam tiktiems veikėjams, kurie „migruoja“ iš filmo į filmą, todėl
visas projektas labiau primena serialo filmavimą. Labiausiai vertinama antroji „DAU“
dalis, skirta miesto bufetininkės Natašos gyvenimui.
Filmas
nufilmuotas itin natūralistiškai, jame filmuojasi ir profesionalūs, ir neprofesionalūs
aktoriai. Natašos vaidmenį atlikusi Natalia Bereznhnaya yra neprofesionali,
tačiau kaip jai tiko šis vaidmuo! Sodrūs, emocingi ir ilgi kadrai, scenos,
nužmoginimo sovietinė kultūra, sovietinis maistas, aplinka. O kokia įspūdinga
toji Nataša! Seniai kine bemačiau tokią charizmą spinduliuojantį moters
vaidmenį. Natašą galėtume pavadinti kale, kuri žiūri tik savo, dienos metu ji
puiki bufetininkė, o vakare su Olga geria iki juodumos, viena kita nekęsdamos,
pavydėdamos ir šmeiždamos iki muštynių, tačiau ateina nauja diena ir vėl viskas
kartojasi iš naujo. Nataša trokšta begalinės laimės, ji myli vedusį Pašą,
tačiau sugula su užsieniečiu, prisigėrusi kliedi apie laimę, kuri
nepasiekiama... Tai primena Čechovo pjesių esminę problemą ir tipinį Čechovo
pjesės žmogų, kuriam nelemta būti laimingam dėl tam tikrų priežasčių.
Galiausiai
Nataša iškviečiama saugumiečio ir yra žiauriai tardoma! Seniai bemačiau tokio
prikaustančio ir sukrečiančio sadistinio ir mazohistinio akto versiją, kai
moteris išsiprievartauja su degtinės buteliu, o po kurio laiko kariasi savo
tardytojui ant kaklo. Kokia Nataša turėtų būti beviltiškai vieniša, kad ji
netgi ryžtasi flirtuoti su sadistu? Kur tos moters protas? Paskutinis
pusvalandis išties atidengia moters vienatvę pačiais baisiausiais rakursais –
Nataša ne tik nelaiminga, ji dėl meilės galėtų būti pačių žiauriausių ir
baisiausių žmonių vergė, kad tik pajustų iš kito geidulį ir reikalingumo jausmą.
Nepaprastas
filmas! Vienas geriausių šiame festivalyje, kur šiurpas eina pagaugais:
vaidyba, scena, energetika, gyvumas, emocijos, Čechovo pasaulio vertybės, sovietinės
tikrovės rūstybė ir... nepaprastas atvirumas. Aktoriai, tiesiogine to žodžio prasme,
vienoje vietoje filmuojasi kaip pornografijoje – Nataša atvirai atlieka oralinį.
Tai trikdo, šokiruoja ir veikia, nes po geležine uždanga, kur nė uodo
neįžiūrėsi, šiame filme viskas atidengta iki kaulo ir kraujo. Neaprastas
filmas, kuris dar ilgam išliks mano atmintyje ir emociniame lygmenyje. Gaila
tik viena, kad taip mažai žmonių tegalėjo pamatyti šį filmą.
Mano
įvertinimas: 10/10
IMDb:6.4
Nuoroda
į Scanoramą ČIA.
Jūsų
Maištinga Siela
Pritariu komentarams.Filmas tikrai sukrečiantis savo atvirumu ir įtaigumu...
AtsakytiPanaikinti