Sveiki,
kino gerbėjai,
Antrasis
šių metų Scanoramos pamatytas filmas buvo kritikų rekomenduotas indų filmas „Jallikattu“
(ind. Jallikattu) (2019), kurį režisavo Lijo Jose Pellissery. Pats
terminas „Jellikattu“ reiškia žmonių minios bėgimą su buliumi, panašiai
linksminasi gatvėse ispanai, kai skersgatviais paleidžia įsiutusį bulių. Šiame
filme „Jallikattu“ yra tam tikra išplėtota metafora, pritaikyta žmogaus
elgsenos modeliams.
Istorija
prasideda tuo, kad Indijos viename kaime skerdimo išvengęs buivolas pabėga, o
jo gaudyti susiruošia visi žmonės, galiausiai buivolo gaudynės įžiebia tiek
daug nesantaikos, kad galiausiai pažadina tarp žmonių labai ilgai slopintas
emocijas – kažkas ilgai negrąžino skolos, kai kas sprendė gaujų santykius, kai
kas santykius su žmona, tačiau per apylinkes bėgiojantis buivolas tebuvo pykčių
protrūkio pradžia, kitaip sakant, žvėris gana nekaltai, gelbėdamas savo gyvybę,
pažadina žmonėse pirmapradį žvėriškumą. Filmas tampa žmogaus dirbtinio civilizuotumo
kritika ir tuo pačiu sako, kad kiekviename iš mūsų glūdi inercinis laikinis
žvėris.
Filmas
veikia kaip alegorija, tam tikra idėjinė konstrukcija, kuri turi itin dinamišką
ir ryškiai intensyvią raišką. Filmas prasideda itin aštriais stambiais kadrais,
o kadrai „pamasinti“ etniniais muzikos garsais, todėl sukuria tokį
hipnotizuojantį ir egzotišką poveikį, o indiškos spalvos, klimatas veikia dar
labiau magiškai. Galiausiai po 20 minučių filmo pamažu imu nusivilti, nes iš po
didžiai išpūstos pompastiškos lieka gana plokščia filosofinė idėja apie žmogaus
priešiškumą pačiam žmogui.
Maniau,
kad filmas bus kažin koks indiškas stebuklas, maždaug toks pat keistas, įtraukiantis
ir „nuraunantis stogą“, koks, tarkim, buvo šių metų „Kino pavasaryje“ rodytas
brazilų „Bakurau“, tačiau „Bakurau“ iš tikrųjų kuo toliau, tuo labiau idėjiškai
intrigavo, o štai „Jallikattu“ toliau sekė viena nuo pat filmo pradžios aiškia
idėja – intensyvinti kakofonišką besiverčiančio pykčio ir įtūžio karnavalą. Aišku,
filmas intensyvėja, spalvos tamsėja, ugnies ir pykčio filme daugėja, kol
galiausiai filmas iš satyriškos alegorijos tampa simboliškai hipnotizuojančia apoteoze, pastaroji sietina su pirmykštėmis socialinėmis bendruomenėmis ir jų nesantaika. Visgi
filmas intensyvus, ryškus, bet nepaisant man kiek banalokos tematikos (ir,
neslėpsiu, šiek tiek nuobodžiavau), užtat filmo stiprioji pusė, dėl ko ir verta
žiūrėti, sakyčiau, yra techniniai niuansai: ritmiškai dinamiška režisūra, kuri
skleidžiasi kaip režisieriaus novatoriškas kalbėjimas pasauliniame kino kontekste.
Mano įvertinimas:
6/10
IMDb: 7.6
Nuoroda į Scanoramą ČIA.
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą