Sveiki, brangūs skaitytojai,
Žinoma, šios vasaros
serialas tapo ne apdovanojimais nusietas „Šiogūnas“, iš kurio labai daug
tikėjausi, bet mistinis siaubo serialas „Iš“
(angl. From), kurį režisavo John
Griffin. Neseniai pasidalijau pirmųjų dviejų sezonų, kuriuos taip žaibiškai
sužiūrėjau, įrašu, kad net nebeskyriau atskirų įrašų, nes iškart pabaigęs
pirmąjį sezoną ėmiausi antrojo. Tiesą sakant, po antrojo ėmiausi ir šio, jau
trečiojo, ir maniau, kad sužiūrėsiu, jeigu ne per kelias dienas, tai per
savaitę tikrai, bet nutiko taip, kad šiek tiek sustabdžiau serijų „rijimą“ ir
visai ne dėl asmeninių priežasčių, o dėl to, kad serialas iš esmės patyrė
turbulenciją, tad reikėjo pristabdyti arklius.
Iš tikrųjų esu su
didžiuliu apetitu pradėjęs nemažai serialų, kurie laikui bėgant laikui išsikvėpė
ir retai kokį su nuoširdžiu susidomėjimu pažiūriu iki pabaigos. Taip nutrūko
mano susidomėjimas tokiais serialais kaip „Tarnaitės pasakojimas“, „Ką mes
veikiame šešėliuose“, nepabaigiau ir „Oranžinė – tai nauja juoda“, netgi labai
patikusį „Begėdį“, pastrigau ir „Baltasis lotosas“, kurio pirmosios kelios
trečiojo sezono serijos sukėlė tam tikrą atmetimo reakciją, nes pasirodęs
schematiškumas suerzino – tie patys atsikartojantys dalykai, tonas ir idėjos.
Kaip bus su serialu „Iš“, jau po šio trečiojo sezono man nesunku pasakyti, nes,
kaip jau sakiau, serialas patyrė tam tikras duobes.
Iš esmės „Iš“ kartoja
labai panašias siužetines manipuliacines schemas, paimtas iš serialo „Tamsa“
(galimai ir iš serialo „Dingę“) – požeminiai tuneliai, susipynusios istorijos
laiko gijos, grįžimas į civilizaciją ir vėl į tą bevardį miestelį, sąsajos su
istoriniais dalykais iš tikrųjų atkartoja „Tamsos“ voratinklį, tik „Tamsa“ buvo
žymiai tirštesnė, dinamiškesnė ir galvosūkių bei įmantrybių buvo nepalyginamai
daugiau. Iki šiol manau, kad serialas „Tamsa“ kaip toks savo žanro serialas yra
beprotiškai gerai sukurtas, o kiek lengvesniam, labiau į emocijų peripetijas linkusiam
serialui „Iš“ belieka šiek tiek nulenkti galvą, bet serialą vis tiek galima
žiūrėti dėl įtraukos, nors, deja, ir schematiškų istorijos linijų.
Trečiasis sezonas turėjo sprogdinti smegenis, žiūrovams
pasiūlydamas iš tikrųjų beprotiškus siužetinius sprendimus, netikėtas kryptis,
bet iš tikrųjų buvo kiek erzinančiai prigesintas. Visų pirma, vienai iš veikėjų
pavyko ištrūkti į civilizaciją (čia ir
toliau atskleisiu visgi tam tikrus siužeto vingius, be kurių negaliu įvardyti
sezono problematikos, tad, jeigu nežiūrėjote, rekomenduoju skaityti tik
išvadinę pastraipą), tačiau viso labo ji tik parsitempia į miestelį Viktoro
tėvą, kad atsirastų daugiau melodramos. Atrodo, netikėtais įvykiais turėjęs
įsibėgėti serialas ima ir jau nuo antros serijos 3 sezone išties sulėtina
tempą. Kūrėjai ypač daug „užsiplaka“ stengdamiesi parodyti trapios bendruomenės
individualias problemas, daug skirtingų personažų, jų asmeninės istorijos ir
daug... graudulingų pasiplepėjimų.
Išties tapo absurdiškai
juokinga, kad per kiekvieną seriją veikėjai vaikšto ratu nuo trobos iki trobos
ir vis klausinėja „ar tau viskas gerai?“ Kad visiems yra negerai ir visi tyli
užpakalius užraukę, žiūrovas akivaizdžiai mato, bet ne, kas 10 minučių reikia apsikabinti,
paguosti ir lakstyti vienas nuo kito. Daug paviršutiniškos psichologijos,
suprastėjo scenarijų literatūrinė kalba, nes veikėjai šneka vien keliomis
primityviomis frazėmis. Atsirado jau mirusių miestelyje veikėjų vaiduokliai, t.
y. net ne vaiduokliai, o kažkokie nevykę hamletiški psichoterapeutai, pvz.,
nužudytas pirmajame sezone kunigas ar smuklės barmenas, nuolat šluostantis
stiklinę – tie nuolatiniai išpažinčių klausytojai, kurie ne tik sulėtina
serialo tempą, bet iš esmės nepriduoda net intrigos, nes žiūrovas juk nėra
kvailys, jis mato ir jaučia iš aktorių, ką galvoja ir jaučia personažai, tad
tie pliurpalai ir tauškalai apie kančią, vidinę dramą, sudėtingus nuspėjamus prisipažinimus
tėra „Santa Barbaros“ laikų muilo operos triukšmo dauginimas ir, ko gero, gumos
vilkinimas, nes kūrėjai nesugeba be schemų ir klišių kurti dinamiškesnį serialo
variantą.
Išties netgi bandžiau
sudarinėti labiausiai šiame sezone erzinančių veikėjų sąrašą. Maždaug tie
veikėjai, kuriems norėtųsi „užvažiuoti“ lenta, kad nustotų žliumbti ir
nesielgtų kaip muilo operoje. Labiausiai erzino Fatima, kurios nėštumas
privertė ją ėsti supuvusį maistą, pavertė ja aikštinga ir schematiška isterikės
nėščiosios durnele, kuriai skiriama
neįtikėtinai daug nuobodaus laiko. Erzino ir Džimio personažas, kuris visą
sezoną nieko nenuveikė, tik ėjo per vyrus visiems grasindamas, kad laikytųsi
visi nuo jo vaikų (Etano ir Džulės) ir žmonos atokiau, t. y. ėjo ir grasino, o
po to ėjo ir atsiprašinėjo, tiesa, dar parnešė kopūstų ir morkų iš tos keistos
vietos, kur, dievaži, viduržiemio sniegas! Kai kurie nelogiški sprendimai ir
filmavimo sezoniškumas prasilenkė, nes... patys suveskite galus. Jeigu serialas
ir fantastinis, bet tam tikri sprendimai dėl logikos kaip maistas turėtų
kažkaip būti išspręsti. Kitas personažas, kuris erzino, šerifas Boidas –
schematiškas ir chrestomatinis pavyzdys, kad dėl kokio žmogžudžio – visus
sušerti siaubūnams, bet jeigu jo sūnelio naujoji žmonelė Fatima, tai jau
pakuždomis, niekam nieko nesakykim. Principingas išverstaskūris schemos žmogus, milijoną kartų matytas reikalas survivor filmuose ir serialuose, tad ėjimas
už savus ir nuolaidžiavimas iš tikrųjų serialui nieko gero neprideda, nes jau
galima subaksnoti, kuriuos veikėjus kamera ir siužetas myli, tie negali mirti.
Visgi esama ir naujų
galvosūkio linijų, laiko kilpų, prisiminimų apie buvusius dalykus, kurie šiame
sezone dar nėra iki galo atskleisti ir, tiesą sakant, serialas įgauna įdomumą
tik devintoje ir dešimtoje serijose, kai paspartinama dinamika su nemažai
žadančiu ketvirtuoju sezonu, tačiau jau aišku, jog tai manipuliacija, kad būtų
žiūrima toliau, nes ir ketvirtas sezonas viską pamažu vilkins, bus daug
pokalbių, ašarų, atmetimo – ir tas noras akcentuoti veikėjų psichologines
dramas šitaip melodramatiškai neprideda serialui krūvio, sakyčiau, pataikaujama
pernelyg nemąstančiam žiūrovui, kuriam reikia paaiškinti schemas.
Trečiasis sezonas nori
išlaikyti įtampą, netikėtus siužetinius posūkius ir galvosūkį, tačiau tiesa
labai paprasta – serialas užsiplepa ir pernelyg pralošia p žiūrovui demonstruodamas
primityvius pokalbius – ar tau viskas
gerai? man viskas gerai (nors veidas pažaliavęs) – ir primityviai
spekuliuodamas tariamai labai „įdomias“ veikėjų psichozes ir dvasines kančias.
Esmė tame, kad jos nėra įdomios, ir pusiausvyros tarp sukurto pasaulio kaip
rebuso-galvosūkio ir veikėjų emocinio vaizdavimo nebelieka, intrigą ir mistiką
stelbia perdėtas emocinis parodomasis krūvis ir tipiškos veikėjų schemos.
Manau, ateityje, jeigu nori kūrėjai, kad „Iš“ bent išliktų populiarus, turi
labai drastiškai perjungti pavaras į dinamiką, galvosūkio įdomesnę plėtotę ir
mažiau skirti dėmesio perdėtai patetikai. Visgi manau, kad skirsiu dar šansą
ketvirtam sezonui, kuris turėtų pasirodyti 2026 metais.
Trečiojo sezono anonsas:
Maištinga Siela






Sveiki, mano vardas El-Din El-Sayed, tapau netikrų skolintojų sukčiavimo auka. Praradau apie 23 000 eurų, nes man reikėjo didelio 55 000 eurų kapitalo. Beveik numiriau, neturėjau kur eiti. Mano verslas buvo sugriautas, o proceso metu praradau ir sūnų. Negalėjau pakęsti tokio kartojimo. 2025 m. liepą sutikau gerą draugą, kuris supažindino mane su gera mama, ponu Elijah, kuri galiausiai padėjo man gauti paskolą iš vienos įmonės. Gerasis Tėve, noriu pasinaudoti proga jums padėkoti ir te Dievas jus ir toliau laimina. Taip pat norėčiau pasinaudoti proga ir informuoti kitus lietuvius, kad yra daug sukčių, todėl jei jums reikia paskolos ir norite ją gauti greitai, susisiekite tik su ponu Elijah el. paštu: loancreditinstitutions00@yahoo.com WhatsApp: +393509313766. Taip pat galite su jais susisiekti šiuo el. paštu: loancreditinstitutions00@gmail.com „WhatsApp“: +393512114999. Prašome, ji yra vienintelis patikimas ir patikimas asmuo.
AtsakytiPanaikintiAčiū.