2025 m. rugpjūčio 25 d., pirmadienis

Žemėlapis. Koks didžiausias leistinas važiavimo greitis Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse?

 

Važiavimo greičio ribojimai Europos Sąjungos šalyse, nors ir turi bendrų bruožų, smarkiai skiriasi priklausomai nuo šalies ir kelio tipo. Nors daugumoje valstybių mieste ir gyvenvietėse taikomas standartinis 50 km/h greitis, užmiesčio kelių ir automagistralių taisyklės demonstruoja didesnę įvairovę. Ypatingai svarbu atkreipti dėmesį į kelio ženklus, nes jie yra pirminis greitį nustatantis šaltinis, galintis keistis dėl eismo sąlygų ar kitų aplinkybių.

Lietuva ir Latvija turi panašius greičio apribojimus. Abiejose šalyse gyvenvietėse galioja 50 km/h limitas, o užmiestyje – 90 km/h. Tačiau greitkelių ir automagistralių taisyklės skiriasi. Lietuvoje automagistralėse vasaros sezonu (balandžio 1 d. – spalio 31 d.) leidžiama važiuoti 130 km/h greičiu, o žiemos metu (lapkričio 1 d. – kovo 31 d.) greitis sumažinamas iki 110 km/h. Latvijoje automagistralių tinklas yra mažiau išplėtotas, o didžiausias leistinas greitis paprastai neviršija 100 km/h. Tai rodo, kad net artimos kaimynės gali taikyti skirtingas saugumo priemones.

 

Lenkija išsiskiria didesniu leistinu greičiu automagistralėse. Kol daugumoje ES šalių maksimalus greitis yra 130 km/h, Lenkijoje automagistralėse leidžiama pasiekti net 140 km/h. Tai yra didžiausias leistinas greitis visoje Europos Sąjungoje. Tuo pat metu, užmiestyje ir gyvenvietėse galioja panašūs greičio apribojimai kaip ir kitose šalyse – 90 km/h ir 50 km/h atitinkamai. Šie skirtumai atspindi skirtingą šalių požiūrį į kelių infrastruktūros pritaikymą didesniam greičiui ir eismo srautų efektyvumui.

 

Kitose Europos šalyse situacija taip pat įvairi. Daugelyje valstybių, įskaitant Prancūziją, Austriją, Italiją ir Ispaniją, automagistralėse įprastas greičio limitas yra 130 km/h. Ypatingą išimtį sudaro Vokietija, kurios kai kuriuose autobanų ruožuose nėra jokio greičio apribojimo, nors rekomenduojamas greitis yra 130 km/h. Tačiau vis daugiau Vokietijos kelių ruožų, ypač prie didmiesčių, taip pat turi pastovius greičio ribojimus. Ši situacija rodo, kad keliautojai, kirtę kelias ES sienas, privalo nuolat stebėti kelio ženklus, kad išvengtų baudų ir užtikrintų savo bei kitų eismo dalyvių saugumą.


Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą