Sveiki, kino žiūrovai ir
skaitytojai,
Pakartosiu seną savo tiesą apie kiną: kai mažai ko
tikiesi iš kino juostos, tada iš jos gauni daug daugiau. Panašiai nutiko ir su
režisieriaus Michael Pearce kino filmu „Aido slėnis“ (angl. Echo
Valley) (2024), kuris lyg ir žadėjo gan nuobodoką ir tamsią dramą, kur
viskas ištęsta, tyčia kuriamas dramatizmas „iš nieko“, stengiantis pripildyti laiką
pustuščių dialogų ir daug gamtos niūrių vaizdų. Nieko panašaus. Nors kino
kritikai filmui „Aido slėnis“ liko gana abejingi, tačiau jis mane įtraukė kone
nuo pat pradžių.
Istorija pasakoja apie pagyvenusią ūkininkę Keitę Garetson,
kuri kasdien sunkiai keliasi ir nuo pat ryto rūpinasi savo žirgais, pašaru ir
tvarto mėžimu. Keitė dar visai neseniai neteko mylimosios, todėl sunkiai
tvardosi, tad stengiasi kaip įmanydama viena susidoroti su ūkiu. Negana to, ji
turi dar ir dukrą Klerę iš pirmos santuokos su vyru, šioji įnikusi į narkotikus
ir dažnai savaitėmis dingsta iš namų, neatsako į mamos skambučius ir žinutes, o
ant namų slenksčio atsiranda tik tada, kai reikia pinigų arba sutvarkyti
problemas. Galiausiai vieną dieną Klerė sugrįžta vėl meluodama, kad yra švari,
bet iš tiesų ją vejasi pavojingas gangsteris, kuris netrukus pasibels ir į
motinos namus...
Žodžiu, daugiau siužeto nepasakosiu, nes kuo mažiau
žinosite, tuo bus įdomiau žiūrėti. Visgi filmas nuvertintas, sunku pasakyti
kodėl: gal dėl kiek perspausto ir netikro siužeto? Galbūt, bet jis tiko tokiam
žanrui, koks yra „Aido slėnis“. Iš pradžių, atrodo, kad filmas bus sudėtingai
draminis apie motiną, kuri kuopia dukrelės narkomanės problemas ir bando jai
padėti, tačiau netrukus filmas keičia savo žanrą ir tampa trileriu. Keitė kaip
motina ne tik randa jėgų susitvarkyti su ją spaudančiu gangsteriu, bet
galiausiai suvokia, kad neturi nuolat gelbėti savo mažosios dukters kiekviename
žingsnyje žlugdydama pati save.
Didžiausią filmo krūvį prisiima ne visiems pastaruoju
metu įtikusi jaunoji aktorė S. Sweeney, bet kino veteranė Julianne Moore, kuri
perteikė įtikinamai sudėtingus sprendimus priimančios motinos Keitės vaidmenį. Nors
iš pradžių atrodo, kad filmas lėtas ir slogus, tačiau psichologinė įtampa
kaista pamažu, tad ima stebinti Keitės savitvarda ir ištvermė: kuo sunkiau, tuo
blaiviau ji mąsto (nors tai absoliučiai būdinga trileriams). Visgi smagu, kad
Keitė nėra ir niekada netampa jokia didvyre, tačiau jai galiausiai pavyksta iš
dalies susitvarkyti savo gyvenimą. Seniai nemačiau tokio žanro filmo, gal dėl
to žiūrėjau taip įsitraukęs, nes turiu šiokią tokią meilę kriminalinėms kino
juostoms. Visgi man patiko, kad filmas nevienalytis, turi draminio,
psichologinio ir trilerio žanrų miksą, kuris, sakyčiau, subalansuotas proporcingai,
kur depresija ir liūdnas tonas persimaišo su psichologine įtampa. Nors filmas
turi iš dalies LGBTQ+ indeksą, bet istorija toli gražu ne apie homoseksualių
moterų problemas. Beje, labai žavėjausi šįkart J. Moore, kuri, mano akimis,
sukūrė po tiek laiko vėl kameros vertą vaidmenį, kaip anuomet „Vis dar Elis“ ir
„Kelias į žvaigždes“.
Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 53/100
IMDb: 6.3
Maištinga Siela

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą