Sveiki, kino žiūrovai,
Tikriausiai ne aš vienas
labai laukiau naujausio Angelinos Jolie filmo „Nepalūžęs“ (angl. Unbroken)
(2014) pasirodymo. Tai antrasis šios pradedančiosios režisierės darbas. Pirmasis
„Kraujo ir medaus šalyje“ netikėtai kažkaip praslydo mažiau kam pastebėtas, bet
jis man padarė tikrai labai gerą įspūdį. „Nepalūžęs“ turėjo būti dar geresnis,
dar garsesnis, dar įtaigesnis A. Jolie projektas, pasakojantis apie realiai
gyvą po paklydimo jūros platybėse ir japonų kankinimų išlikusį Olimpinį
čempioną Louis Zamperini, kuris 2014 metais mirė, galimas daiktas, taip ir nesulaukęs
šios filmo premjeros, bet režisierė su juo bendradarbiavo, kuriant šią juostą.
Pradėsiu nuo to, kad
filmas labai skiriasi nuo „Kraujo ir medaus šalyje“. Debiutas, pabūsiu ne itin
populiarus, buvo kur kas stipresnis, įtaigesnis ir įdomesnis – Balkanų karas
buvo tikrai tai, kas iš tikrųjų įprasmino Europinio, aukšto kino lygio
tradicijas, o „Nepalūžęs“ visomis išgalėmis pasidavė holivudiniams štampams. Taip,
neįtikėtina biografija, neįtikėtina istorija, medžiaga, įkvepianti dvasios
ištvermė, kai, rodos vilties nebėra, bet filmas visgi nėra toks geras, kokio
tikėjausi, todėl nenuostabu, kad jis beveik negavo jokių nominacijų į
pagrindinius šių metų filmų apdovanojimus.
Filmas pernelyg
štampuotas – herojaus tragedija pribloškiamai heroistinė, išaukštinta,
pagražinta visame kame ir retsykiais nenatūraliai atitrūkusi nuo realybės, kad
nežinau, ar čia žiūriu dramą, ar jausmų pertekliaus „Disnėjaus“ animaciją su
mazochistiniais elementais. Filmo „piešimas“ neturi nieko naujo, jame
atpažinsite ir „Foresto Gampo“ elementus, ir „Pi gyvenimas“ plūduriavimo jūroje
be žinios beviltiškumą bei filmą „Atpildas“ (The Raileay Man), kuris apskritai
ne tik savo kankinimais panašus į „Nepalūžęs“, bet turi neįtikėtinai panašių
siužetinių panašumų. Ir visa ši konjunktūra tiesiog ryškiai matosi šiame filme –
dialogai nušlifuoti holovidiškai, nutolę nuo realybės, kankinimo scenos
kažkokios neįtikėtinai konfrontuotos, tarsi japonas „Paukštis“ bijotų olimpinio
čempiono, kai akivaizdžiai mėgaujasi valdžia, ypač neįtikėtinai nenatūrali ir
hiperbolizuota scena, kai nusilpęs veikėjas kelia rastą virš savęs – jei tai
būtų antikinis Heraklis, tada suprasčiau tai kaip mitologizacijos vaizdavimą,
tačiau simbolizuoti, hiperbolizuoti dvasios žmogaus stiprybę fiziniais
veiksmais labai rizikinga, gal ne tiek rizikinga, kiek holivudiška –
sukramtyta, atkišta ir nieko naujo, nieko įdomaus.
Visą filmą juokėmės iš
personažų šukuosenų – čia krenta dulkės, drapanos iki skutų sutrintos, o
veikėjų plaukai gražiai spindi saulėje, beveik nesudulkėję, netgi po daugybės
naktų, gražiai meta seksualias putomis suteptas bangas, jau nešneku apie
skutimąsi, kai barzdos priklijuojamos tik kaip kada, kai tikriausiai nepamiršo
grimo meistrai. O šiaip detalės kai kurios išties juokino, bet didžioji filmo
dalis visgi emocionaliai paveiki, yra epinė istorija, yra puikūs aktoriais,
kameros darbas, nors ir holivudiškas judesys. Po filmo aišku, kad režisierė yra
ieškojimuose, scenarijų rašė broliai Coen‘ai, todėl jaučiasi, kad tai labiau
bendras Holivudo darbas, ne pačios A. Jolie, ji pernelyg rėmėsi kitais, užuot
kine ieškojusi savasties. Gal derėtų imti mažesnio biudžeto filmą, bet drąsiau
eksperimentuoti? „Kraujo ir medaus šalyje“ buvo išties kietas filmas, o „Nepalūžęs“
– tiesiog Holivudinis geras reginys.
Mano
įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis:
59/100
Jūsų Maištinga Siela