2025 m. birželio 23 d., pirmadienis

Madonna's Ray of Light era (1998-1999) singles vinyls: Frozen, Ray of Light, Drowned World/Substitute for Love, The Power of Good-Bye

 

Madonnos „Ray of Light“ era, apėmusi maždaug 1998–1999 metus, yra vienas svarbiausių ir kritikų labiausiai pripažintų jos karjeros laikotarpių. Po R&B įtakos turinčio „Bedtime Stories“ ir kontroversiškos „Erotica“ eros, „Ray of Light“ Madonnai atnešė gilų meninį ir asmeninį virsmą, leidžiantį jai priimti dvasingumą, motinystę ir elektroniką, siekiant sukurti išties novatorišką albumą.

Albumas „Ray of Light“, išleistas 1998 m., žymėjo reikšmingą nukrypimą nuo ankstesnių Madonnos darbų tiek tematiškai, tiek muzikiškai. Tai buvo giliai introspektyvus ir dvasingas įrašas, smarkiai paveiktas jos susidomėjimo kabala, hinduizmu, budizmu ir Aštanga jogos praktika. Jos dukters Lourdes gimimas 1996 m. taip pat suvaidino lemiamą vaidmenį formuojant albumo motinystės, gyvenimo, mirties ir atsinaujinimo temas. Muzikine prasme „Ray of Light“ buvo meistriška elektronikos, transo, ambient ir šokių popmuzikos sintezė. Madonna plačiai bendradarbiavo su britų prodiuseriu Williamu Orbitu, kuris į albumą įnešė kompleksišką, novatorišką ir eksperimentinį prodiusavimo stilių. Garso peizažai buvo praturtinti sintezatoriais, hipnotizuojančiais ritmais ir daugiasluoksnėmis tekstūromis, tačiau išliko prieinami ir melodingi. Dainos, tokios kaip titulinis kūrinys „Ray of Light“, sprogo euforine energija, o „Frozen“ priėmė tamsesnį, atmosferiškesnį trip-hop skambesį. Kūriniai, tokie kaip „Shanti/Ashtangi“, netgi turėjo Madonnos giedojimą sanskrito kalba, pademonstruodami jos atsidavimą naujų dvasinių ir muzikinių teritorijų tyrinėjimui. Albumas buvo apibūdinamas kaip jos „drąsiausias“ įrašas, demonstruojantis naujai atrasta vokalinę brandą ir norą imtis reikšmingų meninių rizikų.

 

„Ray of Light“ eros vizualinė estetika buvo glotni, eterinė ir dažnai kinetinė, atspindinti albumo elektronines ir dvasines temas. Madonna pristatė labiau įžemintą, tačiau vis dar žavintį įvaizdį, dažnai pasirodydama su ilgais plaukais ir subtiliu, natūraliu makiažu – ryškus kontrastas ankstesniems provokuojantiems įvaizdžiams.

 

Svarbiausi singlai, išleisti iš albumo, buvo: „Frozen“ (1998 m.) – bauginanti, gotikos atspalvių baladė, tapusi didžiuliu pasauliniu hitu. Jos tamsūs, dramatiški styginių aranžuotės, trip-hop ritmai ir Madonnos galingas, skardus vokalas sukūrė nepamirštamą atmosferą. Prie dainos pridėtas vaizdo klipas, režisuotas Chriso Cunninghamo, vaizdavo Madonną kaip mistinę, formą keičiančią burtininkę niūriame peizaže, puikiai papildantį dainos eterinę nuotaiką. „Ray of Light“ (1998 m.) – gyvybingas ir euforiškas titulinis kūrinys buvo didelės energijos šokių himnas, tapęs klasika. Jo sparčiai skambantys žodžiai ir jaudinantis ritmas perteikė tyro džiaugsmo ir nušvitimo jausmą. Ikoniniame muzikiniame vaizdo klipe, režisuotame Jono Åkerlundo, Madonna atliko kasdienes veiklas itin dideliu greičiu, simbolizuodama spartų šiuolaikinio gyvenimo tempą ir transcendentinį išsivadavimo jausmą. „Drowned World/Substitute For Love“ (1998 m.), nors ir svarbus albumo kūrinys ir dažnai laikomas jo emociniu pagrindu, buvo išleistas kaip singlas daugiausia už JAV ribų. Tekstiškai tai yra gili asmeninė refleksija apie šlovės tuštumą ir autentiškų ryšių bei meilės paieškas po sėkmės paviršutiniškumo patirties. „The Power of Good-Bye“ (1998 m.) – ši melancholiška baladė pademonstravo Madonnos vokalinius sugebėjimus ir emocinį gilumą, tyrinėjant širdies skausmo ir atsisveikinimo su toksiškais santykiais temas. Jos kinematografiškas vaizdo klipas vaizdavo ją paplūdimyje niūria, susimąsčiusia nuotaika. Paskutinis singlas „Nothing Really Matters“ (1999 m.) buvo optimistiškesnė ir apmąstoma šokių pop daina, dažnai vertinama kaip albumo dvasinės kelionės santrauka ir suvokimas, kad materialūs daiktai iš tikrųjų neturi reikšmės. Nuostabiame muzikiniame vaizdo klipe Madonna buvo apsirengusi geišos drabužiais, įkvėptais Arthurio Goldeno „Geišos išpažinties“, ir buvo giriama už vizualinį meną.

 

„Ray of Light“ era susilaukė universalaus kritikų pripažinimo – retai pasiekiamas laimėjimas tokio masto ir ilgaamžiškumo menininkui. Kritikai įvertino jį kaip jos šedevrą ir monumentalų meninį triumfą. Jie gyrė jos drąsią naują muzikinę kryptį, brandžią ir introspektyvią dainų kūrybą bei Williamo Orbito novatorišką prodiusavimą. Albumas dažnai buvo minimas dėl savo introspektyvios, dvasinės ir religinės prigimties, o Madonnos vokalas pelnė ypatingą pagyrimą už naujai atrasta gilumą ir kontrolę. Daugelis atkreipė dėmesį, kaip albumas sėkmingai pristatė elektroniką į pagrindinę popkultūrą Amerikoje ir įtvirtino Madonnos, kaip aktualios ir mąstančios menininkės, statusą, netgi atsiradus naujiems paaugliams skirtiems popmuzikos atlikėjams.

 

Visuomenės reakcija buvo nepaprastai teigiama, lėmusi didžiulę komercinę sėkmę. „Ray of Light“ debiutavo antroje JAV „Billboard 200“ topo vietoje, pasiekęs didžiausius pirmos savaitės pardavimus moterų atlikėjų tarpe tuo metu. Jis taip pat pasiekė pirmą vietą 17-oje pasaulio šalių, įskaitant JK, Kanadą ir Australiją, ir buvo parduota daugiau nei 16 milijonų kopijų visame pasaulyje. Albumas pelnė šešias „Grammy“ apdovanojimų nominacijas, laimėdamas keturias, įskaitant geriausią popmuzikos albumą, geriausią šokių įrašą („Ray of Light“) ir geriausią trumpametražį muzikinį vaizdo klipą („Ray of Light“). Ši era išties sustiprino Madonnos gebėjimą atsinaujinti tiek komerciškai, tiek meniškai, įrodant, kad ji gali stumti ribas kurdama visuotinai mėgstamą muziką.

 

Pati Madonna dažnai kalbėjo apie gilius asmeninius pokyčius, kurie paveikė „Ray of Light“. Ji apibūdino tai kaip intensyvaus dvasinio pabudimo ir jos prioritetų pasikeitimo po motinystės laikotarpį. Ji ieškojo naujų garsų ir bendradarbių, sąmoningai atitoldama nuo labiau atvirai seksualaus įvaizdžio, kuris apibrėžė jos ankstesnę erą. Jos pasisakymai dažnai pabrėždavo kabalos ir Rytų filosofijų tyrinėjimą, akcentuojant gilesnės prasmės ir autentiškumo paieškas jos gyvenime ir mene. Ji išreiškė norą bendrauti ir suvokimą, kad šlovė ir materialūs turtai galiausiai neduoda pasitenkinimo – temos, kurios giliai atsispindėjo visame albume.



 

Maištinga Siela


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą