Sveiki,
Kaip diena, taip
naujiena. Apie tai, kad mokslo pasaulis slopina ir tam tikras idėjas nurašo
šarlatanams, jau žinoma seniai. Kaip žinia, egzistuoja toksiškos technologijos,
o gerosios dažnai užslopinamos, nes šiaip mokslas dažnai yra kontroliuojamas
kaip ir patys mokslininkai „iš viršaus“. Sakyčiau, kad Valterio Raselo (Walter
Russell) istorija yra viena iš tų. Kodėl mes nieko apie jį nežinome? Štai
kokias idėjas jis skleidė dar XX a. pirmojoje pusėje. Pristatau jo asmenybę ir
darbus.
Walter Russell
gimė 1871 metais Bostone, Masačusetso valstijoje, Jungtinėse Amerikos
Valstijose. Jo ankstyvasis gyvenimas paženklintas ankstyvu polinkiu į meną.
Būdamas vos devynerių metų, jis pradėjo lankyti vakarinę piešimo mokyklą, o
vėliau tęsė studijas Masačusetso menų mokykloje. Ankstyvaisiais karjeros metais
Russell pasižymėjo kaip talentingas iliustratorius laikraščiams ir žurnalams, o
netrukus jo kūrybinis talentas atsiskleidė ir tapyboje bei skulptūroje. Jo
impresionistiniai paveikslai pelnė pripažinimą, o skulptūros sulaukė didelio
įvertinimo. Vienas reikšmingiausių jo pasiekimų šioje srityje buvo pergalė
konkursuose dėl Marko Twaino memorialo (atidengto 1934 m.) ir prezidento
Franklin D. Roosevelt „Keturių laisvių“ paminklo (atidengto 1943 m.). Jo meninė
veikla buvo plačiai pripažinta, o jis pats netgi vadovavo Meno ir mokslų
draugijai.
Nepaisant sėkmės mene, Walter Russell aistringai domėjosi mokslo ir Visatos veikimo principais. Ši aistra galiausiai peraugo į intensyvų savarankišką mokymąsi ir originalių teorijų kūrimą. Jis ėmėsi nagrinėti fundamentalius klausimus apie materijos, energijos, šviesos ir sąmonės prigimtį. Savo įžvalgas ir koncepcijas jis pradėjo publikuoti knygose. Pirmoji reikšminga jo knyga buvo „The Universal One“, išleista 1926 metais. Šiame veikale Russell pristatė savo unikalų Visatos modelį, kuriame teigė, kad Visata yra neatsiejamai susijusi su Dieviškuoju Protu ir kad jos pagrindą sudaro elektromagnetinės vibracijos. Jis atmetė tuo metu vyravusias materialistines mokslo koncepcijas ir siūlė holistinį požiūrį, pabrėždamas sąmonės ir dvasinės energijos svarbą kosmoso sandaroje.
Vėlesnėse savo knygose
Russell toliau plėtojo šias idėjas. „The Secret of Light“, išleista 1947
metais, gilinosi į šviesos prigimtį, kurią jis laikė fundamentaliu Visatos
kūrimo ir palaikymo principu. Jis aiškino, kaip šviesos dualumas – bangos ir
dalelės savybės – yra esminis visų reiškinių pagrindas. Kitos jo svarbios
knygos apima „A New Concept of the Universe“ (1953 m.), kurioje jis dar kartą
apibrėžė savo kosmologinį modelį, ir „Atomic Suicide?“ (1957 m.), kurioje jis
reiškė susirūpinimą dėl branduolinio ginklavimosi ir siūlė dvasines vertybes
kaip išeitį. Russell taip pat parašė veikalų apie žmogaus potencialą ir dvasinį
tobulėjimą, tokius kaip „God Will Work With You But Not For You“ (1956 m.).
Walter Russellio
mokslinės idėjos susidūrė su dideliu skepticizmu ir atmetimu iš pagrindinės
mokslo bendruomenės. Tam buvo kelios svarbios priežastys. Visų pirma, jo
teorijos dažnai rėmėsi intuicija ir dvasinėmis įžvalgomis, o ne griežtais
eksperimentiniais įrodymais ir matematiniu formalizmu, kurie yra mokslo metodo
pagrindas. Antra, jo Visatos modelis radikaliai skyrėsi nuo tuo metu
nusistovėjusių fizikos ir kosmologijos teorijų, tokių kaip reliatyvumo teorija
ir kvantinė mechanika. Russell kritikavo šias teorijas ir siūlė visiškai
alternatyvų požiūrį, kuris nebuvo pagrįstas pripažintais moksliniais
principais. Trečia, jo darbai dažnai buvo parašyti filosofiniu ir netgi
mistiniu stiliumi, kuris atrodė neįtikinamas ir neaiškus mokslininkams,
įpratusiems prie aiškaus ir konkretaus mokslinio diskurso. Dėl šių priežasčių
Russellio mokslinės idėjos nebuvo priimtos akademiniame pasaulyje ir dažnai
buvo laikomos pseudomokslinėmis.
Yra žinomas įdomus
epizodas, susijęs su Walterio Russello ir garsaus išradėjo Nikolos Teslos
santykiu. Pasak paties Russello ir jo pasekėjų, Tesla labai domėjosi Russello
kosmogonija ir netgi perspėjo jį tūkstantį metų laikyti savo teorijas
paslaptyje nuo pasaulio. Tesla esą manė, kad žmonija dar nėra pasiruošusi
priimti tokių radikalių idėjų ir kad jų paviešinimas gali sukelti nesusipratimų
ir netgi pavojų. Nors šis epizodas yra plačiai cituojamas Russello gerbėjų,
trūksta nepriklausomų patvirtinimų apie Teslos tokį perspėjimą. Vis dėlto šis
pasakojimas rodo, kokį didelį poveikį Russello idėjos galėjo daryti kai kuriems
mąstytojams, net jei jos ir nebuvo priimtos mokslo bendruomenės.
Walter Russell buvo
talentingas menininkas, kuris savo gyvenimo antroje pusėje atsidėjo mokslinių
ir filosofinių idėjų plėtojimui. Jis sukūrė išsamią Visatos teoriją, paremtą
sąmonės, elektromagnetizmo ir šviesos principais. Nors jo meniniai pasiekimai buvo
pripažinti, jo mokslinės idėjos sulaukė atmetimo iš pagrindinio mokslo dėl jų
neortodoksalumo, trūkumo empirinių įrodymų ir neatitikimo nusistovėjusioms
mokslo paradigmoms. Vis dėlto, Walter Russell paliko savitą pėdsaką tiek mene,
tiek alternatyviame mokslo mąstyme.
Mokslininko pagrindinės
idėjos ir mintys apie Visatą ir gyvenimą.
Walter Russell savo
filosofiniuose ir moksliniuose veikaluose pateikė išsamią ir holistinę žmogaus,
sielos ir Visatos sampratą, kuri radikaliai skyrėsi nuo to meto vyravusių
materialistinių ir redukcionistinių požiūrių. Jo teigimu, Visatos pagrindas yra
Dieviškasis Protas arba Visatos Sąmonė, kuri yra vienintelė tikroji realybė.
Visa kita, ką mes suvokiame kaip materialų pasaulį, yra šio Proto emanacija, jo
kūrybinės minties išraiška. Russell manė, kad Visata nėra atsitiktinis
materijos ir energijos rinkinys, o dinamiška, pulsuojanti ir sąmoninga sistema,
veikianti pagal harmoningus dėsnius. Jis pabrėžė ritmo ir pusiausvyros svarbą
visuose Visatos procesuose, teigdamas, kad viskas juda cikliškai – plečiasi ir
traukiasi, kaip Visatos „kvėpavimas“. Šis nuolatinis judėjimas ir sąveika tarp
priešingų, bet viena kitą papildančių jėgų (kurių jis nelaikė absoliučiomis
priešybėmis, o tik skirtingais vieno tęsinio poliais) yra esminis Visatos
gyvybingumo ir evoliucijos variklis.
Kalbant apie žmogų,
Russell jį laikė ne tik fiziniu kūnu, bet ir esmingai susijusiu su šiuo Visatos
Protu. Siela, jo požiūriu, nėra atskiras, nematerialus darinys, o pati
Dieviškojo Proto individualizuota išraiška žmoguje. Tai yra nemirtinga,
nekintanti žmogaus esmė, jo tikrasis „aš“, kuris yra sąmoningas Visatos Kūrėjo
dalis. Fizinis kūnas tėra laikina priemonė šiai sielai patirti ir išreikšti
save materialioje plotmėje. Russell teigė, kad žmogaus tikslas yra suvokti šį
savo dieviškąjį prigimtį, atpažinti savo vienybę su Visata ir sąmoningai
dalyvauti kūrybiniame Visatos procese. Jis pabrėžė minties galios svarbą,
teigdamas, kad žmogaus mintys yra kūrybingos ir formuoja jo paties realybę bei
prisideda prie kolektyvinės sąmonės. Todėl žmogaus dvasinis tobulėjimas yra
susijęs su savo minčių valdymu, pozityvumo kultivavimu ir harmoningo santykio
su Visata siekimu.
Russell atmetė tradicinį
dualistinį požiūrį į sielą ir kūną, laikydamas juos neatsiejamais vienos
visumos aspektais. Mirtis, jo manymu, nėra sielos pabaiga, o tiesiog fizinio
kūno atsisakymas, leidžiantis sielai grįžti į savo pirminį šaltinį – Visatos Protą
– ir tęsti savo evoliucinį ciklą kitose egzistencijos formose. Jis netikėjo
bausmės ir atpildo koncepcijomis po mirties, nes Visata, jo požiūriu, yra
paremta meile ir kūryba, o ne teismu. Laikas, kaip ir materija, Russellio
teorijoje nėra absoliutus ir linijinis, o veikiau spiralinė struktūra, kurioje
praeitis, dabartis ir ateitis egzistuoja potencialiai vienu metu. Žmogaus siela
keliauja per šias laiko spirales, įgydama patirties ir tobulėdama. Galutinis
žmogaus tikslas yra visiškai suvienyti savo individualią sąmonę su Visatos
Sąmone, pasiekiant apšvietimą ir pilnatvę. Russellio vizija apie žmogų, sielą
ir Visatą buvo giliai dvasinė ir holistinė, pabrėžianti žmogaus potencialą ir
jo neatsiejamą ryšį su kūrybine Visatos jėga.
Keletas diagramų ir
schemų apie Visatos dėsnius, energiją ir materiją, kuriuos aiškino ir siūlė
mokslininkas Walter Russell. Deja, lietuviškai neturime apie jį lektūros, todėl
neturiu kompetencijų aiškinti ir versti, bet visada galima pasidomėti anglų
kalba. Visgi daugelis dalykų, kaip matau, jau pagrindžiami šiuolaikinių kitų
mokslininkų, kurie jau iš dalies pripažinti ir pagrįsti, tad Russell buvo
išties pranokęs laikmetį.
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą