Sveiki, skaitytojai,
Kur per pastaruosius
metus dingo „paturbinti“, t. y. pagerinti siaubo filmai?! Staiga jie tarsi
dingo iš kino horizonto, o atrodė, kad šis siaubo žanras tuoj pasieks naująjį
aukso amžių, deja, matyt, dar iki tol reiks pagyventi. Daug kine nuveikęs
prodiuseris ir režisierius Steven Soderbergh siūlo naują savo kino provokaciją
– „Būtybė“ (angl. Presence) (2024). Na garai, toli gražu
šio projekto provokacija nepavadinsi, bet labiausiai, sakyčiau, jos filmui ir
pritrūko.
Istorija prasideda kaip
eilinė klišė – nauja šeima atsikrausto į prabangų naująjį namą, o šeima –
tipinė siaubo trileriui būdinga amerikiečių šeima: vaikai su savo problemomis,
tėvas įsitraukęs į sudėtingus teisinius dalykus, mamytė karjeristė galvoja tik
apie darbą ir savirealizaciją. Abu tėvai vakarais nemažai geria, kad pamirštų
kasdieninę įtampą ir stresą! Juokingiausia, kad tik tėvams vos išvykus jaunieji
jau net nebeprisikviečia pusės mokyklos ir alkoholio vakarėlių neberengia, o
tiesiai į narkotikų maišelius ir į lovytę pasidulkinti. Matyt, JAV-ose šis bei
tas tarp paauglių ir jaunimo bus pasikeitę. Žodžiu, Soderbergh naudoja beveik
visus amerikietiško vidutinio ir prasto siaubo filmo elementus, nes veikėjai
egoistai, neįdomūs, charakteriai schematiški ir nesudėtingai sukurti be jokių
didesnių intrigų.
Tai kur toji didžioji
intriga? Operatoriaus darbas ir kameros judesys, kuris įkūnija namuose esančią
dvasią, pastaroji fragmentiškai ir pasakoja vaizdiniais apie šios šeimos
dramas. Dėmesio centre – dukra Kloja, išgyvenusi artimų draugių netektį, kurios
tariamai perdozavo narkotikais, todėl naujoji vieta tikriausiai turėjo suveikti
kaip gydomoji priemonė, bet išėjo taip, kad namai tampa paranormaliai aktyvia
vieta. Įdomiausia ir keisčiausia tai, kad patys tėvai matė drebinamas spintas,
nuo sienos krentančias taures ir knygas, judinamus nesuvokiamos jėgos daiktus,
tačiau ir toliau gyvena lyg niekur nieko, o dar geriau – jiedu išvažiuoja ilgam
savaitgaliui patikdami savo atžalas tokiuose namuose, lyg viso to nė nebūtų. Truputį,
aišku, logikos pasigedau iš normalaus gyvenimo su normaliomis reakcijomis.
Visgi filmo finalas
nuspėjamas, nors ir tampa jau paranormaliu trileriu, bet filmas iš esmės
stokoja įdomesnių idėjų, galimai ir biudžeto, o filmo idėja pasenusi,
nebeįdomi, atsikartojanti kine, todėl trūksta projektui ne tik idėjų, bet ir
novatoriško žvilgsnio į siaubo kino žanrą. Man regis, režisierius pasirinko
pernelyg saugų variantą, t. y. kurti filmą dėl filmo, darbas dėl darbo, tad
visumoje istorija išėjo vienkryptė ir primityvoka. Kaip stiprųjį filmo aspektą
visgi išskirčiau paminėtą operatoriaus darbą ir vaiduoklišką stebėjimo
perspektyvą.
Mano įvertinimas: 5.5/10
Kritikų vidurkis: 77/100
IMDb: 6.1
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą