Sveiki, skaitytojai,
Pastaruoju metu žiūriu
net kelis dokumentinius serialus ir esu labai įsitraukęs į jų istorijas. Vienas
iš tokių serialų – trijų sezonų dokumentinis serialas „Keista Natalijos
Greis istorija“ (angl. The Curious Case of Natalia Grace). Šiandien
lakoniškai apžvelgsiu pirmąjį sezoną, kuris pagal internautus yra pats
įdomiausias ir mįslingiausias.
Netflix kūrėjų komanda
moka įtraukti ir susukti taip istoriją, kad kažin, jeigu būčiau tikras koks
nors įvykių dalyvis, pasirašyčiau tokiai avantiūrai, kadangi dokumentinės
istorijos visada tampa tokios kelių perspektyvų variacijomis, o žiūrovas iš
esmės yra paliekamas rinktis ir spėlioti, kas iš tikrųjų tiesa, o kas melas. Norintiems
aiškių atsakymų dažnai tenka nusivilti, bet iš kitos pusės – įdomu, palieka
nemažai klausimų, į kuriuos ir nereikia atsakyti.
„Keista Natalijos Greis
istorija“ prasideda nuo pasiturinčios Kristinos ir Maiklo Barnett‘ų šeimos,
kada augindami tris sūnus jie nusprendžia įsivaikinti mažą mergytę. Aplinkybės susiklosto
taip, kad negavę pirmojo vaiko jie desperatiškai įsivaikino iš Floridos mažaūgę
Nataliją (keistos jau vien tos firmos aplinkybės ir patikimumas bei apskritai sprendimas
šalia autizmo spektro turinčio savo sūnaus auginti dar vieną „kitokį“ vaiką). Žodžiu,
šeima parsiveža Nataliją į namus, apie kurios kilmę žinoma išties nedaug, nes
dokumentuose parašyta, kad jos gimimo data 2003 metai ir ji gimusi Ukrainoje,
tačiau mergaitė nesupranta ukrainietiškai nė žodžio, o dar ir kalba be akcento!
Netrukus šeima tikina, kad ji turinti gaktos plaukus, o veidas primena ne
šešerių metų, o suaugusios liliputės veidą. Maiklas Barnett‘as pirmosiomis
serijomis pasakoja išties neįtikėtiną istoriją apie Natalijos polinkį
smurtauti, nešiotis peilius, teplioti išmatomis jų prabangų automobilį ir
grasinimus nunuodyti Kristiną bei peiliu subadyti sūnus...
Ir iš tikrųjų nepatikėti
žiūrint pirmuosius epizodus beveik neįmanoma ir toji Natalija išties atrodo panaši
į sociopatę teroristę, o ne mažametę ir jautrią mergytę. Galiausiai sezono viduryje
verčiasi visa istorijos perspektyva ir sužinome, kad Barnett‘ai visgi Nataliją
patys terorizavo ir net atsikratė jos pakeisdami jos gimimo datą į 1989-uosius
ir parinkę nusikalstamame kvartale atskirą būstą, tačiau ar patys Barnett‘ai
nesimuliavo šia istorija? Palikę kitame mieste ne suaugusią moterį, o iš
tikrųjų mažą neįgalią ir vos pavaikščiojančią mergytę?
Istoriją pildo
prieštaringi Nataliją ir Barnett‘us pažinoję liudininkai, t. y. kaimynai,
vėliau ir Natalijos kaimynai iš Lafajeto, kur ji praktiškai buvo palikta beveik
likimo valei ir visi tikina labai prieštaringus dalykus. Vieni tikina, kad Natalija
iš tikrųjų nepriminė vaiko, o kalbėjo kaip suaugusios sąmonės žmogus, kad
priminė monstrą ir įkyriai buvo jos persekiojami, o štai liliputų bendruomenės
nariai stačiai prieš kameras gina Natalijos interesus ir tikina, kad ji tebuvo
tik Barnett‘o auka. Galiausiai antrojoje sezono dalyje vyksta teismas, kuriame
įsivilia išsiskyrusių Maiklo ir Kristinos santuokinis konfliktas ir vienas kito
kaltinamai, o Natalija tampa dar vienu kovos įrankiu...
Tiesa, seriale
nepaprastai daug dokumentinių kadrų iš Natalijos gyvenimo pas Barnett‘us
periodo, o kai kurie kadrai sumontuoti iš tikrųjų „nutapyti“ Nataliją kaip
sociopatę. Iš kur Barnett‘ai pateikė serialo kūrėjams tiek daug filmuotos
informacijos ir būtent tokios, kuri paliudytų Maiklo Barnett‘o žodžius? Tas
triukas, kada Barnett‘as kalbasi su sūnumi antrame aukšte ir jie neišsijungę
mikrofonų, o kūrėjai neva iš apačios juos filmuoja... Dieve, tas triukas man primena
dirbtinį režisūrą, tarsi sukurta gerai apsitarus su Maiklu Barnett‘u. Beje,
triukas dar matytas ir kituose dokumentiniuose serialuose.
Išties istorija neeilinė, galgi gyvenime ten viskas ir paprasčiau, tačiau seriale viskas perteikiama taip komplikuotai ir įdomiai, kad lenkia daugelį apskritai vaidybinių kriminalinių serialų. Pats gyvenimas tampa vienu dideliu serialu, kurį stebėdamas žiūrovas gali tik stebėtis, kaip žmonės leidžiasi savo liudijimais ir pasakojimais tapti viešojo gyvenimo personažais. Iš kitos pusės gal jiems Netflix puikiai už tai sumoka ir jie dėl finansinių bėdų negali atsisakyti, todėl turime išties spalvingai nuaustą istoriją, kurią įdomu ir lengva žiūrėti. Ar žiūrėsiu likusius du sezonus? Sunku kol kas pasakyti, tačiau šis buvo labai įtraukus ir įdomus, tad rekomenduoju tiems, kurie išties nori mistinių tikrų istorijų, kurios priartėja prie siaubo dokumentikos. Serialas lyginamas su dviejų dalių siaubo trileriu „Našlaitė“, kuriame pasakojama apie suaugusią sociopatę iš Estijos, kuri apsimesdama maža mergaite tampa amerikiečių šeimos dalimi, mat ją įsivaikina, tačiau niekas nežino tikrosios jos tapatybės... „Keista Natalijos Greis istorija“, sakyčiau, turi šiokių tokių panašumų su tais filmais, bent jau tokią perspektyvą teikia žiūrovams serialo kūrėjai, bet, velnias mato, velnias žino, serialas dėl to tampa tik dar įdomesnis.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą