2012 m. birželio 11 d., pirmadienis

Filmas: "Pykšt pokšt tu negyvas" / "Bang bang You're Dead"



Sveiki visi,

Šiandien noriu pristatyti kino filmą „Pykšt pokšt tu negyvas“ (Bang, bang you‘re dead) (2002 m.). Ilgai maniau, kad tai siaubo filmas su komedijos elementais, bent jau taip man atrodė iš filmo pavadinimo ir filmo afišos, tačiau filmas kalba apie mokyklos problemas – mokinių žiaurų elgesį tarpusavyje ir jo padarinius. Iš esmės filmas manęs niekuo nenustebino, nes panašių filmų buvau matęs ir anksčiau: „Tarp sienų“, „Klasė“, „Dramblys“. Jeigu tektų palyginti su estų filmu „Klasė“, kurį mačiau prieš kokius ketverius metus ir mane sukrėtė, tai šis filmas, mano galva, yra žymiai mažesniame lygyje pagal psichologinę įtampą. Filme jaučiasi suholivudinimas, pvz. berniukų gaujų „pasitaškinimai“ už mokyklos, alus, stūgavimai, parako statinės, suromantintas paaugliškos laisvės troškulys... Dievaži, nesakau, kad šito nebūna, tačiau man tai iš filmo kažką atėmė, estų variantas „Klasė“ yra kur kas reališkesnis, kasdieniškesnis, įtemptesnis.

Filmas pastatytas „Pykšt pokšt tu negyvas“ pjesės motyvais, filme kaip tik ji statoma, tačiau pjesė ir kai kurie filmo elementai yra paimti iš realaus gyvenimo, nuo 1999 metų, pjesė buvo pastatyta daugelyje Amerikos mokyklų, o pats filmas tapo kaip mokomoji priemonė prieš smurtą mokykloje, parodant smurto padarinius. Labai džiaugiuosi, kad filmo pabaiga visgi mane gerokai nustebino, kadangi tikėjausi kruvinos pabaigos, bet išėjo tokia, sakyčiau, optimistiška, kas kad didaktinė... Filmo kompozicija, struktūra, stilizacija ir retrospektyvos dailiai susigulė į vieną filmą, tačiau kažkodėl vis tiek arba man jau su galva nebegerai, ar kas, bet neišgyvenau kartu su herojais visų tų sukrėtimų. Filmą rekomenduočiau įdiegti į mokyklinę programą ir rodyti per etikos ir tikybos pamokas, nes kiek žinau, lietuvių mokyklose tarp mokinių irgi esą žiaurybių.

Mano įvertinimas: 7.5/10
IMDb: 8.0 



Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą