Sveiki, skaitytojai,
Vienas didžiausių džiaugsmų
yra sugrįžti prie išties gero ir kokybiško serialo kaip į šeimą ir pamiršti
kasdienybės rūpesčius. Jeigu kas nors manęs paklaustų, kokį įtraukiantį serialą
rekomenduočiau sergančiam depresija, tikriausiai dabar pirmas į galvą šovęs
pavadinimas būtų „Begėdis“ (angl. Shameless), nes tai vienas iš tų
serialų, kuris besąlygiškai eliminuoja išorines problemas ir leidžia pasinerti
į tą nuostabų, neišdailintą, bet kartu pilną nuotykių pasaulį. Kadangi jau
aptardamas pirmąjį sezoną, pristačiau ir šio serialo ištakas, atėjusias iš
britiško serialo versijos, todėl nebesikartosiu ir tiesiog pasidalysiu savo
įspūdžiais po antrojo šio serialo sezono.
O antrasis sezonas nė
per nago juodymo nėra prastesnis, rodos, net aktoriai nebūtų padarę pertraukos.
Tiesa, šioks toks pokytis akims visgi yra. Jeigu pirmasis sezonas daugiausiai
buvo filmuojamas žiemą ir vyravo niūrios spalvos, tai šis sezonas nuo pirmos
serijos tvoskia kaitria vasara, suplūkusiais nuo šutros aktoriais, tačiau tai
netrukdė Etelei, gyvenančiai pagal programą pas Veroniką ir Keviną, vaikščioti
su konservatyviu kostiumėliu ir pezėti apie
tai, kaip ji nori numirti, kad greičiau patektų pas Dievą. Šiame sezone tikrai
vėl netrūksta „tirštų“ Frenko nuotykių. Jeigu aname sezone jis daugiau gėrė ir
leidosi „vystomas“ guminių vibratorių pas Šeilą, tai šiame sezone jis daugiau
„dirba“ t. y. bando nugriebti pinigą nuo tuoj širdies donoro turėsiančios gauti
„bjaurasnukės“, tai nuo netikėtai motinos pasirodymo, o tiksliau jos paleidimo
iš kalėjimo iki sugrįžimo pas Moniką, kuri išvagia „Voveraitės“ fondą. Regis,
Frenkui viskas įveikiama, viskas paminama ir, atrodo, jog tuoj jis neatlaikys
ir parodys savo žmogiškumą, ir pradės atgailauti, įmetęs dešimtinę į bažnyčios
aukų dėžutę, bet tereikia sekundės, kad apsisukęs ant kulno vėl nuplėštų visą
aukų dėžutę ir ją nukniauktų Dievui iš po nosies. Žavus tas Frenkas, nieko
neprikibsi.
Šį sezoną kur kas
įdomesnė ir pavojingesnė tapo Šeila (aktr. Joan Cusack), kurios nesupaisysi nei
kaip moters, nei kaip mamos, nei kaip meilužės. Iš pirmo žvilgsnio ji pasirodė
užkietėjusi namų šeimininkė su ryškiomis vertybėmis, bet šį sezoną ji kaip
personažas įgavo tokių įdomių ir elegantiškai begėdiškų spalvų, kad net sunku
suvokti, kur jos motiniškumas, auklėjant Karen, suvokiant Frenko kiaulystes, o
sezono pabaigoje išvis stebuklas – ji imasi savanoriškos eutanazijos
vykdytojos. Į šią aktorę ir jos kuriamą veikėją be proto įdomu žiūrėti ir jos
išgaunama charakterio gama, kuri vibruoja nuo naivumo iki kažkokio nesuvokiamo
lengvabūdiško chuliganizmo, net neabejoju, kad kituose sezonuose Šeila pateiks dar
daugiau spalvų ir staigmenų.
Na, žinoma pagrindinė
Fiona (aktr. Emmy Rossum) yra meilumo įsikūnijimas, tačiau, kažin, ar jai lemta
imtis kito vaidmens, nei būti visos šeimos sienomis ir ramsčiais. Kartais
pikta, kad ji pasiduoda, o kartais pikta, kad yra tokia pernelyg atsakinga ir
negali visko palikti. Šiame sezone ir toliau tęsiasi jos ir Stivo meilės drama.
Gana komplikuoti jos santykiai tampa su Filipu, vyriausiuoju broliu, kuris kaip
užkietėjęs šašas stengiasi mesti mokslus ir išlaikyti Karen ir atseit savo
vaiką – melodrama lyg ir nuspėjama, nes Karen tikra kalė, ypač jos pasisakymai
apie savo pačios vaiką ir apskritai egoistiškas požiūris į gyvenimą, o jos
nusišlapinimas ant mirusio tėvo paminklo buvo mažiau nei begėdiškas ir priminė
mokines iš Marijampolės, kai vienu metu per Lietuvą nuaidėjo dėl merginų
įžūlumo skandalas.
Amžinai prislėgta ir pavargusi Fiona.
Kaimynas Kevinas.
Filmuojant "Padėkos diena" seriją.
Frenko mamytė.
Frenkas su Monika vėl drauge...
Lipas.
Ianas.
Puikioji Etelė su vaikais.
Ir vėl pavargusi Fiona...
Karen, arba tiesiog kalė. Ir ką Lipas joje pamatė?
Veronika moko anglų kalbos savo Keviną. Ar bereikia sakyti, kad jos dekoltė yra gražiausias seriale?
Keistoji Šeila su Frenku.
Frenkas laukia "bausiaveidės" mirties.
Vienas mieliausių
personažų šiame sezone man pasirodė Debė – ji tokia prielipa, tai čia svarsto
apie mirtį, tai čia apie tai, kaip patikti berniukams. Mėgsta užsiciklinti ir
įsitraukti į tam tikrą veiklą, bet kartu ji tokia miela ir protinga, kad
tiesiog neįsivaizduoju šios šeimynos be jos, visiškai kitokius jausmus sukelia
mažasis sadistas Karlas, kuris papildo „chuliganų iš prigimties“ gretas.
Iš esmės šiame puikiame
sezone įvyksta nemažai įvykių, bet tikriausiai svarbiausi yra trys – tai Frenko
motinos pasirodymas, Monikos sugrįžimas į šeimą, Stivo sugrįžimas su brazile
žmona. Frenko motina tai išvis kieta keikūnė, priminė man tokį kietą močiutę
Karen iš „Nusivylusios namų šeimininkės“ serialo, tik šioji nepalyginamai
kietesnės, bjauresnė ir šaržuojama taip, kad padažas liejasi per kraštus. Vien
į ją žiūrėti buvo gera, kaip Galagerių šeimos genai panašūs, o obuolys nuo obels
netoli nurieda. Monikos, vaikų motinos, sugrįžimas į šeimą jau iš anksto
žiūrovas gali nuspręsti, kad nieko gero nežadės ir sujauks visus Fionos ir
vaikų lūkesčius. Šįkart su Monikos personažu buvo išties pasistengta, parodyta
jos bipoliškas sutrikimas, o šalia visų tų šmaikščių istorijų, socialinio dugno
baisybių, kur tokioje, rodos, baisioje aplinkoje auga vaikai, atsiranda
pavojaus signalas, jog patiems mažiesiems tuoj kas nors nutiks, jau nekalbu
apie tai, kad nėščioji Karen rūko, o Karlas žaidžia su ginklais ir jau
prekiauja narkotikais. Gal šiame sezone norėjosi, kad būtų daugiau papasakota
ir apie Iano pasaulį, „ryžiukas“ nori įstoti į armiją, tačiau slapta susitinka
su miesto chuliganu intymiems santykiams. Netipinis gėjus, steroidinis, paneigiantis
nuogų užpakalių berniukų stereotipus, bet kartu drąsiai viduje susitaikęs su
tuo, kas yra – negi kūrėjai daugiau iš viso to „neišlups“ dramos? Pamatysime
tikriausiai kituose sezonuose.
Iš esmės šitas sezonas
superinis, ne ką prastesnis už buvusį ir, rodos, šį „Begėdžio“ serialą žiūrėčiau
ir žiūrėčiau iki begalybės, o Ryčio Zemkausko įgarsinimas tiesiog
nepakartojamas!
Antrojo sezono anonsas:
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą