2020 m. liepos 26 d., sekmadienis

Keistumas ar unikalumas? Kaip pasijausti geriau? Nustok apie save kalbėti ir mąstyti blogai. Tu nesi tai, ką sako aplinkiniai apie tave


Sveiki,

Ar pastebėjote, kad kalbėti viešai apie save gerai tapo (ir buvo ilgą laiką) kažkoks blogo tono, susireikšminimo ir net arogancijos, pasipūtimo bruožas, o štai kitą supeikti, sukritikuoti, primesti savo požiūrį – stipraus ir įtaigaus, charizmatiško žmogaus bruožas? Jeigu tai ir neakcentuojama, bet viešojoje erdvėje tai pateikiama kaip norma.

Ilgą laiką galvojau, kad kalbėti apie save gerai nereikia. Ir tai buvo tam tikra programa, kuri nuėjo net į minčių lygmenį, kada pradėjau save peikti už nieką. Tiesiog lygioje vietoje imu save mušti, nes... (juokingai nuskambės), viskas pernelyg gerai. Kur ir kada patikėjau, kad esu nieko nevertas, ar vertas tik už itin dideles pastangas ir kančias? Dabar sunku atsekti. Kur kas svarbiau, kad tai imu savyje šiandien vis dažniau atpažinti – sau primestą kaltę, gėdą, pažeminimą, menkavertiškumą.

Sėdime su draugais ant suoliuko ir šnekame, koks vienas ar kitas žmogus yra KEISTAS. Pats žodis „keistas“ jau visiems aiškus kaip neigiamai konotuotas. Niekas nenori ir netrokšta būti keistu. O unikalūs? Išskirtiniai? Vieninteliai? Taip, taip... Bet kokia toji riba, kai kalbos sraute pasimeta žodžių reikšmės? Kokia riba tarp keistumo ir unikalumo? O gal jokia? Tai tik mūsų iškreiptas požiūris viską sumenkinti, priskirti neigiamą emocinį atspalvį, o iš tikrųjų kritikuodami išverčiame savo vidinį kailį ir parodome, kokie esame susitapatinę su „normaliomis elgesio žeminančiomis normomis“. Žeminame, nes mus žemino ir mes patys viduje sau pretenzingi ir žeminame save pačius. Normalumas – tai sąlygiškas dalykas, kažkokia neapibrėžtis, dėl kurios susitariame visuomenėje ir ten mes visi „susitinkame“, tačiau tai neegzistuoja. Visi esame unikalūs. Nė vieno nėra tokio pat. Tai kaip, po velnių, galime jaustis norminamoje visuomenėje gerai ir saugiai, jeigu visada turime būti „sutartoje“ normalumo konstantoje? Niekaip. Ir neprivalome būti.

Dilema tokia: ar baisiau išeiti iš įsivaizduojamos normatyvios zonos, kurioje dedamės atitinką standartus, todėl „patrauklūs“ sau ir kitiems, ar baisiau bandyti visą gyvenimą tame normalume išlikti, trypiant save ir pagiežingai vemiant ant kitų?

Kaip lengva unikalumą pavadinti keistumu ar net iškrypusiu reiškiniu. Mus valdo žodžiai ir požiūriai, mes nuteisiame save pačius ir per save teisiame kitus, kad ir jie (kaip ir mes) pasijaustų blogai, pasijustų neatitinką ar neverti šio pasaulio. Itin tai pasireiškia paauglystėje, kada kitų puolimas ir peikimas iš esmės tėra apsauga nuo savo pačių menkavertiškumo ir menkumo pripažinimo. Gaila, kad tai tik pleištas į sielą, kuris neištraukiamas užvėrus mokyklos duris. Jis persekioja tave visą gyvenimą, tas modelis ir būsenos seka paskui tave, tu su tuo taip susitapatinęs, kad net neįtari, jog tai visai ne tu.

O kas tu esi iš tikrųjų, klausite?

Unikalus, nusipelnęs šiandien čia ir dabar priimti save tokį, koks esi, ir nuo šiandien visus priimti tokius, kokie jie yra, netgi jeigu jie ir nepatinka. Galvoti apie save gerai yra kur kas geriau nei blogai. Pasitikėjimas prieš menkavertiškumą, švytėjimas prieš blankumą, narciziškumas (kad ir tai!) prieš gyvenimą tamsioje spintoje, atskirtyje, kūrybiškumas prieš nuobodulį... Viską renkiesi tu, o ne aplinka ir kitų požiūris į tave. Baisiausia, bent man, yra susitapatinti su kritiniu ir menkinančiu aplinkiniu požiūriu į mane, ypač, kurie manęs nepažįsta. Netikėkite jais. Tikėkite, kad esate milijoną kartų geresni ir tai... gali tapti jūsų nauja gyvenimo versija.

Jūsų Maištinga Siela

2020 m. liepos 24 d., penktadienis

Serialas: "Jeffris Epsteinas: Purvinai turtingas" / "Jeffrey Epstein: Filthy Rich" (1 sezonas / season 2)



Sveiki, skaitytojai,

Dabar man sunku pasakyti, kodėl nusprendžiau žiūrėti šiais metais gegužės mėnesį pasirodžiusį keturių serijų mini dokumentinį serialas „Jeffris Epsteinas: Purvinai turtingas“ (angl. Jeffrey Epstrein: Filthy Rich), kuriame pasakojama apie 2019 metais rugpjūčio 10 dieną kalėjime tikriausiai nužudytą milijardierių J. Epsteiną. Iš tikrųjų šis serialas sukasi ne tiek apie jo asmenybę, kiek apie jo pedofilinį tinklą, kuriame įsitaisę patys turtingiausi JAV ir viso likusio pasaulio žmonės.

Serialas neįtikėtinas, nes jis atskleidžia, ką galima padaryti, kai turi pilnus maišus pinigų. Jeffris Epsteinas buvo nepadoriai turtingas, jis turėjo daugybę namų (netgi savo salą) visame pasaulyje, skraidė nuosavais lėktuvais, jam buvo pavaldūs daugelis įtakingų asmenų, įskaitant ir aukščiausiojo teismo asmenis. Jis kartu su žmona Ghilaine Maxwell ilgus dešimtmečius išnaudojo seksualiai nepilnametes, kurios po daugel metų, jau tapusios moterimis, galiausiai susivienija ir pradeda liudyti apie jo pedofilijos tinklą. Mergaites paaugles dažniausiai parūpindavo Epsteino žmona, jos atvykdavo į jų namus, darydavo erotinius masažus ir tenkindavo ne tik už pinigus, bet ir už tam tikras dovanas, pavyzdžiui, privilegijas studijuoti prestižinėse mokyklose. Nekaltos mergaitės buvo paveiktos ir įtikintos, kad pačios nori tai daryti, jos atsivesdavo savo draugių ir šis išnaudojimo ir papirkinėjimo tinklas buvo toks didelis, kad net baisu pagalvoti. Tai šimtai mergaičių!

Seriale moterys liudija, kovoja ne tik už savo tiesą, bet ir su savo psichologinėmis traumomis, kurios liko visam gyvenimui. Kai kurios nebegali susikurti šeimos, kai kurios įklimpo į narkotikus, jaučiasi paniekintos, nebereikalingos, išgyvena gėdą ir pažeminimą. Neįtikėtina drąsa kalbėti apie tai, kai viskas yra papirkta, o aukos viešojoje erdvėje išvadinamos tiesiog prostitutėmis. 2007 metais Epsteinui kuo puikiausiai pavyksta papirkti teisėjus, jis netgi kalėjime praleidžia laiką kaip viešbutyje, o dienos metu gali skraidyti po visą pasaulį – neįtikėtina ne tik šio žmogaus arogancija, bet absoliutus kaltės jausmo nebuvimas. Papirkinėjama JAV teisėsauga tiesiog viešoje ir lygioje vietoje. Reikėjo kone dešimtmečio, kad byla vėl grįžtų ir jos imtųsi visai kiti žmonės, kad Epsteinas iš tikrųjų galiausiai gautų to, ko nusipelnęs.

Kitą vertus, kai esi toks turtingas, nieko nebijai. Viskas yra papirkta. Absoliučiai kiekvienas žmogus. Epsteino saloje svečiavosi netgi Bill Clinton, princas Andrew, kuris irgi išnaudojo mergaites, ryškios Holivudo žvaigždės, jis netgi turėjo pažinčių su pačiu Donald Trump. 2019 metais Epsteinas sulaikytas ir nužudytas kalėjime, nors „pripaišyta“ savižudybės versija, tačiau skrodimas parodė, kad neįmanoma taip nusižudyti, kaip buvo sudarkytas Epsteino kūnas. Kaip išgyveno Epsteino „savižudybę“ tos moterys, kurios laukė teisingumo? Kas su jomis buvo daroma? Visa tai išties nemenkai šokiruoja šiame seriale.




Visgi Epsteinas, kad ir koks jis buvo turtingas, purvinas, mano akimis, (kaip, beje, ir kitų) tebuvo tik ledkalnio viršūnė. Galiausiai kitiems rykliams teko paaukoti Epsteiną, jį nužudyti, kad jis nebekalbėtų, neišduotų jų. Manau, pedofilijos klanas iš tikrųjų kur kas didesnis, jis apima ne tik Clintonus, bet ir beveik visus esančius valdžioje ir už tos valdžios svertų, tų, kurių mes nematome. Žmonės turi nuosavas salas, yra apsitvėrę įstatymais ir tvoromis, jie turi įsirengę bunkerius, kur kalina vaikus, juos prievartauja, dalijasi laivais ir lėktuvais, juos transportuoja kaip prekę tarpusavyje tenkindami savo iškrypusius poreikius. Apie tai yra ne vienas dokumentinis filmas YouTubeje (vienas iš jų vadinasi „Iš šešėlių“, verta pamatyti, nes absoliučiai siejasi su Epsteino istorija) išverstas lietuviškai, kur įvairūs darbuotojai liudija tokius siaubingus nusikaltimus, kad net plaukai šiaušiasi: satanizmas, kanibalizmas, vaikų prievartavimas, žudymas, žmogienos valgymo kultas, kraujo gėrimas... Epsteinas, galima sakyti, dar tebuvo tik šių dalykų švelnioji versija, apysmulkė žuvelė toje iškrypusioje reptiloidinėje sistemoje.

Tai serialas ne pramogai, o veikiau kaip liudijimas, tam tikras būdas ir bandymas atstatyti į šešėlius nugrūstą tiesą. Visą laiką žiūrint šį serialą galvojau ir apie Kedžio pedofilijos bylą, kurioje Neringa Venckienė taip ir negalėjo atskleisti tiesos. Manau, tai yra vieno didelio pasaulinio klano pakraštys, tas pakraštys buvo kliudytas ir Lietuvoje, kur vėlgi turime viską nupirktą ir papirktą – tą rodė mūsų teismų sistema. Sunku pasakyti, kad rekomenduoju šį serialą, kuris, be jokios abejonės, yra geras, bet mąstau, o ką jis duotų paprastam lietuviui? Ogi tiesą, tiesą ir dar kartą tiesą. Galiausiai realius pasaulyje vykstančius dalykus, kuriuos dažniausiai ne tik ignoruojame, bet ir nenorime jų girdėti.


Jūsų Maištinga Siela

2020 m. liepos 23 d., ketvirtadienis

Albumo apžvalga: Lady Gaga "Chromatica" (2020)


Sveiki,

Tiesą sakant, nemaniau, kad padarysiu šį įrašą, tačiau sulaukiau net keletą raginimų peržiūrėti ir apžvelgti naujausią Lady Gagos muzikos albumą „Chromatica“. Tai užtrunka ir atima gražaus laiko, tačiau ryžausi ir... buvo, žinokite, įdomu. Ypač sužinoti apie bendrą albumo koncepciją, įvertinti, patirti ir suvokti tą muziką, kurią norėjo perteikti Lady Gaga.

„Chromatica“ turėjo pasirodyti 2020 metų balandžio pradžioje, tačiau dėl karantino jo leidyba buvo atidėta net 7 savaitėms. Daugelis klausia, kas tas žodis „Chromatica“? Atlikėja aiškina kelias sampratas. Viena iš jų – tai planeta, kur vyrauja pasveikimas, lygybė ir meilė, todėl ateivio spalvos, skambesys ir konceptas yra bendras ir harmoningas. Kitas aiškinimas yra priešingas – tai rėmai ir konceptai, iš kurių kiekvienas turi išsivaduoti, kad taptų laisvas ir sveikas.

Neaptarinėsiu viso albumo kūrimo užkulisių, manau, tą galite puikiai susirasti internete. Tik paminėsiu, kas man buvo įdomiausia; kad dainininkė šį albumą kūrė po itin didelės nesėkmės, kai po albumo 2016 metais „Joanne“ ji pradėjo įrašinėti albumą, skirtą savo tėvui ir savotiškam psichologiškam pasveikimui, ryšiui su tėvu palaikyti ir atgaminti, tačiau, kaip teigė atlikėja, visos dainos ir albumas subyrėjo ir albumas nepavyko.

Tada ji pasinėrė į „Taip gimsta žvaigždė“ filmavimus bei įrašinėjimus. Tuo metu Lady Gaga buvo šlovės viršūnėje, tačiau, kaip atlikėja teigia, susiskaldžiusi. „Chromaticą“ ji įrašinėjo sunkiai, sutelkė jėgas į savęs analizę ir tai tapo kūrybine terapija, todėl albumo tekstai persunkti prieštaringų tekstų apie meilę ir švelnumą, patirtą seksualinį smurtą, skyrybas, subyrėjusius santykius, psichologines traumas ir nuolat kamuojančius kūno skausmus (kas matė biografinį dokumentinį filmą apie Lady Gagą, tas žino, kokius chroniškus skausmus atlikėja kenčia). Didžiąją albumo dalį ji įrašė namuose, ant sofos, nes judėjo sunkiai ir skausmingai. Kaip pati atlikėja sakė, įrašinėdama ji labai daug rūkė, išgyveno ir buvo tokioje juodoje depresijoje, bet tai dalis, anot jos, gijimo proceso. Pabaigusi šį albumą ji nustojo rūkyti, galbūt išsisprendė ir kai kurios dvasinės kančios.

Šįkart apžvelgsiu visas albumo dainas, pateiksiu savo subjektyvius dainos vertinimus. Būtų įdomu sužinoti ir jūsų nuomonę (galite čia rašyti komentarus arba mano facebooko puslapyje po šio įrašo pasidalijimo komentarų skyriuje), taip pat galite siūlyti, kokį dar albumą norėtumėte, kad apžvelgčiau.

1. Chromatica I


Mano įvertinimas: 6/10

Muzikos takelis kviečia į paslaptingą Chromaticos planetą, šalį ir toli gražu, bent man, elektroninės muzikos albumo neprimena. Nežinau, kam išties reikia tų vadinamųjų intro, kurie primena „užbėgimus“. Jie lyg turėtų konceptualiai „suklijuoti“ visą albumo konceptą, bet juk galima ir be to apsieti. Esu tiek girdėjęs intro, kad paskutiniuoju metu man jie labai supanašėjo – instrumentinė muzika, kuri primena filmų garso takelius.

2. Alice


Mano įvertinimas: 7/10

Lady Gagos autobiografinė daina! Alice yra veikėja, kurią Lady Gaga suvaidino filme „Taip gimė žvaigždė“. Atlikėja tvirtino, kad ilgai negalėjo išeiti iš vaidmens ir toji Alice ją ilgai dar persekiojo. Būtent šis pirmasis kūrinys yra atlikėjos išgyventas. Skamba išties gerai, ritmingai, perpildyta elektroninės muzikos garsų, bet vietomis darosi monotoniška. Akivaizdu, kad dainos koncepcija labiau skirta šokio muzikai.

3. Stupid Love


Mano įvertinimas: 6/10

Man vaizdo klipas nepatiko ir nepatinka. Primena tuos aštunto dešimtmečio futuristinius filmus apie ateivius, tačiau vaizdo klipe visi atrodo kaip kompiuterinio žaidimo troliai ir tame kompiuterio grafike veikiau juda kaip pokemonai, nei įdomūs svetimos planetos gyventojai. Dainos turinys irgi man kelia tam tikrų neaiškumų. Elektroninės muzikos instrumentuote moderniai gręžiamasi į praeitį, „prasimuša“ dabar labai madingi septinto-devinto dešimtmečio pradžios motyvai. Tai, kas sena, renovuojama ir pateikiama kaip itin modernų, tačiau visumoje dainos koncepcija atrodo juokinga, nei pritrenkianti. Visgi sutinku su kolegomis, kad vokaliai ir konceptualiai daina primena senuosius Lady Gagos kūrinius. Labiau, sakyčiau ne „The Fame“, o „Born This Way“ laikus. Daina vis tiek, nepaisant visko, įskaitant ir mano skepsio, tapo populiari, nors dar prieš paruošiant ją viešai, kaip Lady Gagai dažnai būna su įrašais, buvo prieš mėnesį nelegaliai nutekinta į internetą.

4. Rain On Me (ft. Ariana Grande)


Mano įvertinimas: 8.5/10

Manau, viena stipresnių komercine prasme kūrinių. Ariana Grande vis dar tebėra viena geidžiamiausių atlikėjų, o turint galvoje, kokią praeities šlovę patyrė Lady Gaga, galima tarsi sieti dvi kartas, nors jos iš esmės to paties laikmečio atlikėjos. „Rain on Me“ ritmiškas ir nuotaikingas, skambus ir skamba kaip tikras hitas. Lady Gaga tęsia purpurinės, rožinės ateivės įvaizdį iš „Stupid Love“ vaizdo klipo, tik šįkart ji kur kas labiau atsiplaudavusi, ne tokia vaškinė ir nutolusi nuo žemiškųjų dažnių. Visgi nepasakyčiau, kad man šis kūrinys labai jau patinka, kad visur noriu šokti, bet sutinku, kad tai išties Lady Gagos grįžimas pagal senuosius „monstriškuosius“ konceptus. Bet ar šis dešimtmetis bus toks, koks anksčiau Lady Gagai?

5. Free Woman


Mano įvertinimas: 8.5/10

Dar viena diena, kuri savo stiliumi ir skambesiu atitinka visą albumo konceptą. Klubinė moderni muzika, truputį primenanti tuos „gabalus“, kuriuos didžėjai sumiksuoja vietoje. Manau, jaunesniajai kartai turėtų patikti, o ypač moterims, juk daina šiek tiek feministinė. Laisvė. Feminizmas. Linksmybės. Manau, Karbauskis, Širinskienė apmirtų, bet štai koks Skvernelis po dviejų alaus, gal ir patrepsėtų kur nors kampe.

6. Fun Tonight


Mano įvertinimas: 8.5/10

Skamba tikrai gerai! Skambesiu man primena senąsias Lady Gagos dainas, vietomis, pavyzdžiui, „You and I“. Harmoningas ritmas, dance, house muzikos elektroninis derinys, manau, vėlgi atspindi „Chromaticos“ bendrą energetiką ir stilių. Šįkart nemažai ką apie turinį pasako dainos žodžiai, kurie nuo sunkumų pereina prie to, kad dainininkė (ir visi klausytojai) tiesiog turėtų atsisveikinti su senomis sunkiomis savo gyvenimo istorijomis ir bent šiąnakt jaustis puikiai, nes tiesiog toks yra gyvenimas.

7. Chromatica II


Mano įvertinimas: 4/10

Dar vienas, vadinamasis intro, kuris smarkiai siejasi su pirmuoju. Visgi pasidomėjau, ką autorė norėjo tuo pasakyti. Lady Gaga jautė, kad albumo dainos išreiškia kelias skirtingas kryptis – meilę ir pyktį, smurtą ir švelnumą, todėl norėdama „sulipinti“ visas tas dalis pasitelkė intro jungtis. Visgi, manau, kad jos eklektiškos, pernelyg nutolusios nuo šiaip harmoningos albumo eigos.

8. 911


Mano įvertinimas: 7.5/10

Devyni vienuolika yra ne tik telefono numeris Amerikoje, bet jau ir tam tikras konspiracijos šalininkų pastebimas ženklas šioje realybės matricoje, pavyzdžiu, Rugsėjo vienuoliktosios įvykiai arba kai kurie kiti iliuminati ženklai jau seniai Lady Gagos, Madonnos ir kitų atlikėjų pasirodymuose ir dainose naudojami. Nesileisiu į detales, tačiau neįmanoma nepastebėti, kad Lady Gaga ištikima šiems ženklams, kaip kas pasakytų, šėtono garbinimo kultui... Visgi vertinant dainą, galiu pasakyti, kad kur kas tai „ateiviškiausia“ savo skambesiu daina, primena tam tikrus „ARTPOP“ albumo įvaizdžius, pavyzdžiui, dainos „Venus“. Kur kas įdomesnė šios dainos istorija. Lady Gaga vartojo vaistus, slopinančius psichinius sutrikimus. Be jų atlikėja sunkiai išsiverčia ir, kaip pati interviu teigė, ne visada gali suvaldyti tai, kas vyksta jos smegenyse. Įrašinėdama šią dainą, atlikėja pageidavo, kad studija būtų juoda, o pati užsidėjo peruką ir bandė jaustis visai kitu žmogumi, kad tai atsispindėtų dainoje.

9.Plastic Doll


Mano įvertinimas: 7/10

Dar viena daina, kuri tiktų #metoo judėjimui. Pati atlikėja yra patyrusi išprievartavimą, todėl dalis albume „prasimušančių“ dainos konceptų yra susijusių su moters saviverte, feminizmu ir seksualiniu priekabiavimui. Manau, ši daina pakankamai visumoje stipri, bet stipriausia – dainos žodžiuose.

10. Sour Candy (ft. BLACPINK)


Mano įvertinimas: 10/10

Taip! Mano mėgstamiausia daina savo skambesiu ir melodiškumu. Tai reklaminis singlas, skirtas reklamuoti „Chromatica“. Galimas daiktas, kad jis sulauks ir vaizdo klipą, nes tai viena klausomiausių internete „Chromatikos“ dainų. Visgi daina ir jos konceptas buvo skirtas labiau jaunimo ir vaikų rinkai, tad neturėjo įeiti į Lady Gagos albumą, tačiau atlikėja, bendradarbiaudama su Pietų Korėjos merginų grupe BLACKPINK, taip pakeitė dainą, kad ji tapo tarsi „Chromaticos“ dalimi.  

11. Enigma


Mano įvertinimas: 7.5/10

„Aš būsiu tavo enigma!“ Ilgą laiką Lady Gaga jau prieš „Chromatica“ vykdė „Enigma“ projektą, kada koncertuodavo gyvai Las Vegase pagal atskirą sukurtą šou. Vėlgi dalis gyvenimo „nuėjo“ į albumo kūrimo konceptą. Visgi tai pakankamai „ateiviška“ daina, kuri labai tinka „Chromatikai“ tiek skambesiu, tiek žodžiais. Visgi visumoje daina apie nepažįstamus du vienos nakties meilužius, kurie susitinka ir tas jų vienos nakties susijungimas tampa enigma, taigi paslaptimi. Ar tai daina iš dalies apie atsitiktinį sekso nuotykį? Nebūtinai.

12. Replay


Mano įvertinimas: 9/10

Aha... Labai įdomus priedainis! Sakyčiau, primena rusiškos čiastuškos leitmotyvus ir skamba toje modernioje elektroninės muzikos aranžuotėje labai įdomiai, netikėtai, šviežiai. Visgi paslaptis dainos tekste, kurioje Lady Gaga kalba apie psichologinę traumą. Jos galvoje gyvena monstrai ir randai. Tai istorija apie potencialų užpuoliką, prievartautoją su ginklu, kuris paliko skaudulį visam gyvenimui. Akivaizdu, kad atlikėjai tai svarbi autobiografinė daina.

13. Chromatica III


Mano įvertinimas: 5/10

Neturiu, ką pridurti. Tiesiog pasakos motyvo intro. Pelenė tęsia savo istoriją.

14. Sine From Above (ft. Elton John)


Mano įvertinimas: 5/10

Daina apie dvasinį sveikimą nuo patirtų kančių ir mums primestų iš aplinkos nuodėmių. Galima sakyti, kad gydoma gėda ir kaltės jausmas, patirtos traumos. Lady Gagai talkina jos ilgametis scenos draugas ir šiaip muzikos legenda Elton John, kurie abu ne kartą atliko scenoje gyvus pasirodymus. Klubinės muzikos ritmai ir daina, primenanti tarsi maldą, išpažintį, man asmeniškai kažkaip nesiklauso, ypač E. John balsas „pjauna“ ne dėl to, kad blogai dainuotų, tiesiog jaučiu, kad daina sukurta ir įtraukta į albumą veikiau iš bičiuliškų paskatų. Dainos pabaiga iš tikrųjų, mano ausimis, „nupjovė grybą“.

15. 1000 doves


Mano įvertinimas: 6/10

Lady Gagos galybė yra jos menkume. Šioje dainoje ji akivaizdžiai nevaizduoja jokios divos, o sako, kad yra palūžusi ir trokšta mūsų visų palaikymo. Manau, kad toji visa menkumo pripažinimas yra dalis chromatiškos atlikėjos gijimo proceso dalis ir ji randa tam patraukliai modernų skambesį, bet visumoje savo skambesiu tai toli gražu nėra toji daina, kurios klausyčiausi savo malonumui.

16. Babylon


Mano įvertinimas: 6/10

Daina, kuri, sakyčiau, savo žodžių turiniu nukreipta į atlikėjos santykį su viešąja ir geltonosios spaudos erdve. Nors iš dalies „Babilonas“ žymi ir senovės civilizaciją arba tolimą kosminę ateities planetą ir elgesio tam tikrus standartus, visgi konceptas yra būti su kitu žmogumi, stebint Babilonui, paneigti tam tikras paskalas ir apkalbas. Manau, šios dainos turinys susijęs su subyrėjusiais atlikėjos santykiais. Visgi tiek žodžiais, tiek skambesiu, tai nėra stipriausia daina albume. Ei, o kur lyrinės dainos? Šiame albume jos nėra nė vienos, matyt, užteko albume „Taip gimė žvaigždė“?

Taigi visas albumas nėra toks prastas, kokio galbūt tikėjausi. Maniausi, kad bus didelė monotonija, nes daugiau ar mažiau dainų tonai skamba vienodai, kas žymi albumo koncepcijos harmoniją, tačiau tekstai, prieštaringumas, atlikėjos išgyvenimai, kalbėjimas apie traumas, skausmą, susiskaldžiusį pasaulį ir žmones gerokai pakeitė pažiūrį į „Chromaticą“. Suskaičiavus balus ir vidurkį, „Chromatica“ pelnė iš manęs 6.96 (daug balų numušė „Chromaticos“ intro).

Jūsų Maištinga Siela

2020 m. liepos 22 d., trečiadienis

Serialas: "Tamsa" / "Dark" (2 sezonas / season 2)



Sveiki, skaitytojai,

Šįkart pateiksiu trumpus savo įspūdžius po antrojo vokiečių itin Netflix platformoje populiarų serialą „Tamsa“ (angl. Dark), kuris daugelį intelektualių (ir nebūtinai) žiūrovų buvo ilgą laiką prikaustęs prie ekranų. Neseniai buvo pristatytas finalinis trečiasis sezonas, tačiau neturėjau laiko (net per karantiną!) sužiūrėti antrojo sezono, tą padariau visai neseniai, todėl šioje apžvalgoje apžvelgsiu nebūtinai objektyviai, veikiau savo asmeninius pastebėjimus, bet galbūt ir jums bus įdomu paskaityti.

Pirmąjį sezoną teko matyti gal prieš kelerius metus, vos tik serialas pasirodė, ir net nesitikėjau, kad toji atokaus vokiško miestelio istorija pasirodys verta intelektualių ir net strateginių loginių skaičiavimų bei pamintijimų: o ką čia aš iš tikrųjų žiūriu? Tuo metu „Tamsa“ tapo vienu įdomiausiu ir labiausiai intriguojančiu serialu, kuris ilgai neišėjo iš galvos, tačiau, kai jau išėjo, tai toks jausmas, kad su visais veikėjais ir siužetais, o atmintyje pasiliko vien tamsa, tiesiog gero serialo įspūdis, bet kažin ar bebūčiau galėjęs nupasakoti ką nors konkretaus apie veikėjus, jų susipynusias biografines istorijas. Tą pajutau po kelerių metų pradėdamas žiūrėti antrąjį sezoną – nieko nebeprisimenu! Neprisimenu nei veikėjų vardų, nei kas su kuo konfliktavo, kas į kokį laikmetį pateko, kas kaip persipynė, todėl teko nemenkai suraukti kaktą ir tikėtis, kas bežiūrint tiesiog vėl viskas bus labai aišku. Ko trūko? Kokių 10 minučių intro pirmojoje serijoje, kad primintų pačius svarbiausius pirmojo sezono įvykius. Kai kada serialo kūrėjai tai daro, ypač sugrąžinę serialą po ilgo laiko į eterį, tai tokio „perbėgimo“, kas vyko prieš tai, man labai reikėjo.

Nesistengiu pasakyti, kuris sezonas geresnis, nes tai būtų absoliučiai nereikalingas dalykas. Serialas yra tęstinis, įvykiai plečiami, kaip ir serialo idėja. Šiame sezone sužinome apie mokslininkų aptiktą kunkuliuojančią juodąją materiją, kuri siejasi realiai ir su dieviškąja Higso bozono dalele. Seriale tai tampa portaliniu tuneliu per laikmečius, vis kažkodėl nukeliančius pirmyn arba atgal kas 33 metus. Dėmesio centre išlieka pastatyta elektrinė, kurioje slepiamos nuodingos atliekos, o iš tikrųjų – toji juodoji materija. Kitas portalas – miške esantys urvai, kuriais galima patekti į ateitį arba praeitį. Na, ir žinoma, dar nešiojamosios laiko mašinos.

Ar serialas įdomus savo veikėjų charakteriais? Nelabai! Tai ne draminis kūrinys, kuriam svarbu būtų žmogaus esminiai dvasiniai pokyčiai, tačiau esama ir šito, tačiau detaliai to neanalizuojama. Esminį įspūdį daro pasikeitę veikėjai, kurie keliauja iš laiko į laiką ir bando užkirsti kelią netrukus įvyksiančiai apokalipsei – viena iš laiko juostų yra būtent apie ateitį, kurioje gyvena žmonės ekstremaliomis karinėmis išgyvenimo sąlygomis. Kitą vertus, visą laiką galvojau, o kur visas likęs pasaulis, jei veikėjai „trinasi“ izoliuotoje radioaktyvioje (tikriausiai!) erdvėje netoli elektrinės. Kodėl jie neemigruoja toli iš tos zonos, tarsi visas pasaulis būtų toje miestelio vietoje? Galbūt apie tai bus plačiau trečiajame sezone.








Visgi vienas įdomiausių personažų šiame sezone buvo iš 1987 metų kilusi elektrinės viršininkė Klaudija, kuri susiduria su savo ateities versija, pavadinta Baltuoju Šėtonu. Ji šiame sezone padaro esminį lūžį ir tampa tarsi opozicija kunigui Nojui ir praeityje besislepiančiam Adamui. Akivaizdžios dvi stovyklos, kurios trokšta nutraukti laiko kilpų ratus, o kai kas tiesiog trokšta, kad visa tai tęstųsi iki begalybės. Kur kas mažiau mane jaudino jaunuolio Jono meilės istorija, kuris vėliau taps apskrudusiu  senu diedu, taigi ir pačiu didžiausiu visų priešu. Nepaisant to, finalinėse serijose vidurinis Jonas vėlei grįžta į savo jaunystės laikmetį ir susiranda mylėtą merginą, kuri pasirodo, besant jo kraujo giminaitė.

Kraujomaišos atvejai išties stulbina, nes vaikai, pasirodo, yra savo tėvų tėvai, tik jie kažkaip nusigavę į praeitį ir užmezgę seksualinius ryšius ne tik su savo tėvais, bet ir seneliais, todėl kartais atrodo, kad žiūri vieną nesibaigiantį (kartais romantizuotą) kraujomaišos nusidriekusį ratą per laikmečius. Šiame sezone galiausiai pagrindiniai veikėjai sužino apie keliavimą laiku ir daugelis jau gali atsekti, kas kieno giminaitis yra iš tikrųjų. Ne kartą žiūrėdamas šį voratinklį pagalvojau, kokia beprotybė, jeigu viskas vyktų iš tikrųjų – prarasti savo vaiką, kuris grįžo į praeitį arba sutikti jį senesnį už save patį, ir žinoti, kokie likimai laukia jų mažylių...

Iš esmės serialas veikia kaip tam tikras laiko kubikas rubikas, kaip pasuksi įvykius, tokią turėsi ateities versiją, bet kartais pakeisti įvykius beveik neįmanoma, nes juos jau keiti pagal iš anksto (iš aukščiau?) suplanuotus įvykius. Laukiama apokalipsė iš tikrųjų tėra tik dar viena galimybė sužinoti, kas iš tikrųjų sieja visus tuos herojus. Galiausiai finalinėje serijoje sužinome, jog egzistuoja ne tik laikmečiai, bet ir paralelinės tikrovės versijos, todėl kelionės laiku ne tik pasikeičia, bet, galimas daiktas, tampa kelionėmis per alternatyvias realybės. Kaip tai serialo kūrėjams pavyko perteikti – tikras stebuklas!

Atrodo, kad viskas yra Jono jauniausiojo rankose. Jam reikia netapti apdegusiu Adamu, išlikti ištikimu savo dabarties idėjomis, tačiau tai sunku, kai matai ir kalbiesi su savo tolimos ateities versija. Atrodo, kad Jonas turi pasiaukoti ir padaryti taip, kad niekada negimtų, tik šitaip jis galiausiai nutrauks laiko kilpas. Bet ar tai įmanoma? Klausimas esminis: kuris iš mūsų norėtų niekada nebegimti, netgi matydamas, kokiu ateityje gali tapti monstru? Moralė, pareiga, atsakomybė.

„Tamsa“, mano akimis, yra absoliučiai rebuso pavidalo idėjinis serialas, kurio didžiausias koziris yra pasakojimo struktūra, leidžianti pasvajoti ne tik apie keliones laikus, bet ir pasibaisėti tų kelionių padariniais. Nepaisant visko, šį sezoną „sukirtau“ kaip patiekalą. „Tamsa“, kaip ir anas sezonas, lieka iš tiesų tamsus, nejaukus, išplečiantis vaizduotę, kalbantis apie grėsmę, kylančią iš technologijų ir neatsargaus branduolinės energijos gavyba (čia galime prisiminti Astravos elektrinę, statomą Vilniaus pašonėje). Taigi. Viskas su šiuo serialu puikiai!

Antrojo sezono anonsas:


Jūsų Maištinga Siela

2020 m. liepos 21 d., antradienis

Knyga: Graham Swift "Regimybės"


Graham Swift. „Regimybės“ – Vilnius: Baltos lankos, 2020. – 176 p.

Britų rašytojas Graham Swift (g. 1949) yra tapęs tikra klasika. Jo romanas Vandenų žemė (1983) jau seniai įtrauktas į britų mokyklinę programą kaip vienas svarbiausių romanų, pasirodžiusių po Antrojo pasaulinio karo ir, tiesą sakant, mano akimis, tai geriausias kol kas skaitytas šio rašytojo kūrinys. Lietuvių kalboje turime keturis jo kūrinius. Šiemet originalo kalba pasirodęs nė 200 puslapių nesiekiantis juvelyrinis romanas (norėtųsi sakyti „romaniukas“)  Regimybės (angl. Here We Are) dar net pusmečiui neprabėgus lietuviškai išverstas labai greitai – per kelis mėnesius nuo pasirodymo! Iš anglų kalbos vertė patikima gurmaniškos grožinės literatūros vertėja Rasa Drazdauskienė. Nežinau, ar vertėja, ar leidykla nusprendė kūrinio pavadinimą pakeisti į Regimybės, nors turėjo skambėti Štai ir mes. Paprastai nemėgstu, kai originalus pavadinimas pakeičiamas dėl rinkos dėsnių ar dėl to, kad skamba klaidingai, nepatraukliai, tačiau šįkart lietuviškas pavadinimas kaip niekad geresnis už anglišką variantą.

Jau ne kartą esu išreiškęs pagarbą ir meilę G. Swifto kūrybai. Jis nuostabus, jautrus ir dvasiškai intelektualus rašytojas, kurį priskirčiau prie gurmaniškosios literatūros kūrėjų.  Šįkart net Regimybių atgaliniame viršelyje minimos literatūrinės sąsajos ir panašumai su Julian Barnes, Virginia Woolf, Kazou Ishiguro kūriniais. Nepastebėti neįmanoma ir panašumų su rašytoju Ian McEwan, o gerai apsiskaičiusieji britiškos literatūros, manau, suras dar ne vieną analogišką rašytoją savo literatūrine verte prilygstantį Grahamo Swifto kūrybai.

Kalbant konkrečiai apie Regimybes, kuriose pasakojama šešto dešimtmečio (taigi po karo pirmieji dešimtmečiai) britų iliuzionistų pasirodymų asmeninės istorijos. Galima sakyti, kad tai istorija, kaip būdinga G. Swifto kūrybai, primena rusiškąją lėlę matriošką. Viename sluoksnyje – meilės trikampis, kitame – sceninis gyvenimas, dar kitame – pokarinės visuomenės atšvaitas. Trys knygos veikėjai Ronis, Ivė ir Džekas – tai naujos kartos menininkai, kurie po karo teikia džiaugsmą visko mačiusiems ir mirties baimę patyrusiems žmonėms, štai pastarieji geidauja stebuklų. Veikėjai turi sceninius pseudonimus – Pablas, Eva, Robinsonas, kurie knygoje tampa atskirais tapatybių rėmais. Romano pasakotojas ne sykį, kalbėdamas apie realius ir išgalvotus įvykius, laviruoja tarp šių tapatybių, kalambūriškai žaidžia vardais ir kuria tą trapų realybės ir sceninės iliuzijos ryšį, kuris paprastam žiūrovui nematomas, o kartais, atrodo, kad nematomas ir patiems veikėjams, tačiau puikiai matomas skaitytojams.

Romane daugiausia vietos skiriama apgaulingai Ronio tapatybei. Jo biografinė istorija labai paprasta. Berniuką palieka atsaini ir motiniškų instinktų stokojanti motina Agnesė Doloresa prižiūrėti to meto provincialiems turčiams Erikui ir Penelopei, kol baigsis karas. Berniuko sąmonėje įsirėžė vienas esminis vaikystės įvykis. Jūreivis tėtis jam padovanoja margaspalvę papūgą, kurią motina parduoda nė neatsiklausiusi berniuko. Iš berniuko atimamas paukštis, tam tikra tėvo simbolika, pažadas, kad viskas bus gerai. Vėliau šis margaspalvis paukštis Pablas tarsi sugrįžta vaivorykštės pavidalu į magiškus Ronio ir Evos pasirodymus. Veikėjas žino, kad jokie fokusai nebesugrąžins tėvo, tačiau tam tikri simboliai sukuria iliuzijas, leidžiančias Roniui patikėti, kad per juos galima bent akimirkai susigrąžinti tai, kas prarasta. Tokių simbolių, pasikartojančių dėsnių Regimybėse ir apskritai G. Swifto kūryboje yra labai daug.

Kaip ir romane Motinų sekmadienis, taip ir čia, autorius gręžiasi į senatvę. Garbaus amžiaus sulaukusi Ivė, kuri išduoda Ronį ir išmaino jį į kitą scenos partnerį Džeką, gręžiasi po 49 metų į praeities įvykius su tam tikru apmaudu, jog ji galbūt pasirinko visgi neteisingai. Tiesą sakant, visame romane tos priežastys, kodėl Ivė-Eva renkasi Džeką, o ne Ronį taip iki galo nėra aiškios. Dėl to, kad Ivės motinai labiau patiko Džekas? Dėl to, kad Ronio vaikystės istorija sukėlė abejonių? Dėl to, kad pati išsigando laimės? Sunku pasakyti, kodėl vieni žmonės išsižada laimės: ar jie jaučiasi pernelyg neverti, ar jie suabejoja, jog pasirinks blogai? Tas susidvejinimo ir abejonių motyvas naudojamas romane įvairiausiose lygmenyse ir tampa tam tikru regimybių metodu kalbėti apie matomus ir neregimus dalykus gana dviprasmiškai. Istorijos pabaigoje senutė Ivė nueina miegoti ir tarsi patiria dar vieną regimos ir neregimos realybių plonytę voratinklio ribą – mirties ir gyvenimo, fizinio ir metafizinio potyrio lygmenis. Fokusas tampa ne tik veikėjų pragyvenimo šou, bet ir pasakotojo instrumentu nusakyti pasekmių ir priežasčių elementus, nulemiančius veikėjų likimus.

Graham Swift

„Tamsoje ir būdamas, ir nebūdamas žiūrovu, jis kartais pajusdavo, koks plonytis, koks dirbtinis yra tas prabangus, kerintis jį gaubiantis pastatas. Prabangus? Uždekite visas šviesas ir netrukus, jis puikiai žinojo, pasimatys, koks jis aptriušęs, koks nudrengtas, koks melagingas. Kaip viskas čia priklauso nuo vaizduotės pastangų. Kartais jam pasirodydavo, kad per žiūrovų aikčiojimus ir muistymąsi girdėti, kaip girgžda ir juda pats pirsas, nelyginant didžiulis į dugną grimztantis laivas. Bet gal tik dėl to, kad jis pats jautėsi skęstantis (p. 96).“ Dažnai išorinis vaizdinys ir atmosfera siejami su kokio nors veikėjo vidine būsena, todėl G. Swiftas kuria dar vieną ploną realybių audinį: išorinis pasaulis atliepia veikėjų vidinę būseną.

Kalbant apie prozos struktūrą, ji apgaulingai dinamiška. Retsykiais pasakotojas „šokinėja“ tarp laikų, nuo vieno veikėjo biografijos pereina prie kito, bet visumoje pasakojimas harmoningas, ramus ir mąslus. Bendroji knygos atmosfera visgi susieta su karo ir pokario žmonių būsenomis, tuo slaptingu magišku virsmu, kada prabudus iš siaubo tenka statyti gyvenimą ant pelenų iš naujo tiek fiziniame plane, tiek dvasiniame. Virsmas, transformacija – tai magijos triukas, kuris romane ir magiškas, ir nemagiškas; regimas ir neregimas. Autorius meistriškai laviruoja šiuo dvilypumu ir visada skaitydamas tikiesi būti smarkiai apgautas, tačiau tai tik dar vienas rašytojo fokusas – nesuteikti to, ko tikisi žiūrovas, o šiuo atveju – knygos skaitytojas. Pasakotojas išlaiko paslaptis iki paskutinio romano puslapio, suteikdamas vilties, kad magija, kad ir kaip ji būtų suprantama kaip triukų ar akių dūmimo visuma, visgi egzistuoja už racionalių pasaulio vaizdinių. Stebuklai esti už šou elementų tol, kol žmogus tiki, visai kaip Ivė, kuri senatvėje bando teisingai išberti vyro pelenus – tai ir neaišku, ar ji visą gyvenimą mylėjo vien tik Ronį, o gal ir Džeką – abu vienodai ir kartu šiek tiek skirtingai? Galiausiai pats geriausias dalykas, kad į tokius klausimus pasakotojas nepateikia konkrečių atsakymų, nes pateikus racionalius apibendrinamus būtų sutrikdytas pats stebuklas – nežinoti, kas ir kaip vyksta su mūsų jausmų pasauliu.

Nereikia pamiršti, kaip sakė burtininkas Erikas mažajam Roniui, kad yra burtų lazdelė ir nėra burtų lazdelės. Interpretacija galima tokia: tikrasis stebuklas vyksta, kai priverti tikėti žmogų, jog šiame gyvenime viskas įmanoma, o lazdelė be vidinės žmogaus galios paveikti stebintįjį yra niekinė, tik medžio sudžiūvusi šakelė. Akivaizdu, kad didžiausios šios knygos magas tampa pasakotojas ir už pasakotojo esantis G. Swift talentas fokusuoti literatūrine burtų lazdele taupiai ir lengvai. Nors rašytojo tekstą apibūdinčiau kaip eleginį, minorinio tono pasakojimą, kur nebūna laimingų pabaigų, tačiau būna gražios ir jaudinančios pabaigos. Tai autorius, kuris sukuria vidinį pasakojimo ritmą, tam tikrą nutrūkstantį ir susijungiantį kaskart vis kitaip pasakojimo metodą, sudurstytą iš asociacijų ir pasikartojimo aido, todėl kartais atrodo, kad skaitai tam tikrą verlibru užrašytą prozos variantą.

Skaitydamas ieškojau sąsajų, su kuo dar galėčiau palydinti Regimybes. Tas viešasis šou spektaklis man priminė D. Grassman Užeina kartą arklys į barą bei, sakykime, Christopherio Nolano filmą Prestižas, kuriame du magai kovoja ne tik dėl idėjų, bet ir dėl vienos moters, tačiau Graham Swift visa tai daro kur kas subtiliau, švelniau, plastiškiau ir taupiau. Gražus romanas, kurį galima perskaityti per vieną vakarą, bet galima skaityti ir visą savaitę, tad kiekvienas išgyvens jį savaip. Na, o aš šį kūrinį atsiminsiu kaip dar vieną kruopštų, gerai idėjiškai perteiktą pasakojimą, pasižymintį autoriaus išmone, jautrumu ir elegantiška literatūros laikysena.

Jūsų Maištinga Siela

2020 m. liepos 20 d., pirmadienis

Šios dienos citata: Beata Tiškevič apie gaslighting ir savo jausmų gerbimą

Nuotr. Ugnė Vasyliūtė

Sveiki,

Pirmadienio rytas prasidėjo dar lovoje. Netyčia į socialinio tinklapio srautą kažkaip išlėkė naujausias Beatos Tiškevič tekstas iš jos asmeninio tinklapio, kuris, pasirodo, besąs labai įdomus ir labai koreliuoja su tuo, ką paskutiniuoju metu išgyvenu ir apie ką dažnai susimąstau: apie pagarbą sau ir savivertės stiprinimą, nebe norą įtikti kitiems, bet patikti toks, koks esu sau.

Visą Beatos Tiškevič straipsnį galite perskaityti ČIA.

Straipsnyje tinklaraštininkė vartoja anglišką terminą gaslighting, kuris iš esmės reiškia, kad kiti žmonės norėdami, kad jaustumeisi gerai, ima „raminti“ pildami dar daugiau žibalo į ugnį, nes toks elgesio modelis vyrauja iš kartos į kartą. Šioji B. Tiškevič citata yra tik pavyzdys, kaip raminti žmonių nereikia, nes jie viduje ima neigti savo tikruosius jausmus ir tai dar labiau prisideda prie savęs menkinimo. Pats tai esu patyręs ne kartą, užduot gavęs palaikymą, galiausiai esu „apipiltas“ tų baisių klišinių frazių: „Nesusireikšmink, juk nieko nenutiko; Ko čia prisigalvojai?; Išmok priimti kritiką.“ Bet juk net ne kritiką reikia išmokti priimti, o tam šalia esančiam surūgusią tavo nuotaiką.

Rekomenduoju apie gaslightingą paskaityti daugiau. Labai įdomu.

Jūsų Maištinga Siela

Filmas: "Pirmyn" / "Onward"


Sveiki,

„Monstrų universiteto“ (2013) kūrėjas Dan Scanlon dar šiemet pristatė naujausią savo animacinį darbą visai šeimai „Pirmyn“ (angl. Onward) (2020), kuriame vėlei remiasi fantastiškomis, mitologinėmis ir siaubūnų bei pabaisų pasaulio keistenybėmis, kurios turi labai didelių panašumų su žmonių civilizacija. Esminė šios istorijos dilema: praeities pasaulio stebuklus išstūmė išmaniosios technologijos, tingus, pernelyg paprastas ir primityvus „žmogiškasis“ gyvenimas, kada su laiku pamirštami magiški ir nuotykių adrenaliną teikiantys pavojai.

Ar tai filmas apie didvyrius? Tam tikra prasme taip. Visumoje turime gana primityvoką naratyvą: paauglys ilgėsi mirusio tėvo, tačiau gyvenime ir mokykloje jaučiasi nevykėliu ir nepasitikinčiu savimi. Hario Poterio efektas, tik kažkaip Poteriui pavyko išvengti to susikūprinusio nykaus paauglio įvaizdžio, o štai animaciniame pasaulyje vis dar gajus pilkiaus įvaizdis. Ko reikia, kad jaunuolis įgautų pasitikėjimo savimi? Ogi kokių nors išbandymų, pavojų, nuotykių, kuriuose jis sau įtikėtų esąs nepakartojamas. Taigi turime didaktinę pamokėlę vaikams, kad viskas šiame pasaulyje įmanoma, tik reikia... rizikuoti, išeiti iš komforto zonos. Kaip filme rizikuoja pagrindinis veikėjas, tiki savo jėgomis... ir visas kitas nuvalkiotų nuotykių aistros prifarširuotas minčių lietus, kokį galime visur pamatyti. Lyg ir nieko naujo. Jeigu atidžiai pažiūrėsime, filmas gan vidutiniškas, naujų idėjų vargiai ar čia rasite, o tuo labiau nesitikėkite, kad filmas pamokys ar įkvėps ko nors naujo, bet galiausiai tai tampa labiau pramogos dalimi ir senų tiesų priminimu. Tačiau, metams bėgant, darosi akivaizdu, kad realybė, kada nevykėliai tampa miestelio didvyriais, lieka alternatyviosios realybės dalimi, todėl galima įstrigti tame dirbtiniame dirbtinų didvyrių pasaulyje, tad vaikams gal derėtų paaiškinti, su kuo realiai valgoma druska. Kitą vertus, mums tėvai neaiškino, kodėl žalinga rūkyti, kai rusiškame „multike“ vilkas dūmydavo gaudydamas zuikį, ir užaugome pažindami pasaulį be moralizavimų ir aiškinimų.

Visgi grįžtu prie filmo turinio. Esminis filmo naratyvas yra dviejų skirtingų brolių draugystės išbandymas, tempiant makabriškai mirusio tėvo kojas. Jiedu naiviai bando atgaivinti viso mirusio tėvo projekciją burtais, kol nenusileido saulė. Meilės ryšys yra atraminis ir esminis, jis vienija visą šeimą, jis ir moralės, ir laimės katalizatorius, būdas atsikratyti „įsiėdusių“ baimių. Gražus pasiaukojimas pabaigoje gali pravirkdyti, (tiesą sakant, „aprasojo“ ir mano akys), netgi suvokiant, kad realybėje taip nebūna ir viskas tiek primityvu, kad belieka tik pavydėti ir guosti save, jog banalybės vis dar gali įkvėpti suaugusius žiūrovus ne ką mažiau nei „Kino pavasario“  unikalios kino juostos. Šiaip mėgstu tokią animaciją. Filmukas vertas vakaro su šeima, nors, sakau, stebuklų nesitikėkite.

Mano įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 61/100
IMDb: 7.5


Jūsų Maištinga Siela