2018 m. rugpjūčio 29 d., trečiadienis
2018 m. rugpjūčio 27 d., pirmadienis
Filmas: "Papuolei" / "Tag"
Sveiki,
Kai
norisi „prastumti laiką“ arba neįpareigojančiai tiesiog pasijuokti, renkuosi
dažniausiai amerikietišką komediją. Reaguoju įvairiai, kartais net bukiausia
komedija gali sublizgėti įdomiomis spalvomis, gal to ir tikėjausi iš
amerikietiškos komedijos „Papuolei“
(angl. Tag) (2018), kuri sukurta
pagal tikrą istoriją apie vaikinų gaują, kuri dar nuo kiemo vaikystės laikų
žaidžia gaudynes, kurios nusidriekusios per visą jų gyvenimą. Trumpi dokumentiniai
kadrai filmo pabaigoje tai patvirtina.
Tačiau
pats filmas mažai ką turi bendro su realybe, ji „sukalta“ pagal pramoginį
principą, kurioje suaugę vaikinai elgiasi kaip nebrendylos. Aktoriai surinkti
iš tipažinių panašių projektų, tokių kaip „Pagirios Las Vegase“ ir kitų filmų,
tad net amplua nenustebina, jie nesudėtingi, vienkrypčiai, perdėtai komiški lyg
žiūrėtume ne komediją, o perspaustą parodiją. Nieko nuostabaus, nes tokios
komedijos tonas amerikiečiams itin būdingas. Visos tos gaudynės ganėtinai
smagios, kai kada sublyksi ir viena kita gera dialogo kombinacija, vykęs juokelis,
tačiau visumoje filmas atrodo skystokas dėl lėkštų ir vis atsikartojančių su
tais pačiais aktoriais charakterių tipažo ir tie amerikietiškos kultūros
atributai, be kurių reta komedija neapsieina: be lėkštų seksualinių juokelių,
žalytės rūkymo ir kt., ką per tokius filmus jau priimame vos ne kaip savo atpažįstamos
kultūros reiškinį.
Visgi
tai karnavališkas ir dinamiškas filmas, juk šiaip ar taip tai yra gaudynės. Kai
kada smagios, kai kada perspaudimas nesukelia absoliučiai jokios reakcijos, kai
kada pernelyg viskas nuspėjama. Tokių komedijų visgi pasirodo kasmet po
keliasdešimt, visos jos panašaus tono, panašios dinamikos, tad išskirtinumo ir
itin didelio linksmumo nesitikėkite, nebent esate tik išskirtinai tokio masinio
kino gerbėjas.
Mano
įvertinimas: 4.5/10
Kritikų
vidurkis: 56/100
IMDb:6.7
Jūsų
Maištinga Siela
žymės:
2018,
4.5/10,
Annabelle Wallis,
Ed Helms,
filmas,
Hannibal Buress,
Isla Fisher,
Jake Johnson,
Jeff Tomsic,
Jeremy Renner,
Jon Hamm,
komedija,
Leslie Bibb,
Lil Rel Howery,
Nora Dunn
2018 m. rugpjūčio 25 d., šeštadienis
Filmas: "Deganti Misisipė" / "Mississipi Burning"
Sveiki,
Atrodo, kad
1962 metai tai dar ne taip ir seniai, tačiau netgi tuo laikotarpiu pietinėse
JAV valstijose klostėsi itin sunki juodaodžių integracija į lygiateisišką
visuomenę. Užkietėję pietiečiai kaip
įmanydami engė ir net persekiojo juodaodžius, prasikalsdami įstatymams. „Deganti Misisipė“ (angl. Mississippe Burning) (1988) yra paremtas
realiais įvykusiais įvykiais vietos apylinkėse apie tris nušautus jaunuolius,
kuriuos nužudė vietos šerifo mafija.
Iš esmės filmas
primena kitus juodaodžių ir net vergovės filmus. Ryškiausiai tikriausiai būtų
prieš kelerius metus matytas filmas „Selma“ (2014). Daugybę nominacijų ir
apdovanojimų pelniusi „Deganti Misisipė“ yra, manyčiau, labiau detektyvinio
braižo istorinis filmas, kuris tik iš dalies apčiuopia tuokart įsisenėjusias
nuo vergovės panaikinimo laikų juodaodžių teisių problemas. Kitą vertus šio
filmo scenarijus puikus, ir puiki jo realizacija. O koks jaunutis atrodo čia
aktorius Willem Defoe ir dukart „Oskaro“ laimėtoja Frances McDormand! Visgi negalėjau
piktintis absoliučiai iš konteksto ir logikos iškritusia scena, kai patyręs FTB
pareigūnas galiausiai išgauna iš moters prisipažinimą, kur paslėptas kūnas, net
neparūpinęs jai apsaugos, skuodžia į pergalę ir šlovę, o žmona sumušama iki
sąmonės netekimo. Koks policininkas liudytojai neparūpins apsaugos? Filme yra,
gal dėl efektingumo, gal dėl to, kad iš tikrųjų taip vyko 1962-aisiais, keletas
tokių keistų logikos ir veiksmų iš FTB pareigūnų neatitikimo.
Visgi filmas
lėtas, detektyvinio stiliaus, su žiaurumo kontekstais, kur moralė ir
siauraprotiški rasistiniai įsitikinimai, dangstomi Biblijos eilutėmis ir
kreivomis nacistiniais šypsniais. Ką galima galvoti per filmą apie to meto
pietiečius civilius gyventojus? Kad jie nieko nesiskiria nuo Hitlerio pasekėjų,
nes idėjos tokios pats. Filmas emociškai paveikus, įdomus iki paskutinės minutės.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 65/100
IMDb: 7.8
Jūsų Maištinga
Siela
žymės:
1988,
8/10,
Alan Parker,
Brad Dourif,
Drama,
filmas,
Frances McDormand,
Gailard Sartain,
Gene Hackman,
Kevin Dunn,
kriminalinis,
Michael Rooker,
Pruitt Taylor Vince,
R. Lee Ermey,
Stephen Tobolowsky,
Willem Dafoe
2018 m. rugpjūčio 24 d., penktadienis
Filmas: "Knygų klubas" / "Book club"
Sveiki,
Lengvo
romantinio turinio komedijos su galybe kino jau garbaus amžiaus kino legendomis
darosi vis labiau populiarūs. Bet tenka pripažinti, kad jie tipažiniai, kaip
antai sukviesti vienos senosios kartos kino aktorius ir papasakoti istoriją
apie tai, kad ir susenus gyvenimas tęsiasi, jeigu gebi nusipirkti protezus ir
turi sveikatos bei noro. Panašaus tipažo yra ir filmas „Knygų klubas“ (angl. Book Club) (2018), kuris savaime
aišku, nėra apie tai, kaip moterys perskaičiusios knygas diskutuoja, jos dar ir
gyvena, patiria nuotykius, neretai seksualinius, įkvėptus „Penkiasdešimt pilkų
atspalvių“.
Visgi nepaliaujamai
stebėjausi, kiek tos moterys išgeria vyno. Jos geria visur ir visada (kaip per „Santa
Barbarą“, kai veikėjai nepaliaujamai vaikščiodavo su šampano taurėmis), visą
parą ir niekada nenusitašo. Be to, visi personažai pasiturintys, bet kada
laisvai skrendantys lėktuvais iš miesto į miestą ir toli gražu neprimena
lietuviškos realybės. Scenarijus, tiesą sakant, jau po keliolikos minučių smarkiai
nuvilia – keturios moterys tarsi gyventu vienu ritmu, filmo kulminaciniai
taškai, nusivylimo akimirkos erzinančiai sutampančios ir nuobodžios. Ir jeigu
ne tas faktas, kad jos skaito mazochistinio sekso bestselerį ir bando iš dalies
elgtis taip kaip knygos personažai, manau, kad nieko šiame filme nelieka. Nejaudina
nei pagrindinės aktorės, nei jų istorijos. Romantika lėkšta, juokingų
situacijų, bent jau man, buvo labai mažai.
Ko galbūt
tikėjausi? Tikėjausi sudėtingesnių veikėjų gyvenimų ir pateikties. Rimtas pavadinimas
šiam filmui galėjo atverti kokybišką komediją apie intelektualias moteris,
kurios staiga pasidavė gyvenimo džiaugsmui (kaip, pavyzdžiui, būna W. Alleno
filmuose), o išėjo nuobodi nuspėjama komedija su senų aktorių brigada, kurioms
scenarijus tikriausiai buvo parašytas arba iš nostalgijos, arba iš gailesčio,
nes nebegali gauti kitų vaidmenų. Verdiktas labai paprastas: jeigu galite
žiūrėti kitą komediją – žiūrėkite. Aš asmeniškai labai rekomenduočiau pažiūrėti
komediją „Klystkeliai“ (2004) ir palyginti su šiuo lėkštu blynu.
Mano įvertinimas: 3/10
Kritikų
vidurkis: 53/100
IMDb: 6.2
Jūsų Maištinga
Siela
žymės:
2018,
3/10,
Alicia Silverstone,
Andy Garcia,
Bill Holderman,
Candice Bergen,
Craig T. Nelson,
Diane Keaton,
Don Johnson,
filmas,
Jane Fonda,
Katie Aselton,
komedija,
Mary Steenburgen,
romantinis
Šios dienos citata: Judyta Tekingunduz apie šiuolaikinius mokytojų ir mokinių santykius, pedagogiką
Sveiki,
Šiandien
pedagogai grįžta iš atostogų į mokyklas ir susiduria su neišvengiamais
pertvarka dėl apmokėjimo. Sudėtingos sistemos skaičiuoklė, apie kurią jau esu
kalbėjęs, daugybė kitų klaidinančių ir visaip kitaip protą ir būtį
apsunkinančių sistemos sraigtų tiesiog neišvengiamai pedagogus paverčia vergais.
Perskaičiau dar birželio mėnesį publikuotą mokytojos Judytos Tekingunduz
straipsnį. Emocingą. Skaudų. Tikriausiai švietimo ministrei Jurgitai
Petrauskienei net neįkandamas, nes kitaip būtų mirusi iš gėdos. Šitoks
švaistymas naujai sistemai, kai galėjo pakeisti tik pamokos įkainius yra
apgailėtina nepagarba ir apiplėšimas kiekvieno pedagogo ir mokesčių mokėtojo apvogimas.
Bet dažnai,
kalbant apie pedagogo problemas, pamirštama ir dvasinė pusė, paprasčiausias
orumas, saugumas, pagarba, todėl cituoju kone paveikiausią emociškai citatą,
kuri rodo atvirą žaizdą pedagogikoje, kad apsilipdę gražiomis ugdymosi
vizijomis ir vakarietiškais modeliais, leidome ant pjedes stalo užlipti ne tik
mokiniams, bet ir jų tėvams. Mokytojai, mano žiniomis, persekiojami mokinių ir
jų tėvų, konfliktų metu daromi slapti įrašai, grasinama teismais ir mokytojas
nebegali ne tik apginti savo orumo, bet ir kalbėti pakeltu tonu, o štai mokinys
ir jų tėvai gali. Kas iš to vyksta, kai humanistinių vizijų paketas nuo 2000
metų traukiamas įgyvendinimo link iš esmės nematerializavusi taip kaip norėjosi,
o iškrypo kaip medis ir atvėrė nesuvokiamą bedugnę santykyje ir požiūryje tarp
pedagogo ir mokinio. Šioji citata iš esmės lyg ir buitiška, tačiau...
Pamąstykime.
Visą straipsnį
perskaitysite ČIA.
Jūsų Maištinga
Siela
2018 m. rugpjūčio 23 d., ketvirtadienis
Šios dienos citata (sentencija): Cher apie pasitikėjimą savimi ir kvailumą
Sveiki,
Dažnas
iš mūsų nepasitiki savimi, bijo scenos ir kitų dalykų. Štai ką sako legendinė
dainininkė Cher apie tai, kas stiprina pasitikėjimą. Kartais reikia priimti
save netobulą, netgi savyje glūdintį kvailį.
Jūsų
Maištinga Siela
2018 m. rugpjūčio 22 d., trečiadienis
6 priežastis dėl ko verta gyventi: vienintelė kova – pasidavimas
Sveiki,
Šeštoji
priežastis dėl ko verta gyventi yra pasidavimas, kuris atneša taiką, harmoniją
ir ramybę. Kas nenorėtų gyventi taikoje su savimi ir pasauliu, kai esame įsukti
į tam tikras priklausomybių sistemas kaip antai nemėgstamas darbas, įtampa santykiuose
ir panašiai?
Ogi galima
tiesiog nieko nevertinti, nieko neteisti, tiesiog pro viską praeiti taip, lyg
neegzistuotų. Sunku? Pabandyk. Ir tavo gyvenimas įgaus teigiamo valentingumo, pasidarys
gera gyventi, nes ne kovoti ir laimėti reikia – tokia kova yra pralaimėta kova,
nes po jos būtinai ateis kita kova ir tu nualinsi save. Geriausia kova yra
pasidavimas viskam, nes neturint trinties, nėra ir reakcijos, jei nėra
reakcijos, nėra ir neigiamų emocijų bei minčių. Tiesiog galima gyventi vardan
pasidavimo. Šiandien tai suvokiu taip aiškiai, kaip niekada anksčiau.
Jūsų
Maištinga Siela
Šios dienos citata (sentencija): Dalai Lama apie reakciją į gyvenimo tragedijas
Sveiki,
Kaip
dažnai būna, kada manome, kad negalime pasirinkti nei gyvenimo, nei tėvų, nei
situacijos, nei savo jausmų negalime pakeisti. Dalai Lama sako, kad galime
pasirinkti ir užuot pasirinkę destruktyvų kelią, save dirginę, kaltinę,
nemaloni gyvenimo tragedija gali tapti spyriu į užpakaliu ir postūmiu savo
vidinės šviesos link.
Jūsų
Maištinga Siela
2018 m. rugpjūčio 21 d., antradienis
Šios dienos nuotrauka: rašytojai Kęstutis Navakas ir Giedra Radvilavičiūtė (Šiaurės vasara 2018)
Sveiki,
Vos išvydęs šią
fotografiją, publikuotą „Literatūra ir menas“ socialinėje paskyroje, pagalvojau
apie Mikelandželo freską „Adomo sutvėrimas“, tik šįkart šalia padėtas cigarečių
pakelis ir veikėjai (rašytojai Kęstutis Navakas ir Giedra Radvilavičiūtė) nė iš
tolo neatrodo nuogi. Pavadinčiau tai „Susijungimu“.
Jūsų Maištinga
Siela
2018 m. rugpjūčio 20 d., pirmadienis
Knyga: Sarah Perry "Esekso slibinas"
Sarah Perry. „Esekso slibinas“ – Vilnius: Baltos lankos,
2018 – 448 p.
Sveiki,
knygų skaitytojai,
Britų
rašytojus visada sveikinu, ypač tuos, kurie papuola į gerai įvertintos
literatūros lauką, tad beveik neabejojau, kad man, mistikos mėgėjui, vien
pavadinimas Esekso slibinas (angl. The
Essex Serpent) kėlusiam smalsumą, Sarah Perry (g. 1979) gali būti geras šių
metų verstinės literatūros atradimas.
Esekso slibinas yra
antroji knyga, temomis susieta su anksčiau pasirodžiusiu šios rašytojos romanu After Me Comes The Flood, tačiau tai
atskiros istorijos, kurios sudaro Slibino
istorijos (Serpent‘s Tail) seriją. Esekso
slibinas 2016 metais tapo Didžiosios Britanijos metų knyga ir gimtinėje
sulaukė didelio skaitytojų susidomėjimo. Karalienės Viktorijos laikų „tapetinis“
viršelis sufleruoja, kad romanas galėtų būti tamsių paslapčių persmelktas
gotikinio stiliaus pasakojimas, tačiau visgi jis labiau šliejasi prie klasiko
Charles Dickens maniera rašomos literatūros. Nieko nuostabaus, nes ne veltui Ch.
Dikensas laikomas klasiku, jo literatūroje pasiliko visa, ką galima drąsiai
vadinti Viktorijos epochos mąstymo, pasaulėžiūros ir gyvenimo būdo pamatais.
Autorė
tik iš dalies rekonstruoja Viktorijos laikmečio socialinį gyvenimą. Našlė Kora po
vyro mirties išvyksta su sūnumi Frensiu ir palydove Marta į provinciją. Pajutusį
laisvos moters gyvenimo privalumus, ji be paliovos džiaugiasi pačiais
paprasčiausiais buitiniais dalykais, susižavi fosilijomis ir moterimis
mokslininkėmis, kas apskritai prieštarauja Viktorijos laikų moterų moraliai ir
gyvenimo būdui gerti arbatą ir plepėti, apkalbinėti, keliaujant iš vieno salono
į kitą. Koros charakteris primena maištininkę, bandančią išsilaisvinti nuo itin
suvaržyto etiketo ir vyro smurto bei abejingumo, ji nepakenčia korseto, tad net
kaime dažnai rengiasi kaip papuola, retai žiūri į veidrodį. Aštrus ir žingeidus
Koros protas bei pastoriaus Vilio susitikimas patvirtina seną gerą knyginę
tiesą – priešingybės traukia, tačiau pastorius vedęs Stelą ir turi vaikų. Taigi
romanas kaip Ch. Dikenso pasaulyje, problemiškai formuojamas per moralės
principus.
Emocinį
susipažinimo ir užgintos, kone Biblijinės Adomo ir Ievos pažinimo nuodėmės tono
istoriją spalvina trijų pasaulių sandūra – senasis pagoniškasis (mitologinis), krikščioniškasis
ir naujasis mokslo. Atsiradus paskaloms apie slibiną, kaimiečiai pasiduoda panikai
ir baimei, nors niekas kažin kokių konkrečių įrodymų neturi. Vilis tai vadina Neramumais,
Kora mokslininko verto tyrinėjimu, na, o kaimiečiai – prakeiksmu. Iš esmės
slibinas šiame romane atlieka keletą funkcijų, demaskuoja laikmečio sandūros
pasaulėžiūros prieštaravimus bei virsta iliuzijų simboliu, tiek kaimiečiams,
tiek Koros ir Vilio santykiams. Derėtų paminėti, kad ši mokslo, religijos ir
prietarų sandūra primena rašytojos Hannah Kent Gerieji žmonės, tačiau H. Kent, mano akimis, kur kas meistriškesnė,
kuriant šių skirtingų pasaulėžiūrų prieštaringumo tragediją. Nors S. Perry
galbūt prieštaravimų ir neieško, jai svarbios diachroninės sąsajos su nūdienos
tendencijomis, kaip pati byloja pabaigos žodyje, ji žvelgia šiuo romanu į
Viktorijos laikus kaip į mūsų laikų paveldėtas tendencijas.
Sarah Perry
Derėtų
paminėti romano Blekvoterio, kuris egzistuoja iš tikrųjų, atmosferą – atšiaurūs
Esekso pakrantės vėjai, potvyniai, kvapai, rūkas ir garsai prideda nemažai
mistikos, leidžia pasijusti prie jūros. Atšiaurumą įgalina ir Stelos tuberkuliozė,
jos maniakiškas polinkis mėlynai spalvai. Kai kada visa tai perteikta išties nebanaliai,
bet poetiškai su tam tikra estetine filosofine Viktorijos laikų sugestija.
Sarah
Perry romano pasakojimą plečia nestokodama dėmesio antraeiliams veikėjams – apsigimusiam
chirurgui ir medicinos maniakui Lukui Garetui, jo draugui Spenseriui, palydovei
Martai, galų gale sūnui Frenciui ir Stelos vaikams. Iš esmės autorė sukuria mažą
„šokantį“ savo tragedijoje ir džiaugsme pasaulėlį, kuriame daug veikėjų,
įkūnijančių Viktorijos laikų gyvenseną, aistras ir praradimus. Šį veikėjų sujungimą į vienalytę epochos
pasakojimo koliažą pavadinčiau sėkmingu, ypač viską vainikuoja laiškų žanras,
nuolat įsiterpiantis į pasakojimą kaip esminė komunikacinė tų laikų priemonė ir,
aišku, galimybė išreikšti dvilypį siuntėjų ir adresatų psichologiją. Šįkart
buvo smagu paskaityti išnašose Gabrielės Gailiūtės-Bernotienės, kuri vertė
kūrinį, komentarus.
Visgi
romanas, kaip jau komentavo Aušra Maldeikienė Goodreads portale, skirdama kūriniui tris žvaigždutes iš penkių, yra
madingas. Neneigsiu, kad vietomis prisiminiau paauglystėje skaitytą Harį Poterį ir Paslapčių kambarį, kur
burtų ir kerėjimo mokykloje slankiojo basiliskas ir visus savo žvilgsniu paversdavo
akmeniu. Visgi romanas dvelkia lengvu priėjimu bet kokiam skaitytojui, jame dera
tai, kas iš esmės paskutiniu metu labai populiaru ne vien britų literatūroje – gurmaniško
skaitymo ir populiariosios, „greitosios“ literatūros junginys – romane minimas
auksas, kuriuo japonai senovėje sulipdydavo sudužusias indus, sakyčiau, taip ir
su šių literatūrų prabomis – kuris iš dalies patenkina gurmaną skaitytoją, iš
dalies patenkina ir metro ar vieškeliu autobusu važiuojantį nors kiek prakutusį
valstietį skaitytoją. Gražus romanas apie meilės formas laikmečio moralės gniaužtuose,
apie feministinį išsilaisvinimą ir apsisprendimą gyventi dėl savęs, apie mokslo
ir prietarų grumtynes, kurios ne visada baigiasi tragedija, bet veikiau
krikščioniška didaktika. Gražus romanas, lengvas skaitymas su iš anksto numanomu
siužetiniu vingiu, skirstas daugeliui skaitytojų.
Jūsų
Maištinga Siela
žymės:
Aušra Maldeikienė,
Baltos lankos,
Charles Dickens,
Esekso slibinas,
Gabrielė Galiūtė-Bernotienė,
Gerieji žmonės,
Hannah Kent,
Haris Poteris,
knyga,
prietarai,
recenzija,
romanas,
Sarah Perry
Šios dienos nuotrauka: Literatūriniai laiptai Balamando universitete (Libanas) (Balamand literary stairs)
Sveiki,
Pamačiau
šiuo laiptus šiose fotografijose ir nebegalėjau atsistebėti kaip paprasta idėja
gali tapti tokia žavia, pozityvia ir primenančia, kaip keitėsi žmonija, jos mąstymas,
suvokimas apie meną, pasaulį bei save pačius.
Šie
literatūriniai laiptai Balamando universitete (Libane) imituoja reikšmingų
žmonijai knygų nugarėles kaip pakopas iki šių dienų pergalės. Lietuvoje
galėtume turėti kokią nors alternatyvą, tarkime, su lietuvių literatūra.
Jūsų
Maištinga Siela
Šios dienos daina: Christina Aguilera "Unless It's With You" [žodžiai / lyrics]
Sveiki,
Vis grįžtu prie
naujausio, dar šiais metais pasirodžiusio Christinos
Aguileros albumo „Liberation“ dainų ir šįkart noriu su Jumis pasidalyti
ypatinga albumo balade, kuri vadinasi „Unless It‘s With You“, kuri
pergalingai užbaigia „Liberation“ albumą.
Kaip jau tampa
įprasta, jeigu baladę dainuoja Christina Aguilera, ji tampa reto grožio
kūriniu, kuriame emocija, išgyvenimai ir tekstas, žinoma, ir melodija eina
išvien. Pati atlikėja yra prisipažinusi, kad jos arkliukas yra būtent toji
aukštoji muzika, tos baladės, kurios puikiai atskleidžia ne tik jos vokalinius
sugebėjimus, bet ir gebėjimą perteikti emocijas. Manau, daina turėtų patikti
Adele gerbėjams ir apskritai tiems, kurie mėgsta vokalines divas, tokias kaip
Whitney Houston, Celine Dion, Aretha Franklin ir kt.
Šioji baladė
kažin kokia itin asmeniška, gal kiek primena savo polėkiu iš jos „Lotus“ albumo
tikrai puikią dainą „Blank Page“. Šįkart Aguilera įrodė, kad pati geba rašyti
stiprias balades ir visai nereikia nei SIA, nei Lindos Perry, kurios kadaise
padėjo atlikėjai sukurti fantastiškų kūrinių. Senoji geroji mokykla, štai ką
man primena be proto jausmingoji daina „Unless It‘s With You“, kuri albume gali rungtis
nebent su ne ką prastesne daina „Twice“. Pasiklausykite:
Žodžiai /
Lyrics
"Unless It's With You"
Never wanted to feel weak in
love, give up control
Never wanted to let down my guard, be vulnerable
Never wanted to feel helpless or too comfortable
I make it on my own, hey
I've been thinking a lot about the way that people change
The most beautiful beginnings can go down in flames
It's inevitable, and that's what's got me so afraid
I'd rather be alone
I don't want no white picket fence
Dozen roses and a wedding dress
Fairy tales are fake happiness
But here we are and I must confess
Yeah, I'm in over my head feeling confused
I'm losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
You came into my life when I wasn't trying to find
Anybody to love, hiding what I felt inside
But you opened me up and now I finally realize
I'll be your girl for life
We don't need a big audience
Thousand people we never met
Me and you and a couple of friends
And here we are and I must confess
Yeah, I'm in over my head feeling confused
I'm losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
And oh, I know that it's scary
But I know that it's true, I'm saying "I do"
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
Beating heart and trembling hands
Take me just the way I am
'Cause all that I want is one and the same
For the rest of my days, for the rest of my days
You can ask me in a hundred years
If I would still be standing here
When we're old and gray, I'd answer the same
Our love will remain, oh, our love will remain
Yeah, I was over my head feeling confused
Been losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
And oh, I know that it's scary
(But I know that it's true, I'm saying "I do")
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
Unless it's with you
Never wanted to let down my guard, be vulnerable
Never wanted to feel helpless or too comfortable
I make it on my own, hey
I've been thinking a lot about the way that people change
The most beautiful beginnings can go down in flames
It's inevitable, and that's what's got me so afraid
I'd rather be alone
I don't want no white picket fence
Dozen roses and a wedding dress
Fairy tales are fake happiness
But here we are and I must confess
Yeah, I'm in over my head feeling confused
I'm losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
You came into my life when I wasn't trying to find
Anybody to love, hiding what I felt inside
But you opened me up and now I finally realize
I'll be your girl for life
We don't need a big audience
Thousand people we never met
Me and you and a couple of friends
And here we are and I must confess
Yeah, I'm in over my head feeling confused
I'm losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
And oh, I know that it's scary
But I know that it's true, I'm saying "I do"
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
Beating heart and trembling hands
Take me just the way I am
'Cause all that I want is one and the same
For the rest of my days, for the rest of my days
You can ask me in a hundred years
If I would still be standing here
When we're old and gray, I'd answer the same
Our love will remain, oh, our love will remain
Yeah, I was over my head feeling confused
Been losing my mind, don't know what to do
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
And oh, I know that it's scary
(But I know that it's true, I'm saying "I do")
'Cause I don't want to get married
Unless it's with you, unless it's with you
Unless it's with you
Jūsų Maištinga
Siela
2018 m. rugpjūčio 19 d., sekmadienis
Knyga "Koranas" القرآن - literatūrinis prasmių vertimas
Sveiki,
„Koranas“ –
svarbiausia islamo išpažinėjų knyga, kuri tapo šiemet mano pačiu netikėčiausiu
šių metų pirkiniu iš knygų pasaulio. Pamačiau ir negalėjau atsispirti, nors
nesu islamistas ir ne itin domiuosi šia religija, kurią paskutiniu metu sunku
atskirti nuo politinių agresijos apraiškų, tačiau „Koranas“ lieka ne vien tik šventa
knyga, bet kartu ir literatūra.
Romo Jakubauskio
ir Sigitos Gedos vertimas kažkada užplieskęs aistras dėl pirmojo vertimo,
šįkart, kaip suprantu, su kiek pakoreguotu vertimu, kuriam žalią šviesą įjungė
Lietuvos musulmonų suitų centras, duodamas leidimą išleisti naują „Korano“
tiražą. Ir jis nuostabaus estetinio grožio leidimas!
Jūsų Maištinga
Siela
Knyga Jelena Blavatskaja (Елена Петровна Блаватская) "Slaptoji doktrina. Kosmogenezė"
Sveiki,
Sunku patikėti,
kad lietuviškai turime išsivertę Jelenos Blavatskajos (kai kur verčiama kaip Helena Blavatskaja) knygą „Slaptoji doktrina.
Kosmogenezė“, kuri pirmąkart išleista 1888 metais. J. Blavatskaja yra
teosofijos pradininkė, viena pirmųjų, keliavusi po pasaulį ir sujungusi į vieną
religiją, filosofiją ir mokslą. Iš dalies jos knyga daugiau nei prieš šimtmetį lyg
ir priklausytų ezoterinei literatūrai, kitą vertus, daugelis sako, kad tai
begalinis žinių šaltinis. Šiandien, kai visi raštai lengvai prieinami,
tikriausiai daugelis renkasi lengvą literatūrą, tačiau negalėjau neįsigyti šios
knygos. Bandysiu kada nors skaityti.
Pirmąkart apie
Jeleną Blavatskają išgirdau, o tiksliau perskaičiau, skaitydamas Jurgos
Ivanauskaitės „Tibeto mandalą“, kurioje retkarčiais užsimenama apie Blavatskają,
tačiau tuokart nieko lietuviškai neradau ir šioji pavardė užkrito atmintin, kol
„Obuolio“ leidykla nepateikė staigmenos. Iš rusų kalbos pirmąjį didžiulį tomą
vertė Antanas Stungurys. Įvadą parašė Augustina Rugilė Vilkišė. Ką gi, nusimato
geras skaitymas, kai tik šioji knyga mane pašauks.
Jūsų Maištinga
Siela
žymės:
Antanas Stungurys,
Augustina Rugilė Vilkišė,
ezoterinė literatūra,
Jelena Blavatskaja,
Jurga Ivanauskaitė,
knyga,
Kosmogenezė,
literatūra,
Obuolys,
Slaptoji doktrina,
teosofija
Knyga "Didysis Šekspyras" (William Shakespeare). Svarbiausios dramos, tragedijos ir komedijos
Sveiki,
Taip, pagaliau
ir mano bibliotekoje atsirado šis puikios išvaizdos leidinys. „Didysis
Šekspyras. Svarbiausios dramos, tragedijos ir komedijos“. Didžiulis estetiškai
išleistas leidinys apima tokius Šekspyro kūrinius kaip „Romeo ir Džuljeta“,
„Hamletas“, Makbetas“, „Antonijus ir Kleopatra“, „Otelas“, „Karalius Lyras“,
„Ričardas III“, „Vindzoro šmaikštuolės“, „Julijus Cezaris“ ir „Koriolanas“.
Visus juos išvertė Aleksys Churginas, na, o įžanginį knygos žodį apie Šekspyro
įtaką, jo kūrybą ir gyvenimą straipsnį „Shakespeare‘as interneto epochoje“
parašė Gediminas Jankauskas.
Toli gražu ne
visas dar Šekspyras prieinamas lietuvių kalba. Nors visai neseniai šias spragas
bandė užpildyti vertėjas Saulius Repečka, išvertęs „Klaidų komedija“ bei „Troilas
ir Kresida“. Ką gi. abu šiuos leidinius kaip knygofilas turiu savo bibliotekoje.
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
Aleksys Churginas,
Didysis Šekspyras,
Gediminas Jankauskas,
knyga,
literatūra,
Obuolys,
Saulius Repečka,
Šekspyras,
Viljamas Šekspyras,
William Shakespeare
2018 m. rugpjūčio 18 d., šeštadienis
Gailė Garnelytė "Ramybės diena" (apsakymas publikuotas žurnale "Metai", 2018 Nr. 7)
Sveiki,
Netikėtai
perskaičiau „Metuose“ publikuotą Gailės
Garnelytės (g. 1987) apsakymą „Ramybės
diena“. Tiesą sakant, apie G. Garnelytę niekada nieko nebuvau girdėjęs. Trumpame
pristatyme, sakoma, kad ji baigė lietuvių kalbą ir kino dramaturgiją, rengia
kūrybinio rašymo kursus.
Perskaitęs „Ramybės
dieną“, pamaniau, kad G. Garnelytė galėtų išleisti vykusių apsakymų rinkinį. Tekste
pasakojimo personažą pasirinko Bertą (Bertoldo trumpinys) vyriškosios lyties,
kuris praeityje turėjęs sunkumų, jau ilgą laiką gyvena intensyvų kūrybinį
gyvenimą, bet nori pasiskirti sau ramią dieną, per kurią galėtų medituoti,
atlikti ritualus. Jau nuo pat pradžių aiškus pasakojimo kodas, kuris primena F.
Kafkos „Proceso“ absurdo kodą. Juo labiau Bertas trokšta ramybės, tuo labiau
lemta tai ramybei drumstis – mamos skambutis, pagalba tetai, rūpesčiai dėl šuns
ir kt. Iš esmės tai yra lekiančio, laiko nerandančio ir kasdienybės darbams besiaukojančio
dažno šiuolaikinio žmogaus problema. Ramybės ir dvasinio augimo troškimas
dažnai būna užgriozdintas nuolat atliekamų darbų gausa, kad galėtum apmokėti sąskaitas
ir kaip nors išgyventi. Apsakymas iš dalies kritikuoja tokią nesveiką
prievolėmis ir vergovine santvarka grįstą gyvenimo būdą.
Kitą vertus
pasakojimo ritme „prasimuša“ Berto praeitis – alkoholiko mergišiaus gyvenimo
ritmas, kuriam senasis Bertas pavydi. Negavęs ramybės dozės ir pamatęs, kaip
gyvena jo konkurentas, jis desperatiškai neria į anų laikų girtuoklystę, bet ir
čia, kaip ir buvo galima tikėtis, jį persekioja nesėkmė. Dėl šuns jis
neįleidžiamas į barą, tada eina pirkti alkoholio ir nesveiko maisto į
parduotuvę. Atrodo, tuoj tuoj veikėjas pasiduos silpnybei, sąmonės užtemimui,
kurį autorė labai gerai psichologiškai grindžia pasidavimui, tačiau finalinė Berto
pabėgimo ir juoko scena iš tikrųjų užbaigia apsakymą skaidriai ir netikėtai. Ramybės
dienos vos netapo beprotiško nuopuolio diena.
Apsakyme
sukurta priartėjimo prie destrukcijos intriga, tačiau viską vainikuoja
nepasidavimas. Štai kur yra būdas nustebinti skaitytoją. Sekant jau žinomą
pasakojimo ritmą, galima už įvykių vingio tikėtis paties blogiausio – ramybės troškimas
sunaikina dvasinio augimo troškusį Bertą. Bet ne, priartėjimas prie
destrukcijos tampa dvasiniu gyvenimo išbandymu, kurį Bertas, padedamas savo
angelo sargo šuns Barto, išlaiko, ir priešingai nei F. Kafkos „Procese“, šis
apsakymas palieka skaidrias ir pozityvias mintis tarsi būtų, žargonu tariant, linksma
istorija apie susifeilinimą, menkniekį,
iš kurio galima pasijuokti. Bet kartu tai istorija apie, koks gali būti galingas
impulsas ir perspėjimas, kad už to juoko ir pabėgimo nuo policininko, visgi
buvo grėsmingas nuopuolis ir jis visada yra ir bus, kol kaip detonatoriaus
laikrodukas tiksės Berto širdis.
Sveikinu autorę
su geru apsakymu. Ir visiems linkiu ramybės dienų ne vien tik išbandymų.
Jūsų Maištinga
Siela
Filmas: "Mano pusbrolis Vinis" / "My Cousin Vinny"
Sveiki,
Filmas „Mano pusbrolis Vinis“ (angl. My Cousin Vinny) (1992) viena senesnių
ir matomai gerai tiek žiūrovų, tiek kino kritikų įvertinta komedija. Tikriausiai
filmas labiausiai žinomas dėl aktorės Marisos Tomei, kuri už automobilių
žinovės vaidmenį pelnė „Oskarą“ kaip geriausia antraplanė aktorė.
Filmas „kabina“
nuo pat pirmųjų scenų, kai du jauni mulkiai pavagia skardinę iš parduotuvės ir
įsivelia į keistą kuriozinę apklausą dėl žmogžudystės policijos nuovadoje. Iš esmės
visas pradžios filmo komizmas yra absurdiškas nesusikalbėjimas ir apgailėtinas
policijos darbas, neužduodant tiesioginių ir gerai suformuluotą apklausos
kausimų. Aišku, kai atvyksta pusbrolis Vinis, paskutinis liurbis su žavia
mergina, kurie apsistoja prie geležinkelio, darosi viskas aišku. Apskritai visa
Vinio povyza, ištarti žodžiai ir taip, kaip jis rengiasi, rėkte rėkia, kad jis yra
vienas didžiulis nesusipratimas. Bet nebūtų komedija teisinga komedija, jeigu
ir tokiems kaip Vinis kartais nepasisektų. Kaip jau galima numanyti, jis bylą
vis tiek laimės, tik kokiais būdais jis padarys ir ką pasiūlys filmo
scenaristai, belieka tik mėgautis. Priešingai nei būtų galima tikėtis, visgi
filmas įtraukia į savo komizmą, netgi pavadinčiau filmą su kibirkštėle, dėl ko,
žinoma, filmas nepavaldus laikui, todėl tokia komedijos klasika iš esmės yra nesenstanti.
Dabar galiu
pasakyti, jeigu reiktų kokios nors visiems prieinamos, bet neprastos
amerikietiškos komedijos, tikriausiai rekomenduočiau visgi pažiūrėti „Mano
pusbrolis Vinis“. Nežinau, kaip kitiems, bet jaučiu 90-ųjų pradžios
dešimtmečiui šiokius tokius sentimentus, savotišką vaikystės nostalgiją, nors
toji realybė ir amerikietiška, bet tai visgi neatgaminama, nors paskutiniu metu
šiuolaikinis kinas ir bando rekonstruoti to dešimtmečio, prieš didįjį
technologijų sprogimą, dvasią. Šis filmas dar kartą nuostabiai priminė tas gatveles,
automobilius, aprangą, šukuosenas ir suprantu, kad su tokio vaizdo kinu esu
užaugęs.
Ir iš tikrųjų
gera komedija, rekomenduotina ne tik plačiajai rinkai, bet ir gurmanams.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 68/100
IMDb: 7.5
Jūsų Maištinga
Siela
žymės:
1992,
8/10,
Austin Pendleton,
Bruce McGill,
filmas,
Fred Gwynne,
Joe Pesci,
Jonathan Lynn,
komedija,
kriminalinis,
Lane Smith,
Marisa Tomei,
Mitchell Whitfield,
Ralph Macchio
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)