2018 m. vasario 27 d., antradienis
2018 m. vasario 26 d., pirmadienis
Tarptautinė Vilniaus knygų mugė 2018!
Sveiki,
Ar įmanoma apsakyti šių
metų Knygų mugės įspūdžius? Žinoma, tik sunku tai padaryti keliais sakiniais.
Kitą vertus, ar yra prasmė kažką komentuoti? Tie, kurie nebuvo – nesivargins nė
skaityti. Tie, kurie buvo – kam skaityti, jeigu jau asmeninė nuomonė susidaryta?
Žodžiu – daug šurmulio, lakiojimo,
pažįstamų veidų (intelektualų ir šou verslo pasaulio). Tiesą sakant, Knygų mugė
nenustebino – žinojau, kas laukia ir ko tikėtis, tačiau labiausiai visgi
nustebino tik vienas dalykas, kurio nesitikėjau. Didelė ir įvairi pačių įdomiausių
renginių Muzikos salė ir kurioje dar buvo „normaliai judėti“. Tarp knygų pasitaršai,
praeini ir jau nebenori brautis, nes žinai, kaip lėtai slenka eilės su šimtais
ir net tūkstančiais žmonių, apsikabinusių knygas. Daugelis iš jų gerą pusmetį
nebeužeis į jokį knygyną, kad ir kaip mėgsta skaityti, nes paprasčiausiai tam
nebelieka laiko ir daugelis perka knygas pusmečiui ar net visiems metams. Dalis
jų netgi jas išdalija neperskaitę ar perskaitę keliolika puslapių ir pagalvoję,
kad apsiriko ir ta knyga – ne jiems. Taip, tokių irgi būna...
Tikriausiai didžiausia
trauka visgi Knygų mugėje dar ne vien galimybė susitikti su autoriais bei
įsigyti karščiausių naujienų, bet tų renginių gausa, kai per valandą vienu metu
vyksta 8-12 renginių įvairiuose sektoriuose – nors persiplėšk į gabalus. Kitą vertus,
ar būna jau taip kruopščiai viską pamatyti? Geriausia prieš einant
išsianalizuoti programą, džiaugtis tuo, ką pamatei ir mažiau stresuoti dėl to, ko nepavyko pamatyti.
Šiemet parsivežiau
nemažai knygų – daugiausia naujausių išleistų. Ir nė velnio mugėje nepigiau! Nebent
knyga išleista prieš penkerius metus ir seniau – tada taip, ją galima įsigyti
pigiau, tačiau karščiausios naujienos praktiškai parduodamos įprastine kaina ir
strategiškai mąstant, netgi pasitelkus kantrybę, galima Maximoje išlaukus tinkamų nuolaidų įsigyti pačias naujausias ir
populiariausias knygas dar pigiau nei Knygų mugėje. Tačiau prekybininkai
nesiskundžia ir džiaugiasi, kaip knygos tirpo iš rezervo kaip sniegas. Štai
Giedros Radvilavičiūtės „Tekstų persekiojimas“ – vieną dieną paklausi, dar
neturi iš spaustuvės, o kitą – jau tiražas išparduotas. Štai tau! Visgi Knygų
mugė yra daugiau nei knygų pirkimas, tai vienas iš metų įvykių, kad ir kaip
keistai tai beskambėtų visai neskaitančiam žmogui.
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
Brodekas,
Knygos,
Knygų mugė,
Laura Sintija Černiauskaitė,
Naktinis filmas,
Pašėlę detektyvai,
Ričardas Gavelis,
Rimvydas Stankevičius,
Šviesuliai,
Valhala,
Virginia Woolf
2018 m. vasario 21 d., trečiadienis
Besiruošiant į Vilniaus knygų mugę 2018
Sveiki,
Nebuvau Vilniaus knygų mugėje
ištisą amžių... Net sunku suskaičiuoti metus, tačiau šiemet pasiryžau, kad
šitaip nebus! Išvakarėse dar kartą susikraunu visus ginklus. Bet ginklas –
vienas ir tas pats – būtiniausių knygų sąrašas, knygų, kurių turiu įsigyti, o
visa kita... O visa kita tik atsitiktinumas: sutikti seni pažįstami, rašytojai,
šiaip meno pasaulio žmonės, leidėjai ir, žinoma, vinilinės plokštelės.
O vasaris kaip visada
vienas sudėtingiausių ir „greičiausių“ savo tempu mėnesių. Dar ir šalčio banga
užgula Marijos žemės pečius, bet juk visi išgyvena, išgyvensiu ir aš šiemet. Dar
kartą. Kaip išgyvenau jau dešimtimis kartų. Pažįstamas klausia: o ką čia
išgyventi jau taip baisiai reikia? O aš atsakau: laimę, brangus kolega, laimę.
Jūsų Maištinga Siela
Filmas: "Trys stendai prie Ebingo, Misūryje" / "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri"
Sveiki,
Vienas labiausiai
laukiamų filmų paskutiniuoju metu buvo „Trys
stendai prie Ebingo, Misūryje“ (angl. Three
Billboards Outside Ebbing, Missouri) (2017), kuris tapo vienu didžiausiu
varžovu į „Oskarus“ ir tikrai net neabejoju, kad bent kelis juos pelnys.
Filmas įtraukiantis,
tačiau tai menkas kriterijus, nes vienus jis įtraukia, o kitus, žiūrėk, dar ir
papiktina. Vieno tokio teisuolio komentarą visgi teko paskaityti, kai šis
tvirtino, kad filmas be jokio moralinio pagrindo, vaizduoja vien tik negatyvius
dalykus ir t. t. Toks „kunigiškas“ komentaras iš esmės kėsinasi apskritai į
vieną ir tik „teisingo“ meno pasaulį, kuris neturi teisės vaizduoti nieko
amoralaus – labai nemėgstu tokių siaurakakčių, primenančių komunistinę
ideologiją. Iš esmės filmas nėra amoralus, nes jo potekstė, kad ir kokia
brutali bebūtų, byloja apie motinos skausmą, o visi pagrindinės veikėjos
veiksmai tėra tik psichologinis ir psichofizinis veiksmas kabintis į gyvenimą. Kai
kada atrodo iki Tarantiniško absurdo miestelėnų veiksmai ir dialogai neatrodo „išlupti“
iš gyvenimo ir visgi dvelkia scenarijaus literatūra ir kai kuriais veikėjų
poelgiais, bet visumoje filmas tvirtai sukaltas, jo potekstės ryškios,
reikalaujančios mąstyti kartu su veikėjais, o svarbiausia – turi moralinį
pagrindą, dėl kurio kiekvienas žiūrovas turi teisę smerkti arba pateisinti
veikėjų poelgius.
Žemai, labai žemai galima
nusilenkti ir stipriam aktorių kolektyvui. Frances McDormand, kuri 1998 metais
(lygiai prieš 20 metų!) už Coen‘ų filme „Fargo“ atliktą vaidmenį pelnė „Oskarą“,
šiandien galiu pasakyti, kad šis vaidmuo yra kur kas stipresnis – pilnas surambėjusio
skausmo, neadekvatūs ir šokiruojantys veikėjos poelgiai, kurie demaskuoja
vidines beviltiškumo gimdančias priešpriešas. Man asmeniškai abejonių beveik
nekyla, kam turėtų atitekti „Oskaras“. Bet pagyrų nusipelnė ir aktorius Sam
Rockwell – vienas stipriausių jo pasirodymų kine, nors veikėjas ir super bukai
tipažinis, tačiau ta tarsena, laikysena išties įsimenama ilgam.
Apskritai kalbant, filmas
išties stiprus ir nors gal ne viskas man patiko režisūrine prasme, tačiau „istorija
papasakota istorijoje“ ir aktorių kolektyvas iš tikrųjų verčia kai kada
išsižioti. Rekomenduoju gurmanams.
Mano
įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 88/100
IMDb: 8.3
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2017,
9/10,
Abbie Cornish,
Amanda Warren,
Caleb Landry Jones,
Darrell Britt-Gibson,
Drama,
filmas,
Frances McDormand,
kriminalinis,
Lucas Hedges,
Martin McDonagh,
Sam Rockwell,
Woody Harrelson,
Zeljko Ivanek
Filmas: "Kai svyla padai" / "War on Everyone"
Sveiki,
Neseniai matytas J. M.
McDonagh filmas „Golgota“ labai tiko gurmaniškam kino skoniui, kad net
susizgribau, jog niekad nemačiau jo populiarios komedijos „Kai svyla padai“ (angl. War
on Everyone) (2016), kuris sulaukė neblogų kino kritikų įvertinimų, tačiau
žiūrovai visgi tokie gailestingi filmui nebuvo.
Nieko nuostabaus, nes
filmas sukaltas pagal amerikietiškus komedijos standartus – du buki
policininkai, toli gražu ne šventi, įsivelia į tipinę kriminalinę istoriją ir
krečia pokštus, nesiliauja demonstruoti savo ydų ir toli gražu neturi jokio
bagažo gerų savybių. Tiesą sakant, man paslaptis, kodėl kritikams šis filmas
patiko – akmuo į policininkų daržą? Galbūt, tačiau gražiai nufilmuota juosta
absoliučiai buka ir net neprimena „Golgotos“ kūrėjo braižo.
Anekdotinių situacijų
rinkinys taip pat negali pasigirti kažin kokiu netikėtu šlifavimo rakursu –
priešingai, filmas netgi pokštuose išlieka standartų standartas. Aišku, savaime
standartas nėra joks filmo minusas, kaip ir, žinoma, pliusas. Net nežinau,
kodėl šis filmas turėtų būti žiūrimas? Nebent tai yra jaunatviškas vakarėlis „prie
popcornų“ ir gazuotų gėrimų – valio, mes tada turime visai neblogą vaizdelį,
tačiau visais kitais atžvilgiais filmas yra laiko gaišimas, nebent norite
paspoksoti į įspūdingo stoto ir gana universalius vaidmenis kuriantį serialo „Tikras
kraujas“ žvaigždę Alexander Skarsgard – tai irgi priežastis, dėl ko stebiu jo
karjerą ir ėmiausi šio filmo, tačiau jo vaidmuo šiame filme tipažinis, o juoko
dozė neprilygsta net „Pagirioms Las Vegase“ sagai.
Mano
įvertinimas: 5/10
Kritikų vidurkis: 50/100
IMDb: 5.9
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2016,
5/10,
Alexander Skarsgård,
Caleb Landry Jones,
filmas,
John Michael McDonagh,
komedija,
Michael Peña,
Paul Reiser,
Stephanie Sigman,
Tessa Thompson,
Theo James,
veiksmo
Filmas: "Gerumo stebuklas" / "Wonder"
Sveiki,
Filmas „Gerumo stebuklas“ (angl. Wonder) (2017) pakerėjo visą pasaulį
savo gerumo žinute apie šeimą, kurioje dėl genų mutacijos gimė berniukas su
sudarkytu veidu. Visa kita likusi istorijos dalis, kaip galite numanyti, yra
skirta to berniuko adaptacijai su likusiu pasauliu. Kaip berniukas integruosis
mokykloje ir visuomenėje? Kaip aplinkiniai žiūrės į jį? Ką teks patirti dėl jo
labiausiai stresą patiriančiai motinai...
Tiesą sakant, prisiminiau
keletą panašių filmų, ypač filmą „Kaukė“ (1985) su Cher, kurioje taip pat
panašiu rakursu vaizduojama apie „kitoniškumo“ susitaikymą ir integraciją. Arba
filmas „Pudra“ (1995) ir daug kitų filmų, kurie tampa emocinio intelekto ir
moralinio auklėjimo pavyzdžiais, todėl kuo puikiausiai tinka kaip parodomieji
edukaciniai filmai mokyklose. Žvelgiant giliau į patį filmą, čia rasite viską,
ko šiaip iš principo nemėgstu kine: pataikavimą žiūrovui, disnėjišką-idilinę
dirbtinę šeimos vaizdavimo sąrangą, hiperbolizuotas dirbtines sentimentalias
scenas, preciziškai tvarkingai sudarytą istoriją, kurios jau kadaise virto
holivudiniu štampu... Ir taip, filmas absoliutus štampas, tačiau jame yra to,
ko tikriausiai reikia neišrankiam masiniam žiūrovui – pasaulio tikėjimo,
šviesos ir, žinoma, gėrio. Daug paprastų dalykų šiame filme, mintys sukramtytos
tiek, kad jose nebelieka peno dėl ko mąstyti, nes filmas baigtinis pramoginio
tipažo produktas.
Daug ką filmui duoda
žinomų aktorių pavardės, ypač gražuolių melodramatiškų vaidmenų jau kuris
laikas atsisakiusi Julia Roberts. Tokios „Mano sesers globėjas“ kaip C. Diaz
netipinis vaidmuo jai tinka. Apskritai filmas nėra blogas ir negalvojant apie
angažuotas filmo minčių artikuliacijas, manau, kad filmas „įkrito“ laiku, tad
priėmiau jį gerai.
Mano
įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 66/100
IMDb: 8.0
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2017,
7.5/10,
Daveed Diggs,
Drama,
filmas,
Izabela Vidovic,
Jacob Tremblay,
Julia Roberts,
Mandy Patinkin,
Noah Jupe,
Owen Wilson,
Stephen Chbosky,
šeimai
2018 m. vasario 18 d., sekmadienis
Knyga: Yuval Noah Harari "Sapiens. Glausta žmonijos istorija"
Yuval Noah
Harari. „Sapiens. Glausta žmonijos istorija“ – Vilnius: Kitos knygos, 2016. –
416 p.
Sveiki, skaitytojai,
Viena labiausiai Lietuvoje pernai
aptarinėjamų knygų tapo Kitos knygos
leidyklos išleista Yuval Noah Harari
(g. 1976) mokslinė knyga Sapiens. Glausta žmonijos istorija (angl.
SAPIENS: A Brief History of Hamankind),
kurią leidykla jau spėjo perleisti kiek kitokiu viršeliu ir Vilniaus knygų
mugėje pristatys šios knygos tęsinį.
Paskaičius pirmuosius tris puslapius
nesunkiai galima įvardyti šios knygos sėkmės receptą – intelektualios įžvalgos
prieinamos masiniam skaitytojui – pramoginis sensacijos grįstas stilius
pateikia gražiai supresuotas žinias ir refleksiją į visiems patogią dokumentinės
mokslinės prozos suvyniotą popierėlį. Tai iš tikrųjų veikia ir nė kiek
nevargina! Kam alinti skaitytoją absoliučiai sausa faktografija, jeigu galima
visą žmonijos istoriją suspausti į 400 puslapių knygą?
Autorius pasirinko kelis
pasakojimo strategines pozicijas – chronologiškai apžvelgti homo sapiens žmogaus rūšies evoliuciją
nuo pat pirmųjų išlikusių šaltinių, netgi ne šaltinių, o veikiau archeologinių
radinių iki mūsų dienų. Iš esmės knyga primena įdomiąją dokumentiką, kuri
verčia aikčioti. Atgalinėje knygos viršelyje autoriaus įvardijamas kaip „akrobatas“
ir, tiesą sakant, su tuo sutikti neįmanoma. Jo pateikti pavyzdžiai kerta
istorinius pjūvius, suranda paradoksalių pavyzdžių, peršokančių įvairias žmogaus
vystymosi epochas, todėl tekstas be didesnės ir sudėtingesnės mokslinės
terminologijos „prieinamas“ išklaususiems vidurinės mokyklos kursą. Tiesą sakant,
knyga beveik kaip įdomiosios istorijos vadovėlis.
Nors daugelis dalykų
knygoje yra žinomi, ji vis tiek teikia intelektualų skaitymo malonumą dėl
autoriaus genėjimo konstruktyviai žvelgti į istoriją. Rasdamas įvairių sąsajų
tarp pirmykštes bendruomenės ir kapitalizmo, tarp imperializmo ir senovės
Egipto santvarkos, Y. N. Harari „sulopo“ ir užpildo konstruktyvumo principu
žmonijos priežasčių ir pasekmių istorines žinias – būtent to tikriausiai
trūksta mūsų mokyklose mokantis istorijos. Nieko nebus iš žmonijos, kuri
suskaidę istoriją į atskirus įvykius ir „iškalę“ datas išeis be jokio aiškaus
analitinio žvilgsnio į mūsų evoliuciją. Glausta
žmonijos istorija yra savarankiškas kursas, kurį gali skaityti net
dvyliktokas ar jau pagyvenęs žmogus, norėdamas tiesiog pasikrauto aiškesnio ir
konstruktyvesnio suvokimo apie tai, kas mes esame ir kokios priežastys formavo,
kad tokiais tapome.
Rašytojas Yuval Noah Harari.
Man kaip skaitytojui
svarbu, kad autorius atskyrė kai kuriuos mūsų visuomenėje įsigalėjusius mitus
apie tai, kas yra normalu, o kas nėra normalu. Jis atsiejo tai, kas duota
gamtos, o kas suformuota dualisnės kultūros sampratos – to dažnas vidutinis homo sapiens šiandien nesugeba atšlieti:
„Kultūra yra linkusi įrodinėti, kad
draudžia tai, kas nenatūralu. Tačiau biologiniu požiūriu tokio dalyko, kaip
nenatūralu, nėra. Natūralus yra absoliučiai visas galimybių spektras. Išties
nenatūrali – tai gamtos dėsniams priešinga – elgsena tiesiog neįmanoma, todėl
jos nereikia nė drausti. Jokia kultūra nesivargino vyrams gaminti organines
medžiagas fotosintezės būdu, moterims – bėgti greičiau, nei sklinda šviesa, ar
neigiamą krūvį turintiems elektronams traukti vienas kitą (p. 142)“ Iš
esmės tai tinka viskam, ką kartais prieštarauja mūsų įsitikinimai dėl rasės,
lytinės orientacijos ar lyčių standarto – tai kultūriniai parametrai, kuriuos
dažnai mes formuojame kaip biologinius.
Vieni įdomiausių skyrių
visgi buvo knygos pradžioje, kai autorius glaustai, bet išsamiai atskiria homo sapiens nuo kitų žmonių rūšių,
kadangi domėtis žmonėmis iki žemės ūkio revoliucijos neteko itin daug. Vėliau įvairių
revoliucijų pjūviais autorius apibendrina homo
sapiens protinę evoliuciją, tačiau didžiausia ir įdomiausia išvada yra ta,
kad homo sapiens išmoko per iliuzijos
ir įsivaizdavimo prizmę sau meluoti, pradedant Dievu ir baigiant bankininkyste –
visa tai yra melu grįstu teorija, bandant nusimesti priespaudą. Paprastais
industriniais pavyzdžiais autorius atskleidžia, kokio „nuostabaus“ melo aukos
yra mūsų dirbtina homo sapiens visuomenė
ir kad nežinojimas bei įsivaizdavimas tapo kone pagrindiniu varikliu, lėmusiu
tokį spartų per paskutiniuosius 500 metų homo
sapiens technologijų ir mokslo evoliuciją.
Aptardamas mokslo raidą
autorius net ir čia nepalieka konteksto, ypač politikos ir homo sapiens egocentrizmo, kuris smarkiai daro įtaką mokslo ir
išradimo raidai. Daugelis mokslinių straipsnių ir filmų jau kadaise išplėtojo
Y. N. Harari aprašomos žmonijos ateities pranašystes, ypač tą gerai daro
(anti)utopiniai romanai, tačiau akivaizdu, kad DNR mokslo evoliucija slenka
prie to, kad Sapiens taps nemirtingi. Čia autorius vėl neleidžia užmiršti, kad
visgi vis dar netgi tampantys dievais, esame smarkiai priklausomi nuo aplinkos
veiksnių, ypač Žemės planetos išteklių.
Sapiens.
Glausta žmonijos istorija labiausiai stebina gebėjimu demaskuoti
kai kada istoriniuose faktuose paklydusias esmines tiesas, pavyzdžiui, žmonijos
laimės ir pasitenkinimo problematiką. Demaskuoja ir etikos bei moralės
susiformavimo dvilypumą. Akivaizdu, kad po šios knygos viskas, ką homo sapiens turi šiandien, yra
kūrybingu melu sukurta sistema, kurioje esame be pasirinkimo. Nežinia, ar tai
teikia mums daugiau laimės, ar ne, tačiau tokios knygos, kurios palieka daugiau
etinių ir moralinių klausimų nei atsakymų ir yra vertos grieko.
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
dokumentinė literatūra,
istorija,
Yuval Noah Harari,
Kitos knygos,
knyga,
mokslinė literatūra,
Sapiens. Glausta žmonijos istorija,
Tadas Juras
Šios dienos daina: Ten Sharp - "You" [lyricks / žodžiai]
Sveiki,
Garsi olandų muzikos
grupė „Ten Sharp“ susikūrė 1982
metais ir daugiausia orientavosi į simfoninės ir roko muzikos derinius. Savo veiklą
vystė gatvės muzikoje, kol po kelių metų įsiliejo į įvairius festivalius. Rimtesnę
muzikinę veiklą šioji grupė pradėjo nuo 1985 metų ir per visą savo egzistavimo
laiką iki šių dienų ji išleido keturis studijinius albumus.
Viena garsiausių jų
dainų, žinoma, yra pasaulyje daug perdirbinių sulaukęs šlageris „You“, pasirodęs
1991 metais ir įėjęs į debiutinį grupės albumą. Daugelyje šalių daina pasiekė
top dešimtuką ir buvo populiari meilės baladė su lengvais pop roko
prieskoniais. Pirmąsias top vietas pasiekė Prancūzijoje ir Švedijoje, o štai
Norvegijoje „You“ viršūnėje praleido net 16 savaičių. Kol kas tai sėkmingiausia
grupės daina.
Išleidus paskutinį albumą
2003 metais grupė aprimo ir nors ji niekada nepaskelbė kaip iširusi grupė, ji
retkarčiais susibėga ir kur nors pakoncertuoja. Per paskutiniuosius dešimt metų
grupė neišleido jokio albumo ir tepaskelbė vos kelis naujus kūrinius, kurie,
deja, niekada nebešovė į tokias aukštumas kaip dešimto dešimtmečio pradžioje
hitas „You“.
Šiandien siūlau
pasiklausyti šios ilgesingos baladės ir pasijusti tiesiog truputį romantiškai.
Lyrics / Žodžiai
Ten
Sharp - You
It's all right with me
as long as you
are by my side
Talk or just say nothing
I don't mind your looks never lie
I was always on the run
finding out what I was looking for
And I was always insecure
just until I found
Words often don't come easy
I never learned
to show you the inside of me
Oh no my baby
You were always patient
dragging out what I try to hide
as long as you
are by my side
Talk or just say nothing
I don't mind your looks never lie
I was always on the run
finding out what I was looking for
And I was always insecure
just until I found
Words often don't come easy
I never learned
to show you the inside of me
Oh no my baby
You were always patient
dragging out what I try to hide
Geheimnis um Donald Trumps Haartracht gelüftet!
I was always on the run
finding out what I was looking for
and I was always insecure
until I found
You, you were always on my mind
you, you're the one I've been living for
you, you're my everlasting fire
you're my always shining star
The night's always a good friend
a glass of wine, and the lights are low
you lying beside me, me full of love
and filled with hope...
You, you were always on my mind
you, you're the one I've been living for
you, you're my everlasting fire
you're my always shining star.
Jūsų Maištinga Siela
2018 m. vasario 17 d., šeštadienis
Filmas: "Dievo kraštas" / "God's Own Country"
Sveiki,
Britų nepriklausomo kino apdovanojimuose
nurungęs net kelis itin rimtus pretendentus į „Oskarą“ filmas apie homoseksualų
santykius „Dievo kraštas“ (angl. God‘s Own Country) (2017), kuris, beje,
tą vakarą pelnę dar kelis apdovanojimus, tad visai nenuostabu, kad filmą
galėsite išvysti „Kino pavasaryje“ programoje „Kritikų pasirinkimas“. Na, o man
teko filmą pamatyti kur kas anksčiau.
Nesu tikras, ar Lietuvos
žiūrovams filmas itin patiks dėl čia įsigalėjusio neigiamo požiūrio apskritai į
LGBT bendruomenę, tačiau, kas mėgsta gerą režisūrą, kurioje veikia ryškus
dramatizmas bei atšiauri aplinka – tas tikrai galės išspausti daug emocijų iš
šio filmo. Istorija gana paprasta ir ne tokia prabangi kaip „Kuprotas kalnas“,
nors tarp šių filmų esama ir nemažai panašumo. Du jauni ūkininkai pradeda naują
darbą ūkyje su avimis ir vienoje išvykoje, laužydami vyriškumo sampratos
standartus, jie suartėja. Iki tol buvęs jaunuolis sunkiai pakėlė vienatvę –
sunkiai dirbo ūkyje brutalius darbus, o vakarais nusitašydavo baruose. Atšiauru
atrodo šiame filme viskas, kad net tėvų santykiai su sūnumi atrodo grįsti vien
ūkinių darbų komandomis ir, rodos, meilės bei atjautos šiame filme absoliučiai
tyčia stokojama ir toji konservatyvi aplinka pernelyg užaštrinta, tačiau
prasidėjus romantiniam vaikino periodui su ūkio pagalbininku, regis, iš tikrųjų
žemė atsidūsta ir gali veikėjai kartu su žiūrovais patirti dvasinį
išsilaisvinimą, Dievo būtį toje vėjų talžomoje žemėje.
Puiki, nemanieringa
vaidyba, kuri nesiorientuoja į komercinę rinką. Tačiau labiausiai šio filmo
stiprumą įvardyčiau ne probleminį lauką, nes jis jau kine išnagrinėtas tiek
daug ir taip įvairiai, kad kažin, ar kuo nustebins daugiau kino žiūrintį
žiūrovą, bet verta pamatyti filmą dėl bendros sintezės: vaidyba, atmosfera,
istorija eina išvien kaip vientisas savitą koloritą transliuojantis reginys. Filmas
daug kur varžėsi su man patikusia „Ledi Makbet“ (2016) ir šie filmai daug kur
dalijosi prizais. Abu juos įvardyčiau kaip stiprius pastarųjų metų
nepriklausomo britų kino filmus. Rekomenduoju.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 85/100
IMDb: 7.7
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2017,
8.5/10,
Alec Secareanu,
britų kinas,
Drama,
filmas,
Francis Lee,
Gemma Jones,
Harry Lister Smith,
Ian Hart,
Josh O'Connor,
Kino pavasaris,
LGBT,
Liam Thomas
Filmas: "Paslaptis iš praeities" / "Vakaras" / "Evening"
Sveiki,
Vengrų režisierė Lajos
Koltai ėmėsi antrojo ilgametražio savo darbo su vienais ryškiausių komercinio
kino aktorių pasaulyje ir nufilmavo filmą „Vakaras“,
kaip kur dar verčiama kaip „Paslaptis iš
praeities“ (angl. Evening)
(2007), kuris, DIEVE TU MANO, yra absoliuti romantinė meilės istorija.
Jeigu ne stulbinantis
aktorių kraitis šiame filme, pamaniau, kad tokio filmo tikriausiai niekada nė
nebūčiau žiūrėjęs. Pradėjęs žiūrėti visgi pamaniau: gal ir nesuklydau, nes
filmas lyg ir primena mano labai mėgiamą šeimos istoriją „Šeimos albumas:
rugpjūtis“, tačiau kuo toliau ėjo filmas, tuo labiau jutau, kaip jis skysta, o
kartu su juo ir mano jausmai atbunka.
Manau, kalta dėl visko
paviršutiniška režisūra ir apskritai nevykusiai perteikta mintis. Merdinti senolė
lovoje grįžta atminties keliais į savo praeitį ir prisimena pirmosios tikrosios
meilės skonį ir kvapą. Kur tai mačiau? Kur tai skaičiau? Kad nuobodu, nieko
nepadarysi, tačiau tas siaubingas nusaldinimas, absoliučiai nukenksmina net
pikčiausią žiūrovą – iš vienos pusės romantinių filmų gerbėjai turėtų tiesiog
ryti tokį filmą, tačiau jis absoliučiai tuščiaviduris ir klišinis. Vien istorijos
idėja siaubinga – lyg „Angelai Amerikoje“ personažai pasakotų iš merdinčiosios
pozicijos apie tai, kaip ji su kavalieriumi pavadino žvaigždes moters vardu. Nugyventas
gyvenimas, o lemtinga vasara atrodo svarbesnė už bet kokį likusią gyvenimo
atkarpą – nė velnio neįtikina. Filmas karkasinis, teatrinis, pilnas netikrumo
ir tipažinių charakterių bei sukonstruotų dirbtinių scenų.
Nepaisant visko, manau,
filmas daugeliui komercinio kino žiūrovui tiks ir patiks. Nesu tokių nusladintų
filmų mėgėjas, viskas atrodė pernelyg banalu, netikra ir net bandydamas šiame
filme įžvelgti privalumus, sunkiai be aktorių pavardžių jų randu. Filmas kokiai
Valentino dienai, kai nelabai į jį ir žiūrima.
Mano
įvertinimas: 5.5/10
Kritikų vidurkis: 45/100
IMDb: 6.8
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2007,
5.5/10,
Claire Danes,
Eileen Atkins,
filmas,
Glenn Close,
Hugh Dancy,
Mamie Gummer,
Meryl Streep,
Natasha Richardson,
Patrick Wilson,
romantinis,
Toni Collette,
Vanessa Redgrave
Filmas: "Angelo širdis" / "Angel Heart"
Sveiki,
„Vidurnakčio ekspreso“, „Evitos“
bei „Anždelos pelenai“ režisierius Alan Parker sukūrė filmą „Angelo širdis“ (angl. Angel Heart) (1987), kuris yra romano
ekranizacija ir pasakoja apie 1955 metų Amerikos didmiesčio detektyvą. Visais atžvilgiais
filmas tipinis – jeigu tai šeštas dešimtmetis, tai būtinai tai bus kokia nors
kriminalinė istorija, veiks būtinai kokia nors moteris ir detektyvas. Tiesą sakant,
tokio filmo nė nebūčiau žiūrėjęs, nes tiesiog alina mane vidutiniai nuspėjami
detektyvai, šįkart viską paakstina misticizmo ir siaubo filmo elementai, kurie
šią, berods, banalią istoriją pateikia kur kas įdomiau, nei būtų galima
tikėtis.
Filmas iš esmės priminė
R. Polanskio „Devintuosius vardus“ (1999) bei kultinį „Velnio advokatas“ (1997),
kada prie žmogiškosios teismo nagrinėjimo istorijos ir įvairių tyrimų įsikiša
antgamtinės būtybės, o tiksliau – pats Liuciferis Šėtonas. Nuo pat pirmųjų
kadrų „Angelo širdis“ turi aiškiai suformuluota struktūrą ir misiją, netgi
pasakojimo sąranga daugiau ar mažiau nuspėjama. Tiesą sakant, filme menkai
užsilikusio ar numano novatoriškumo – iš tokio kino tiesiog išaugo galybė
štampų ateities kartoms, tačiau jame ir siaubo elementai taip pat nėra nauji. Neneigsiu,
nepaisant visų šių numatomo įvykių rutuliojimo, filmas turi savito žavesio ir
bauginančios įtaigos, kurią perteikia aktorius Mickey Rourke bei Robert De
Nirro.
Filme naudojami tautosakiniai
motyvai, ypač afroamerikiečių vudu ir Biblijos mišinys, kuriant paslaptingą
atmosferą. Dabar neįsivaizduoju, kas ryžtųsi kurti Holivude tokią rizikingą
istoriją. Filmas nors ir kolekcinis, nepasakyčiau, kad labai daug ką prarasite
jo nepamatę, tačiau, kam patinka aktorių duetas, kam patinka tiesiog kokybiškas
devinto dešimtmečio kinas, manau, filmo nepraleiskite.
Mano
įvertinimas: 7.5/10
IMDb: 7.3
Jūsų Maištinga Sieka
žymės:
1987,
7.5/10,
Alan Parker,
Charlotte Rampling,
filmas,
Kathleen Wilhoite,
kriminalinis,
Lisa Bonet,
Michael Higgins,
Mickey Rourke,
mistinis,
Robert de niro,
siaubo
Filmas: "Pirmiausia jie nužudė mano tėvą" / "First They Killed My Father"
Sveiki,
Iš pirmo žvilgsnio –
filmas apie karo neteisybę ir žiaurumą, kurių centre atsiduria pasiturinti
šeima, nublokšta į karo pamazgų duobę. Pagrindinis veikėjas – maža mergytė,
pasižyminti itin aštriu nuovokumu. Ilgi sekinantys tranzitiniai žygiai – tai
vaiko sąmonę formuojantis nesaugumo jausmas ir kiti rezerviniai giluminiai
dalykai šiame filme, kaip ir „Nepalaužiamas“ suskamba kažkaip pernelyg
preciziškai holivudiškai. Režisūrinės manieros nepaslepia netgi visiškai
nekomerciniai, praktiškai niekam nežinomi aktoriai bei egzotiškoji Kambodžos
aplinka – svarbiausia gi pateiktis. Mintys pernelyg sukapotos masiniam
žiūrovui, o pagrindinė veikėja pernelyg angažuota ir aplipdyta kažin kokiomis
super galiomis, tad Angelina Jolie vėl padarė tą pačią klaidą, kokią darė „Nepalaužiamajame“
– kuria didvyrio portretą, o ne susikompromitavusios šalies žiaurumo areną. Aišku,
koja kiša biografija, nes šis žanras jau savaime fokusuojasi į žmogaus istoriją,
o ne tautos likimą, gal dėl to nuspėjamumo ir pasirinkto holivudinio būtinai
nupiešti įkvepiančią istoriją, prisodrinant filmą divyriškumu. Šiame filme tiek
neerzino perdėtas preciziškumas, koks buvo „Nepalaužiamasis“, kuris absoliučiai
erzino nuo pirmųjų kadrų, tačiau visgi iki kažko galingo ir itin jautraus, man
visgi pritrūko.
Apskritai manau, kad kol
kas geriausias A. Jolie filmas visgi tebėra „Kraujo ir medaus šalyje“, kurioje
mes neturime herojų – vien tik susikompromitavusius ir karo barikadose
atsidūrusius herojus. Štai „Pirmiausia jie nužudė mano tėvą“ patiks tiems,
kurie iš istorijos tikisi tiesos, panoraminio vaizdo, istorinių faktų ir
įkvepiančios istorijos, tačiau netgi ir šiame filme akivaizdžiai veikia
pagražinimo grimas, neapleidžia jausmas, kad filmas sukaltas pernelyg teisingai
ir pataikaujančiai, nors idėja lyg ir graži – priminti pasauliui tragiškus
Kambodžos įvykius. Nors filmas truputį ir „velkantis“ bei alinantis, tačiau
vietomis jį stebėti išties įdomu.
Mano
įvertinimas: 7.5/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 7.2
Jūsų Maištinga Siela
2018 m. vasario 13 d., antradienis
Maištinga Siela pasitraukia iš Facebook grupės
Sveiki,
Baigėsi mano beveik
pusmetį trukęs eksperimentas su Maištingos Sielos facebook puslapiu. Nusprendžiau dėl labai keleta svarių priežasčių daugiau nebetęsti šios
veiklos ir informaciją dėti tik čia. Viena iš priežasčių – ne visada ten
talpinama informacija naudinga ir reikalinga žmonėms, todėl kyla papildomas
erzelis. Kita – tai užima daug daugiau laiko, be to, buvo pasikėsinta nulaužti facebook‘ą, todėl paskyra šiuo metu
užrakinta ir neturiu galimybės jos atrakinti. Kitam puslapio kūrimui nebeturiu
nei entuziazmo, nei ryžto.
Be to, visada galite čia
užsukti ir pasiskaityti naujienas. Geros kloties, skaitytojai!
Jūsų Maištinga Siela
Filmas: "Siaubinga kamera, 99 blokas" / "Brawl in Cell Block 99"
Sveiki,
Kodėl nemėgstu smurtu
grįstų filmų? Nes jie pagrįsti vien fizine ištverme, agresija ir neretai,
pavyzdžiui, S. Seagal‘o filmuose nebūna pagrindinio komponento – vidinės veikėjo
dramaturgijos ir jaudinančios žmogiškumo istorijos. Štai filmas „Siaubinga kamera,99 blokas“ (angl. Brawl in Cell Block 99) (2017), regis,
atsisako bereikšmio smurto aktų ir iš esmės smogia jautriai sustyguodamas tai,
kas dažniausiai nematoma pramoginio kino žiūrovui – vidinė žmogaus drama.
Lėtai įsibėgėjanti
kriminalinė istorija pasižymį gana sudėtinga pagrindinio veikėjo nusikaltėlio
veterano charakteriu – romus ir nesikarščiuojantis arba tik itin retai pasirodantis
kaip nesuvaldomas smogikas imasi gelbėti santuoką. Maniakišką turintis tėvystės
instinktą jis pasiryžta dėl negimusio vaiko bet kam – netgi žudyti be atvangos,
paaukoti save vardan geresnio palikuonio gyvenimo. Neprikibsi, viskas čia lyg
ir logiška, tačiau kažkurią akimirką kaip žiūrovui sukirba jausmas, kad kiek
perdėtai eklektiška toji vidinė dramaturgija: buvęs narkomanas, žiaurus
smogikas ir šiaip nusikalstomo pasaulio erelis viduje talpina tiek švelnumo,
tiek atsidavusio tėvystės instinkto, kad nejučia prisimini nufilmuotus Lietuvos
kaimo vaizdus, kur geriantys tėvai nesibodi trenkti mažamečiu per sprandą,
neturintys jokio žalio supratimo apie instinktus ir norą apsaugoti. Kitą vertus
– puikūs samdomi nusikaltėliai pasižymi puikiais socialiniais įgūdžiais, juk kitaip
jie neperprastų žmonių ir nesurikiuotų savo veiksmų eigos.
Filmo finalinės smurto
scenos – įspūdingos ir žiaurios, tačiau pasiaukojimo scena bene viena
labiausiai nuvalkiotų – primena Džeko atsisveikinimą, kai Rouzė, nuskendus Titalinui,
lieka ant plausto, tačiau visa istorija nebanali, įtraukianti. Vertėtų labiausiai
čia pagirti pagrindinį aktorių Vince Vaughn, kuris šiaip jau žinomas kaip
komedijų aktorius bei nuoseklią, apgalvotą S. Craig Zahler režisūrą. Žodžiu,
tikrai neprailgo.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 79/100
IMDb: 7.2
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
2017,
8.5/10,
Don Johnson,
Drama,
filmas,
Jennifer Carpenter,
kriminalinis,
Marc Blucas,
S. Craig Zahler,
Tom Guiry,
Udo Kier,
Vince Vaughn
2018 m. vasario 12 d., pirmadienis
Šios dienos daina: Lana Del Rey - "Beautiful People Beautiful Problems" ft. Stevie Nicks [lyrics / žodžiai]
Sveiki,
Absoliučiai esu sužavėtas
Lanos Del Rey albumu „Lust for Life“
(2017) ir šįkart noriu pasidalyti dar viena subtiliai pritrenkiančia daina „Beautiful
People Beautiful Problems“. Šiai dainai talkina Lietuvoje mažai kam
žinoma, tačiau tam tikroje muzikos pasaulio kertelėje laikoma diva – Stevie Nicks.
Daina apmąstanti apie
žmogaus asmeninį grožį ir destrukciją skamba išties švelniai ir ilgesingai,
kitaip sakant, Lanos Del Rey vintažiniu stiliumi. Garso takelis buvo pradėtas
įrašinėti Niujorke ir baigėsi Lanos Del Rey studijoje Britanijoje. Stevie Nicks
sakė: „Lana buvo nuostabi ir atsidavusi šiai dainai, jai rūpėjo jos daina ir ji
ja mėgavosi“.
Kol kas daina nėra
paskelbta kaip singlas, tačiau ji viena geriausių iš albumų. Naujojoje
Zelandijoje pasiekė penktąją poziciją, o Billboard
Hot Rock pozicijoje 29 vietą. Siūlau pasiklausyti moterų dueto:
Žodžiai / Lyrics
"Beautiful People Beautiful Problems"
(feat. Stevie Nicks)
(feat. Stevie Nicks)
Blue is the color of the planet from the view above
Long live our reign, long live our love
Green is the planet from the eyes of a turtle dove
'Til it runs red, runs red with blood
We get so tired and we complain
'Bout how it's hard to live
It's more than just a video game
But we're just beautiful people
With beautiful problems, yeah
Beautiful problems, God knows we've got them
But we gotta try (la la la)
Every day and night (la la la)
Blue is the color on the shirt of the man I love
He's hard at work, hard to the touch
But warm is the body of the girl from the land he loves
My heart is soft, my past is rough
But when I love him get a feeling
Something close to like a sugar rush
It runs through me
But is it wasted love?
(It's not wasted love)
But we're just beautiful people
With beautiful problems, yeah
Beautiful problems, God knows we've got them
But we gotta try (la la la)
Every day and night (la la la)
Oh, oh
Hmm, hmm
Oh, oh
Hmm, hmm
Yeah, we've gotta try (la la la)
We gotta walk through fire (la la la)
Because we're just
Beautiful people with beautiful problems, yeah
(We're just)
Beautiful problems, God knows we've got them
(Beautiful people)
Beautiful people with beautiful problems, yeah (we need to)
Beautiful problems, God knows we got them
So beautiful
Yeah, yeah
Yeah, yeah
Long live our reign, long live our love
Green is the planet from the eyes of a turtle dove
'Til it runs red, runs red with blood
We get so tired and we complain
'Bout how it's hard to live
It's more than just a video game
But we're just beautiful people
With beautiful problems, yeah
Beautiful problems, God knows we've got them
But we gotta try (la la la)
Every day and night (la la la)
Blue is the color on the shirt of the man I love
He's hard at work, hard to the touch
But warm is the body of the girl from the land he loves
My heart is soft, my past is rough
But when I love him get a feeling
Something close to like a sugar rush
It runs through me
But is it wasted love?
(It's not wasted love)
But we're just beautiful people
With beautiful problems, yeah
Beautiful problems, God knows we've got them
But we gotta try (la la la)
Every day and night (la la la)
Oh, oh
Hmm, hmm
Oh, oh
Hmm, hmm
Yeah, we've gotta try (la la la)
We gotta walk through fire (la la la)
Because we're just
Beautiful people with beautiful problems, yeah
(We're just)
Beautiful problems, God knows we've got them
(Beautiful people)
Beautiful people with beautiful problems, yeah (we need to)
Beautiful problems, God knows we got them
So beautiful
Yeah, yeah
Yeah, yeah
Jūsų Maištinga Siela
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)