Sveiki,
kino gurmanai,
Jau
labai seniai svajojau pamatyti naujausią danų režisieriaus Lars von Trier darbą
„Nimfomanė“ (angl. Nimphomaniac Vol. 1) (2013), kurį
galėjote išvysti ne tik „Kino pavasario“ repertuare, bet ir didžiuosiuose
Lietuvos kino teatruose. Jau labai ilgą laiką stebiu šio režisieriaus darbus,
todėl po „Melancholijos“ mane labai domino, kuo visgi režisierius užbaigs savo
depresijos trilogija – ji pranoko didžiausius lūkesčius, ne, ne tematika, bet
gausa – paskutinis darbas trunka beveik keturias valandas, todėl jį reikėjo
skaldyti net į dvi atskiras dalis. Aišku, kino teatrai išlošė, išlošė
tikriausiai ir režisierius, kuris, pripažinkime, labai garsėja savo brutaliais
pareiškimais. „Nimfomanė“ taip ir nebuvo įtraukta į Tarptautinį Kanų kino
festivalį, galima numanyti dėl kokių priežasčių.
Taigi
„Nimfomanė“... Apie nimfomanes jau teko regėti filmą „Nimfomanės užrašai“,
tačiau ne ką ir beatsimenu, tik kai kurias scenas. L. von Trier tikriausiai
nimfomanę įsiminsiu ilgam dėl kelių priežasčių – atvirumo, savito braižo,
skandalo ir jau žinomų aktorių. Aišku, nebeminėsiu to, kad Lietuvos kino
teatrai norėjo atsisakyti rodyti šią juostą ir suskubome rašyti įvairias
peticijas ir protestuoti... Pažiūrėjau pirmąją dalį ir ji manyje paliko įdomių
dalykų. Ne, tai nėra geriausias Triero darbas, bent jau man – gal reikėjo
žiūrėti iškart abi dalis? Bet antrąją visgi nusprendžiau pažiūrėti rytoj.
Nėra
šiame filme tiek daug pornografijos, kiek tikėjausi, na, antrojoje dalyje jos
gali pagausėti. Nesuprantu, kodėl tokius skandalus kelia žmogaus genitalijos? Juk
tai žmogaus kūnas. Tik žmogaus kūnas neturėtų būti menkinamas moralinių
vertybių, bet tai kita kalba, apie kurią režisierius savo filme kalba
mažiausiai. Savęs nuvertinimas, žalojimas, priežastys, genezė raiška yra
svarbiausi šio filmo komponentai. Jau vien ką reiškia panaudota valso muzika,
kurią naudojo legendinis režisierius Stenlis Kubrikas savo paskutiniame irgi
smarkiai erotizuotame filme „Plačiai užmerktos akys“ (1999). Daug erotizuotų
vaizdų, jie gana įdomūs – ne tokie, kokie buvo „Antikriste“, kai sulėtinti
kadrai priminė ne lytinį aktą, o kažkokį kosminį šokį. Šis filmas mažiau
mistifikuotas, jis realesnis, neturi kosminio prado, čia netyko apokalipsė ir
apskritai labai skiriasi nuo „Antikristo“ ir „Melancholijos“, kad net imi
galvoti, kad ši depresijos trilogija apskritai nėra viena su kita susijusi ir
ji lieka tik už kadro, pačiame L. von Triero gyvenime.
Filme
įdomūs personažai, aktoriai. Labai nustebino Uma Thurman, kuri suvaidino
paklaikusią ponią H. Labai žavi jauna, lolitiškos išvaizdos aktorė Stacy Martin,
kuri iki tol nebuvo niekur regėta ir, galimas daiktas, tapo von Triero
atradimu. Jau nekalbu apie visose dalyse pasirodžiusią Charlotte Gainsbourg,
kuri man vis labiau ir labiau pradeda patikti – dėka von Triero, žinoma.
Filmas
labai savotiškas. Nepasakyčiau, kad jis kažkoks šedevras. Patiko labiau nei „Antikristas“,
bet nepralenkė „Melancholijos“. Filmas emocionalus, aštrus, vietomis
šokiruojantis, rėkiantis, tačiau visame kame pasikapsčius galima apčiuopti
prasmę ir pajausti tai, ką norėjo pasakyti režisierius. Iš esmės tikrai patiko.
Mano įvertinimas: 8.5/10
Kritikų
vidurkis: 64/100
IMDb:7.0
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą