Sveiki,
skaitytojai,
Po
Terrencijaus Malicko filmo „Paslėptas gyvenimas“ (2019) taip ilgai negalėjau
atsigauti ir supratau, kad buvau velniškai pasiilgęs jo jautrios kino
pasakojimo manieros, kad nusprendžiau pažiūrėti ir gana prieštaringai vertinamą
jo darbą „Daina po dainos“ (angl. Song to song) (2017). Istorijos
centre – aktorės Rooney Maros suvaidinta Faye, kuri nepaliaujamai ir
destruktyviai per santykius ieško gyvenimo pojūčių, o per pojūčius savęs pačios.
Kaip dažnai ir būna ieškančioms personoms, tas karštligiškas noras pažinti ir
paragauti visokį gyvenimą, kaip pati pasakotoja sako, „geriau visoks patyrimas,
negu joks“, nuveda destruktyviais ir pavojingais keliais, dažniausiai į dar
didesnę aklavietę.
Nuo pat
pirmojo sakinio ir banguojančių kadrų mane filmas panardino į lėtą meditaciją. Ir
nors vaizdai gražūs, ir nors novelių, keturių veikėjų istorijos, persipynusios šiuolaikiniame
pasaulyje su itin skirtingais socialiniais vaidmenimis, jie vis vien labai mane
asmeniškai jaudino. Daugelis dalykų vienai ar kitaip patirta mano paties. Tai ilgas
kelias nuo 18 iki 30 metų, kuris dažnai paženklintas skaudžiais kritimais,
kurie būtent ir akcentuojami filme kaip asmenybės brandos tapsmo, susitupėjimo procesu.
Kaip
ir visi T. Malick filmai, taip ir šis yra juslingas, spalvingas, labiau
reiškiasi kaip būvis, procesas, juslinga emocija, todėl ir istorija sąlygiškai
juslingai išgryninta, kuri nebūtinai turi būti pagrįsta realaus elgesio logika,
kai kurie kadrai tiesiog svaigina žmogaus laimės arba liūdesio, aktyvumo ar
pasyvumo potyriais ir leidžia į mūsų gyvenimą pažvelgti filosofiškai kaip
nuolatos kintantį emocijų ir etapų, potyrių ir jausmų banguojantį vandenyną. Mane
tai labai ramina, paveikia ir sujaudina. Žinau, ne visiems šio režisieriaus
filmai, oi, toli gražu ne visiems. Kurie ieško aštrios minties, aiškiai išsakytomis,
kine seniai nusibodusiomis priemonėmis, manau, kad filmas gali ir visai
nepatikti. Juolab, kad režisierius eksperimentuoja su aktoriais ir liepia jiems
tiesiog scenose žaisti. Čia mes sutinkame visą žvaigždyną: Ryan Gosling, Rooney
Mara, Natalie Portman, Micheal Fassbender, Cate Blanchett ir net knygos „Tiesiog
vaikai“ bei dainų atlikėją Patti Smith, kurios gyvenimo istorija atspindi šių
jaunų žmonių gyvenimus. Tai nuostabus metafizinis katalizatorius, kurio vaivorykštinė
nepastovi spalva yra pačių veikėjų pasirinkimai, dažnai vedami tos pasaulio ir savęs
pažinimo inercijos. Tai taip atpažįstama, ir tai taip skausmingai gražu, kad
vienu metu atvipo žiaunos...
Visgi
šiame filme režisierius labai kartojasi. Scenografija, ta pati filmavimo
maniera, tos pačios būsenos, jausenos kaip ir ankstesniuose vienas paskui kitą
prieš šį filmą einančiuose kūriniuose „Į stebuklą“ (2012), „Taurių riteris“
(2015) ir galiausiai „Daina po dainos“, mano galvoje, sudaro trilogijos grandį,
kurią vienija bendras laikmetis, bendros jaunų ir vidutinio amžiaus žmonių,
gyvenančių didmiesčiuose, dažniausiai dangoraižiuose, problemos. Dažniausiai tai
išdavysčių, savęs mėginimo suimti į rankas ir pajausti laimę, tačiau tai vyksta
su kardinaliais emociniais ir blogų pasirinkimų nuopuoliais.
„Daina
po dainos“, nepaisant atsikartojimų, tikriausiai buvo tai, ko man šiomis
dienomis reikėjo. Permąstyti savo paties paskutinio dešimtmečio būsenas,
pajusti jų skausmą ir grožį. Ir nesvarbu, kaip filmas nepatiktų kitiems ir
jeigu jis nevertas dešimtuko, man jis vakar naktį suteikė viską, ko aš noriu iš
gero filmo. Dabar belieka pasiruošti „Plona raudona linija“ (1998) seansui.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų
vidurkis: 54/100
IMDb: 5.7
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą