Sveiki,
Daug
triukšmo dėl nieko, taip galėčiau pasakyti isterišką kino kampanijos reklamą,
kuri brovėsi per visas internetines platformas, kai tik pasirodė siaubo
mokslinės fantastikos trileris „Megan“ (angl. M3gan) (2022), kurį
režisavo Gerard Johnstone. Kažkodėl daug dėtų pastangų „Megan“ pateikti kaip
itin patrauklų ir nuostabiai novatorišką siaubo filmą žiūrovams man nesuvokiamas
iki šiol, tačiau daug kas visgi ėmė laukti, kada turės galimybę pamatyti, kaip
maža dirbtinio intelekto valdoma lėlytė mergaitė dabartinės 65 metų Madonnos
veidu pradės skersti.
Istorija
pasakoja apie iš sesers šeimos parsivežtą per autoavariją likusią gyvą
dukterėčią Keidę. Džema pati dirba moksliniame vaikų žaislų institute ir
bandydama išspręsti dukterėčios atšiaurumą ir savo motiniškų instinktų
neturėjimą, ji sukuria lėlę Megan, kuri užprogramuota rūpintis ir saugoti Kendę.
Netrukus šią idėją pasigauna žaislų imperija, kuri planuoja tokių Megan
prikurti tiek, kad kiekvienas planetos vaikas ją turėtų. Žodžiu, pati Džema
netrukus pastebi, kad Megan visgi nėra tobula, ji retsykiais nepaklūsta
komandoms ir netgi prieštarauja savo šeimininkei... Galiausiai robotė mergytė
tampa žudikė, kuri teturi tik vieną tikslą, bet kokia kaina apsaugoti Keidę nuo
bet ko, kas jai, anot dirbtinio intelekto, kenkia.
Visiškai
nesunku įspėti, kad šis masėms skirtas pramoginis reginys pratęsia ištisą
seriją populiarių ir patrauklių su robotais susijusių siaubo trilerių. Kol filmą
žiūri ir stebi vis bręstantį Megan blogį, tol esi įtrauktas į tuos visus
nusikaltimus, tačiau užtenka atsitraukti ir suvoki, jog filmas visgi nėra jau
toks įdomus, o kai pradedi apmąstyti jį, tai pasidaro liūdna, jog pamatei dar
vieną vidutinišką, nors gražiai į saldainio popierėlį įvyniotą istoriją. Iš
tikrųjų filmo idėjos labai senos, primas dalykas, kas šauna į galvą – S. Spiebergo
„Dirbtinis intelektas“ (1999), kai dar būdami vaikais braukėme ašaras dėl
robotuko, palaidoto jūros dugne. Visgi „Megan“ yra absoliučiai klasikinio tipažo
trileris, ant kurio paremta koks pusės mokslinės fantastinės literatūros: jeigu
tu savo žmogiškąsias pareigas ir atsakomybę perduodi dirbtiniam intelektui, tas
intelektas staiga įgavęs savarankius sprendimo būdus, prieštaraujančius žmoniškumui,
jis visada puls žmones. Tiesą sakant, „Megan“ yra tų pačių idėjų mikstūra,
infantiliai ir nekaltai įvilkta į koketišką mažą lėlytę (žinoma, kad seksualinis
triukas mylintiems lolitas) iš esmės priminė „Dirbtinio intelekto“ ir trilerio „Našlaitė“
savitą hibridą su tradiciškai pakopomis augančia įtampa ir finalinėmis kovos
scenomis. Vienam madingam pasižiūrėjimui labai tinkantis filmas, bet nedaugiau.
Mano įvertinimas: 6/10
Kritikų vidurkis: 72/100
IMDb: 6.4
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą