Sveiki,
Dabar gerai nepamenu,
kiek žmonių man rekomendavo pasižiūrėti švedų režisieriaus Malik Bendjelloul
(1977-2014) sukurtą dokumentinį filmą „Cukraus žmogaus beieškant“ (Kai
kur verčiama „Cukrinio žmogaus beieškant“ arba „Sugar Man“)
(angl. Searching for Sugar Man) (2012). Jeigu gerai pamenu, šis
filmas kažkada Kino pavasaryje tapo žiūroviškiausiu arba vienas iš labiausiai
aptariamų filmų ir, tiesą sakant, visai neseniai parodė LRT, tad ten kol kas
mediatekoje ir galite pasižiūrėti jį nemokamai ir be reklamų lietuviškai.
Istorija, kaip ir
tikėjausi iš gero dokumentinio, mažų mažiausiai keistai stulbinanti, primenanti
roko amžiaus detektyvą. Aštunto dešimtmečio pradžioje jaunas ir potencialus
rokeris vardu Rodriguez iš skurdaus Detroito rajono, dažniausiai pasirodantis
prastos reputacijos naktiniuose baruose, įrašo du albumus: „Cold Fact“ (1970), „Coming
from Reality“ (1971). Prodiuseris dirbęs su Rodriguez ir įrašų kampanija iš jo
tikėjosi labai daug, nes jo dainų tekstai ir balsas kai kada pranokdavo net
patį tuo metu labai populiarų Bob Dylan. Skaudžios dainos apie gyvenimą užribyje,
už sistemos, apie sunkiai galą su galu suduriantį subjektą, įpinant daugelio
darbininkų klasės aštunto ir septinto dešimtmečio realijų, žadino mases. Pats
Rodriguez buvo lotynų amerikietis, tad prasimušti muzikos pasaulyje galbūt
anuomet trukdė jo etninis išskirtinumas.
Filme daugelis
kalbančiųjų gūžteli pečiais ir niekaip negali suprasti, kaip anuomet Rodriguez
niekaip neišpopuliarėjo. Priešingai – po antrojo albumo komercinės nesėkmės
įrašų kompanija nutraukė su juo sutartį ir šis nugrimzdo istoriją. Įdomu tai,
kad viena jo plokštelė nukeliavo į konservatyvią ir neramumų užguitą Pietų
Afrikos Respubliką, kur netikėtai nelegaliais įrašais buvo parduota iki
milijono įrašų kopijų, kitaip sakant, „Cold Fact“ tapo net dešimt kartų
platininiu, o jo dainos tapo PAR žmonių pasipriešinimo valdžiai simboliu. Jo
plokštelės buvo draudžiamos, o tai skatino neregėtą populiarumą ir Rodriquez
tapo šalyje tikra legenda, pranokusi visas tuometines žvaigždes. Pats Rodriquez
net nežinojo, kad kitoje pasaulio vietoje yra tikra mega žvaigždė, gyveno
didžiuliame skurde, klojo stogus, darė remontus ir daugiau prie muzikos nesugrįžo.
Niekas, tiesą sakant, Rodriguez kontaktų neturėjo, nežinojo, kas jis yra,
nebuvo jokių straipsnių, jokių archyvų ir net buvo manoma, jog jis scenoje
apsipylė benzinu ir pasidegė nušvilptas žiūrovų...
Toliau gal ir
nebepasakosiu detalių, tačiau patys pasižiūrėsite filmą, kuris pilnas gražios
lyriškos roko muzikos, kiek graudžios ir džiugios istorijos, kai atrodo, jog
pasaulis tave atstūmė ir tu jame nesi reikalingas, tačiau praeina dešimtmečiai
ir tave iš tikrųjų kaip kokią mumiją iš kapo atranda iš naujo. Po filmo
pradėjau niūniuoti keletą melodijų, pati istorija pasakoja apie talentingą,
jautrų ir įdomų žmogų su išskirtine filosofija apie gyvenimą. Stebina Rodriguez
švelnumas, jautrumas ir gebėjimas bet kokiomis sąlygomis išlikti oriu, kai
gyvenimas slysta iš po kojų. Filme kalba ir Rodriguez dukros, papasakoja, koks
Rodriguez buvo tėvas, kaip kasdien sunkiai dirbo juodžiausius darbus
nesiskųsdamas. Po šio ypatingo filmo ėmiau dairytis (tikriausiai beveik visi,
kurie pamatė šį filmą) jo muzikos įrašų.
P. S. 2014 metais po šio
filmo sėkmės buvo perleisti abu albumai. „Cold Fact“ vėl tapo platininiu.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 79/100
IMDb: 8.2
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą