Sveiki visi,
Po totaliai mane pritrenkusio filmo „Baltas kaspinas“ (2009 m.) ilgokai
teko laukti naujojo Michael Haneke darbo „Meilė“ (Amour) (2012 m.), kuris ir
vėl išplėšė pagrindinį apdovanojimą šiuometiniame Kanų kino festivalyje –
auksinę palmės šakelę. Neįtikėtino subtilumo režisierius sugriauna mitus, kad
režisieriai savo geriausius filmus sukuria iki 60 metų, M. Hanekui jau 70 metų,
ir rodos, kad tikroji meistrystė ir branda režisuojant filmus pasireiškė
sulaukus garbingo amžiaus. Pats režisierius tikina, kad niekada nekuria filmų
rimta tema visiems, kuria tik tai, kas jį patį tuo metu kamuoja ir kame bando
rasti atsakymą, gal taip jau sutapo, kad senatvės sulaukęs kūrėjas ėmėsi senukų
gyvenimo vaizdavimo ir ne bet kokio, o pritrenkiančiai realistiško ir subtilaus.
Dauguma kūrėjų apie meilę yra linkę kalbėti jaunais personažais, lyg meilė
būtų tik pradžia, tik „Romeo ir Džiuljetos“ paauglių lygyje arba labai „sudramatinta“,
apspitusi sunkiais, kartais labai nerealiais išbandymais. Šįkart filmas mus
nugramzdina į intelektualų gyvenimo saulėlydį ir netrukus pamačiau, koks turėtų
būti neintelektualų senukų nusibaigimas lietuviškame variante – sėdi du
sergantys senoliai kaime, skaičiuoja pensiją, nuo ryto iki vakaro klausosi
Lietuvos radijo, kūrena krosnį ir kalbasi tik apie orą ir maistą – ne, M.
Haneke šitoks variantas netinka, jis pasirenka muzikantus pensininkus, pakiša
toli gražu ne keptą vištą, bet natūralias senatvės problemas – ligas,
nuprotėjimą. Įdomu buvo žiūrėti, kaip dėdukas rūpinasi savo žmona iki pat
mirties, nors ir finalas šiek tiek šokiravo, ėmiau svarstyti, kokia ta tikroji
meilės kaina ir kiek žmogus yra stiprus ir saugus savo sąmonėje, matant, kaip
jo didžioji meilė po truputį irsta ir kenčia nežmoniškus skausmus, kiek tu pats
prie jos išbūtum nesusvyravęs – ir nebeaišku, ko čia gailėti: senuko, senutės
ar savo būsimos senatvės, nežinia, kas būdės prie tavo paties lovos? Ar bus
toks žmogus? Vaikai?
Žinoma, kad filmas ypatingai vykęs, jį kritikai iki šiol nenustoja
liaupsinti ir laiko pačiu geriausiu M. Haneke darbu, nors man asmeniškai
didesnį įspūdį padarė „Baltas kaspinas“, bet be jokios abejonės „Meilė“ šių
metų vienas iš nedaugelių kino šedevrų, kurį turėtų pamatyti kiekvienas nors
kiek save gerbiantis kinomanas. Man be galo patiko ši juosta ir norisi tikėti,
kad režisierius nesitrauks į užtarnautą poilsį ir ateityje dar pateiks
staigmenų.
Sunku pasakyti, kas iš tikrųjų lieka po filmo, nes manyje jis sužadino
daugybę prisiminimų apie mano paties močiutę, kurią buvo ištikęs po insultinis
paralyžius. Prisimenu bene gražiausią filmo epizodą: senutė paprašo senuko, kad
šis jai atneštų foto albumą, jis atneša, sėdi ir žiūri, kaip ji varto senas
nuotraukas, tada ji pasako: „- Koks gražus. - Kas gražus? - Koks ilgas ir
gražus gyvenimas.“ Ir foto albumas nemeluoja, jį vartant prabėga gyvenimas
spalvotas ir nespalvotas – gyvenimas buvo ilgas ir gražus. Toks keistas
jausmas, kad dabar mano paties gyvenimas ir yra gražus, o dar gražesnis jis
bus, kai viskas eis į pabaigą ir atsigręžus bus nueitas beveik visas kelias...
Mano įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis: 94/100
IMDb: 7.9
Jūsų Maištinga Siela
Šių metų favoritas ir manajame sąraše. Puiki pagrindinių aktorių dueto vaidyba, be galo stiprus scenarijus ir režisūra.
AtsakytiPanaikintiMarija
AtsakytiPanaikintiPribloškiantis filmas. Brandžiam žiūrovui.