2013 m. spalio 31 d., ketvirtadienis
"Ant visų šventųjų" arba optimistinis kapinių ilgesys
Sveiki,
„Ant visų šventųjų“ norisi nei šypsotis, nei verkti, tiesiog vaikščioti kapinėse ir kvėpuoti. Žinau, kad daugelis kapinių vengia vien dėl to, kad jaučia arba bent išsivaizduoja jaučią, kad juos stebi įstrigusių sielų „tarp dviejų pasaulių“ nenusakomą stebėjimą, galgi net paralelinį smaugimą, seksualinį priekabiavimą, - juk gali ir net šitaip, sutikite.
Ryt noriu į kapines. Tai man daugiau ar mažiau primena karnavalinį ritualą. Juk gražu. Žvakės ir visa kita. Kapinių glitūs gotai pasitraukia ir galbūt kapinėse gyvųjų atsiranda daugiau nei „Akropolyje“. Vilniuje, Antakalnio kapinėse, sutikdavau pažįstamus, tuos, kuriuos nematydavau metus ir daugiau. Jau vien iš tokio kontrastiško paradokso norisi sukalti didingą eilėraštį, kurį derėtų pavadinti „Tarp dviejų pasaulių“.
Mano senelis jau dešimtmetį turi iškaltą vardą ir pavardę su gimimo data šalia jau, deja, jau gulinčios močiutės. Tik jo mirimo datos nėra. Pagalvoju, koks tai jausmas, kai matai tą paliktą tarpą mirties datai. Matai visą dešimtmetį ir pavargt, regis, turėtum. Šiaip ar taip man kyla kitas klausimas – ko labiau bijau mirties fakto, ar ilgų ir nesėkmingų gyvenimo metų? Nenoriu, kad mano vardas anksčiau laiko būtų iškaltas nei aš iškeliausiu, tai primintų amžiną špergalkę, kuri primintų, kad anksčiau ar vėliau turiu mirti. Ir visgi...
...dešimtmetį lankyti savo žmoną ir šalia matyti savo vardą, kuris yra ir bus, kai tavęs jau nebebus.
Jūsų Maištinga Siela
2013 m. spalio 29 d., antradienis
Vietovės: Beržoras, Beržoro kaimas
Sveiki,
Neseniai teko apsilankyti niekada nebūtoje vietovėje - Beržoro kaime, keli kadrai iš ten.
Jūsų Maištinga Siela
Neseniai teko apsilankyti niekada nebūtoje vietovėje - Beržoro kaime, keli kadrai iš ten.
Jūsų Maištinga Siela
Plungės autobusų stotis
Sveiki,
Neseniai teko pabuvoti Plungės autobuso stotyje, padariau keletą kadrų:
Jūsų Maištinga Siela
Neseniai teko pabuvoti Plungės autobuso stotyje, padariau keletą kadrų:
Jūsų Maištinga Siela
Filmas: "Dvi dienos Paryžiuje" / "2 dienos Paryžiuje" / "2 Days in Paris"
Sveiki,
Puikioji prancūzų kino aktorė
Julie Delpy ėmėsi ir režisierės kėdės ir sukūrė filmą „Dvi dienos Paryžiuje“ (2
dienos Paryžiuje) (2 Days in Paris) (2007), kuris buvo neprastai įvertintas
kino kritikų, kad net 2012 metais sulaukė ir savotiško tęsinio pavadinimu „Dvi
dienos Niujorke“. Kadangi nesu abejingas šiai puikiai aktorei ir apskritai
prancūzų kinui, tai nusprendžiau imtis šios juostos ir... nenusivyliau. Žinote,
kai žiūrėjau šią juostą, negalvojau, kad ją režisuoja ta pati J. Delpy, todėl
man iš pradžių priminė totalų trilogijos „Prieš saulėtekį“, „Prieš vidurnaktį“
ir „Prieš saulėlydį“ režisieriaus braižą – nuskaptuoti gyvenimiški dialogai,
svarbus šiuolaikiškas tarpusavio bendravimo aspektas, apsemtas riebiai
buitiniais konfliktėliais, nesusikalbėjimų, nuolatinė herojų dinamika Paryžiuje
ir viskas priminė tą trilogiją, kurioje nusifilmavo J. Delpy, kad nenuostabu,
kad jos režisuotas filmas labai priminė ir josios darbą trilogijoje – įtaka labai
akivaizdi, net nežinant režisieriaus pavardžių.
O šiaip, tai tikrai vykęs filmas,
kuris vėl mus praveda Paryžiaus kvartalais, knebinėja poros santykius, kurie
tokie panašūs į mūsų laikų poras, be jokių egzotinių pagardinimų, nors pats
filmas jau yra egzotika. J. Delpy pati sau režisuoja, rašo scenarijų ir dar
vaidina pagrindinį vaidmenį, jai į poras aktorių duete talkina amerikiečių
aktorius Adam Goldberg‘as, kuris neretai atsidūręs Paryžiuje tampa
nesusikalbėjimo pajuokos objektu. Skirtingos kultūros dėsniai iš rimtos dramos
padaro subtilų humorą, todėl juokas čia nėra lėkštas ar hiperbolizuotas, jis
teka laisvai ir nevaržomai.
Nežinau, kaip kitiems, bet man
tai itin smagus filmas, kuris galbūt neįeis į geriausiųjų filmų topus, tačiau
maloniam ir turiningam laiko praleidimui tiks kaip vilnonės kojinės šaltą
žiemos vakarą.
Mano
įvertinimas: 8/10
Kritikų vidurkis: 67/100
IMDb: 6.8
Jūsų Maištinga Siela
Filmas: "Hovardo pabaiga" / "Hovars Endas" / "Howards End"
Sveiki,
Kostiuminių dramų mėgėjai turėtų
suklusti ir pasižiūrėti dramą „Hovardo pabaiga“ (kai kur lietuviškai galite
rasti pavadinimu „Hovards Endas“) (Howards End) (1992). Šiame filme pasirodo
kostiuminu dramų karalienė ir šiaip žavi moteris bei aktorė Emma Thompson, kuri
už šį vaidmenį susižėrė daugybę apdovanojimų, iš kurių paminėsiu stambiausius –
„Oskaras“ ir BAFTA. Filmas buvo pastatytas pagal populiarų to paties pavadinimo
M. E. Fosterio romaną. Šiame filme buvo netikėta sutikti dar visai jaunutę
Helena Bonham Carter, o ką jau besakyti apie tikrą kino veteraną Anthony
Hopkins ir kiti daugiau ar mažiau žinomi britų bei amerikiečių aktoriai.
Žinoma, iš visų labiausiai
išsiskyrė Emma Thompson, jos sukurtas personažas buvo išties labai
charakteringas, daugialypis, įdomus, intriguojantis ir subtiliai
provokuojantis. Filmo aplinka, kostiumai nenustelbė pačios kino esmės –
ypatingo epinio pasakojimo tembro ir to meto pasaulėjautos bei žmonių
visuomeninio skonio ir manieringumo.
Šiaip ar taip labai mėgstu tokio
tipažo filmus. Jau kuris laikas stebiu, kad negaliu nesižavėti kruopščiai apgalvotai
užfiksuotų Viktorijos ir po Viktorijos laikų esančios Anglijos, arbatos
ceremonijų ir kitų nuostabių dalykėlių kadrus, kurių realiame gyvenime
nepamatysime, nebent teatre. „Hovardo pabaiga“ – tai įdomus ne tik intymių
santykių raizgalyne pasakojimas, bet ryškiai pavaizduotais nykstančiais ir
tirpstančiais santykiais tarp pasiturinčiųjų ir skurstančiųjų sluoksnių, artėja
epocha, kada formuojasi nepajudinama vidutiniokų klasė ir kitas požiūris į
žmones ir gyvenimą. Daug įdomių spalvų, dvasios šiame filme, nors retai
kostiuminės dramos, nebent tos, kurios labiau linksta į eksperimentus ir
avangardą, neturi „dvasios“, o šis filmas turi su kaupu. Tai nė viena diena
nepasenęs filmas, kuris turėtų patikti daug kam, patenkins pačius išrankiausius
ir pagirdys kažkuo nauju popsinio kino mėgėjus.
Man šis filmas padarė tikrai
nemažesnį įspūdį nei kitos kostiuminės dramos, kuriose pasirodė E. Thompson – „Protas
ir jausmai“ (1995), „Sugrįžimas į Braidšedą“ (2008) ir kt.
Mano įvertinimas: 9/10
Kritikų vidurkis: 87/100
IMDb: 7.5
Jūsų Maištinga Siela
žymės:
1992,
9/10,
Anthony Hopkins,
britų kinas,
Drama,
Emma Thompson,
filmas,
Helena Bonham Carter,
Hovardo pabaiga,
James Ivory,
James Wilby,
Jemma Redgrave,
kostiuminis,
Prunella Scales,
Vanessa Redgrave
2013 m. spalio 28 d., pirmadienis
Filmas: "Sensacija" / "Scoop"
Sveiki,
Vėl bėgu į kiną ir šįkart – mano mėgstamas Woody Allen‘as
su dar man pačiam nematytu filmu „Sensacija“ (Scoop) (2006). Kaskart Alenas
išlieka sau ištikimas, bet kaskart vis kitoks ir siužetinėmis linijomis
nebesikartoja, nors naudoja tuos pačius triukus, jausenas, raišką, bet naujos
aplinkybės išgelbsti nuo monotoniškumo etiketės. Aleno filmus visada įdomu
žiūrėti, kai esi nusiraminęs, bet nepervargęs, jo filmai reikalauja šiokio
tokio susikaupimo, bet ne tokio, kurios reikalauja avangardinis ar neosimbolistinis
kinas, pvz. L. Von Treiro juostos, Alenu reikia mėgautis kaip skaniais
ledais...
Filmas „Sensacija“, mano akimis, nėra pats
geriausias šio režisieriaus darbas. 2005 metais pasirodęs „Lemiamas taškas“
buvo „kažkas tokio“, o šis filmas
toks skystesnis. Du metai darbų su šiemet išrinkta seksualiausia planetos
moterimi Scarlet Johansson nebuvo praleisti veltui tiek Alenui, tiek pačiai
aktorei. Johansson šįkart buvo patikėtas pagrindinis vaidmuo, nors, mano
akimis, ji kur kas sėkmingiau pasirodė „Lemiame taške“ vaidindama seksualią blondinę,
nei šiame akiniuotą žurnalistę Sandrą. Aktorinis meistriškumas šįkart
Johanssonos pasirodė skystokas, didžiąją dalį laiko ji jautėsi lyg ne sava,
pernelyg teatralizuota, o akiniai, kurie turėjo būti bene pagrindinis rėmas
įkalinantis blondinės seksualumą į intelektualumo amplua, nepasiteisino, jie
nepadėjo, nes Skarlet pernelyg, liaudiškai kalbant, seksova. O ir nuolatiniai nevikrūs prisilietimai prie akinių atrodė
tokie nenatūralūs, neįprasti ir priminė prastą teatrą. Tačiau reikia pabrėžti,
kad tai ne Johansson kaltė, nes būtent Alenas užmatė šį filmą padaryti
teatralizuotą – pomirtinė kelionė į mirusiųjų karalystė, magiško realizmo
apžaidimai ir susintetintos scenos afišuoja savitą „aliniško“ misticizmo
apraišką, kurį išvystame „Vidurnaktis Paryžiuje“ (2011), truputį „Kasandros
prakeiksmas“ (2007).
Žinoma, tai ne pats prasčiausias Aleno darbas, jis
man netgi labai patiko, kaip daugiau ar mažiau visi jo filmai. „Sensacijos“
stipriosios pusės yra tikriausias siužetas ir jos pasakojimo patosas, kuris daugiau
niekam nebūdingas, o aktorių meistriškumas nėra tas variantas, kuris leistų
kibirkščiuoti visam kam, nors Aleno aktoriai ne kartą yra pelnę net „Oskarus“.
Pusiau rimtas pasakojimo patosas ir kriminalinė intriga, kuri daugiau ar mažiau
eina per daugelį Aleno filmų, nuspalvina lengvu erotiškumu, kuris pritaikytas
intelektualiems žmonėms, todėl sunkiau filmą virškins tiek, kurie erotinius
filmo standartus matuoja įprastais kriterijais.
Man asmeniškai šis filmas nepaliko kažkokio pernelyg
neišdildomo įspūdžio, tačiau mėgavausi, mėgavausi ir dar kartą mėgavausi. Tai
lyg plakta grietinėlė su Alenu spalvotu popierėliu, - žinai, ko tikėtis jį
praplėšus, bet visada būna vis kitoks skonis.
Mano įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 48/100
IMDb:6.7
Jūsų
Maištinga Siela
2013 m. spalio 22 d., antradienis
Filmas: "Ispangliška" / "Spanglish"
Sveiki,
Kartais amerikiečių romantiniai filmai gali
nustebinti, šitaip nutiko su filmu „Ispangliška“ (Spanglish) (2004), kuriame
pasirodo komedijų karalius Adam Sandleris ir ispanų gražuolė aktorė Paz Vega.
Jeigu trumpai – tai pasakojimas apie kultūrų mišrainę JAV-ose, kur lotynų
amerikiečiai adaptuojasi tarp pasiturinčių amerikiečių ir jų kultūros. Iš pirmo
žvilgsnio siužetas gan seriališkai muiluotas – simpatijos tarp turtingo ir
pripažinto virėjo bei namų pagalbininkės, tačiau finalas toli gražu neprimena
pasakos su laiminga pasaka. Gan kuriozinės situacijos dėl kalbos barjerų
leidžia aktoriams nelaužyti perdėto humoro ar vaidybos, kuria pasižymi
amerikietiškos romantinės komedijos žanras.
Smagus siužetas labiau priminė atostoginį filmą,
labiau skirtą pramogai su žiupsneliu savaime suprantamais pagraudenimais apie
šeimyninių santykių krizę, žmonos neištikimybę, apie sąžinės vertę žmogaus
gyvenime – visa ši mišrainė yra daugiau ar mažiau nuspėjama, todėl detektyvo
tikėtis nereikia, kaip ir ypatingos gelmės. Vardan ko atsisakome laimės ir
malonumų? Šis filmas gan šeimyniškas, tokį galėtų pažiūrėti visa šeima.
Pakankamai taktiška ir lengva juosta ankstyvam vakarui „sueitų“ su malonumu.
Žavūs aktoriai, o ypač Paz Vega – tai tikras džiaugsmas ne tik akims, bet ir
širdžiai. Tiesa, nesu Adamo Sandlerio gerbėjas, tačiau, manau, kad tai vienas
iš tų vaidmenų, kuris praslinko jo karjeroje gan neutraliai, nepereidamas
kasdieninės amerikiečių humoro mėsmalės.
Filmas man patiko, mat, užšokau pačiu laiku ant jo,
kai nuotaika ir tikriausiai mėnulis buvo gerame zodiako ženkle ir atitiko filmo
energetiką. Aišku, filmas gal nėra geriausios prabos, bet kultūrinės sąsajos,
aktoriai, išvystymas, bet iki galo nesukramtytas siužetas leidžia tiesiog
atsipalaiduoti ir trumpam pamiršti rūsčią kasdienybę.
Mano
įvertinimas: 8/10
Kritikų
vidurkis: 48/100
IMDb:
6.5
Jūsų Maištinga Siela
Filmas: "Galva į sieną" / "Gegen die Wand" / "Head on"
Sveiki,
Šiandien noriu pakomentuoti kino juostą „Galva į
sieną“ (On Head) (2004 m.). Mėgstu turkišką kiną! Tos juostos, kurios kalba
apie šią tautą ir pasiekia Lietuvos kino forumus, visada būna nepaprastai geros
ir stiprios. „Galva į sieną“ – tai neabejotinas perliukas, kuris sujaudins
daugelį kinomanų savo ypatingai geru siužetu, išvystymu ir pateikimu. Tai
pasakojimas apie turkus Vokietijoje ir Stambule, besiblaškanti tauta tarp
dviejų pasaulio – buvusios Bizantijos su senomis ir savitomis tradicijomis ir vakarietiškoji,
kuri smarkiai smelkiasi ir naikina turkiškos bendruomenės identitetą. Panašiai nutinka
ir laisvės ištroškusiai Sibilei, kuri norėdama palikti namus išteka už valkatos
vien tam, kaip ji pati sako, galėtų gerti ir nuolatos su visais dulkintis.
Valkata ryžtasi išgelbėti merginą ir veda ją, tačiau pats nenutuokia, kad ši
mergina visiems laikams pakeis jo gyvenimą.
Juosta gal kiek gali priminti kitą juostą apie tarp
Turkijos ir Vokietijos besiblaškančią tautą „Iš kitos pusės“, kuri buvo rodoma
„Kino pavasaryje“ ir mūsų didžiuosiuose ekranuose, bet ir ši juosta gali
lygiagrečiai stotis prie ano filmo. Stipriai išjausti nūdienos žmogaus
paklydimai, beribės laisvės troškulys, atsakomybės sumenkinimas, nežinojimas,
kas yra ir ko reikia iš gyvenimo. Vietomis gan brutali juosta, o kartais
trykštanti naivumu gali sudrebinti jautresniųjų širdis.
Šiaip labai patiko, nustebino ir paglostė mano
išsiilgusias gero kino akis. Puikūs aktoriai tiesiog verti aplodismentų jūros.
Tiek valkatos vaidmens atlikėjas, tiek maištingoji Sibilė. Šią juostą drąsiai
galima pavadinti gyvuoju kinu, kada jaučiama laiko tėkmė, kintantys veikėjų
charakteriai, išvaizda, jausena ir spalvos. Vietomis gan nelengvas su įdomiais
stenografiniais žaidimais, pvz. sumušta mergina miršta gatvėje, o per kelią
perbėga juoda katė, kuri lyg ir nieko gero nežada, tačiau likimas, kurį valdo
scenaristai mums ruošia vieną po kitą staigmenas. Už kadro lieka kažkas, ką
būtų galima pavadinti gyvenimu, gyvenimo ilgesys, neišsipildymas, kuris man
taip patinka kine.
Be jokios abejonės ši juosta verta aukštų
įvertinimų, pamąstymų ir suklusimo. Džiaugiuosi, kad į mano gerų filmų taupyklę
įkrito dar viena puiki juosta.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų
vidurkis: 78/100
IMDb: 8.0
Filmas: "Deivido Geilo paslaptis" / "The Life of David Gale"
Sveiki,
kinomanai,
Filmas
„Deivido Geilo paslaptis“ (The Life of David Gale) (2003 m.) yra, mano akimis,
vidutiniškai gera juosta apie dar vieną bylą, kuri įkvepia JAV kino pramonės
kūrėjus, nes tikri faktai pritraukia žiūrovus į kino sales, juolab, kad byla
buvo labai paplitusi po valstybes kaip pagrindinis diskusijų objektas, panašiai
kaip pas mus Kedžio byla. Pagrindinis filmo objektas yra ne aktoriai, ne pati
istorija, nors ir ji svarbi, kiek svarbu yra pačių žiūrovų paklausti – ar
teisingas yra mirties bausmės naudojimas? Apie mirties bausmes ir elektros
kėdes yra sukurtas ne vienas filmas, pvz.: „Avinėlių tylėjimas“ (1991) „Mirtininkas
eina“ (1995), „Žalioji mylia“ (1999), „Monstras“ (2005) ir t.t.
Man
asmeniškai ši juosta nepasirodė kažkuo labai patraukli ir ypatinga, nors joje
yra visi neblogo amerikietiško filmo komponentai – aktorių kolektyvas (Kavin
Spacey, Kate Winslet, Laura Linney...), pasakojimo medžiaga, užpildymas... Gal
tiesiog ši tema aidi pernelyg dažnai kine ir pernelyg dažnai klausiama, ar
teisinga yra žudyti žmogų dėl to, kad jis nužudo kažką kitą. Žinau, kad pačioje
Lietuvoje yra mirties bausmės šalininkų, tačiau, mano galva, tai tikrai nėra
tas stabdis, kuris sustabdytų žmones nuo piktadarysčių. Filmas taip pat gerai
surėdytas, iki pat pabaigos lieka šiokia tokia laukimo ir atomazgos atskleidimo
intriga ir tai duoda bėgimo takelį žiūrėti filmą iki paskutinio kadro, bet ir
vėlgi pasikartosiu, manęs filmas nesužavėjo, tačiau net neabejoju, kad
daugeliui vidutiniškų dramų gerbėjų ši juosta turėtų tikrai tikti ir patikti.
Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų vidurkis: 31/100
IMDb: 7.6
Filmas: "Žmogus, kurio nebuvo" / "The Man Who Wasn‘t There"
Sveiki,
Šiandien noriu pristatyti ir pakomentuoti kino filmą
„Žmogus, kurio nebuvo“ (The Man Who Wasan‘t There) (2001 m.). Tai amerikiečių
brandi kriminalinė drama, kuri taiko į gan aukštus juostos įvertinimo
kriterijus ir įvertinimus. Juodai balta, nespalvota juosta su kriminalinėmis
gairėmis pasirodė be galo melancholiška, netgi slegianti pagrindinio personažo
charakteriu, kuris iš pradžių atrodo toks lėtas ir susitaikęs su gyvenimu, bet
kartu ypatingai spontaniškas, kuris gimsta iš lėtumo.
„Žmogus, kurio nebuvo“ filmas kalba apie nusikaltimą
ir bausmę, kaip likimas vienaip ar kitaip suveda sąskaitas su žmonėmis,
grįžtamasis karmos ir teisingumo ryšys į žmogų. Nors filmas subtilus, pilnas
pačių įvairiausių detalių, retsykiais statiškumo, tačiau neapleidžia jausmas,
kad pagrindinis personažas nuolatos dirba savo smegeninėje, toks veikimo
principas labai išjaustas ir pasiteisinęs. Pagrindinis aktorius Billy Bob
Thorton‘as taip taikliai smūgiuoja į emocinius vartus, kad belieka tik mėgautis
retrospektyvinių spalvų gamoje čia pats atsiveriančiais plačiais psichologiniais
vartais. Jeigu jums patiko Dostojevskio romanas „Nusikaltimas ir bausmė“, kur
įvykiai nuolatos grindžiami plačiais psichologiniais apmąstymais, tai šis
filmas yra būtent tai, ko jums reikia ir laukėte.
Filme šmėkšteli ir puikioji Scarlett Johansson, kuri
dar tada jaunutė suvaidina moksleivę pianistę, paguoda vidutinio amžiaus vyrui,
kuris vėl mintimis grįžta į jaunas dienas ir apmąsto ir permąsto savo
nugyventus metus ir bando rasti paaiškinimą, kodėl jis ir jo santykis su
gyvenimu yra toks skaudus ir tuščias. Melancholiško filmo apsuptyje gimsta
žiaurumas, kuris kaip antitezė iškapsto naujas charakterio spalvas.
Gan stipri juosta, kuri patiks daugeliui, nors man
asmeniškai ji pasirodė tik stipri, tačiau nesutraiškė taip, kaip galbūt
norėjosi ir tokėjausi. Brolių Coen‘ų, kurie sukūrė tokius hitus kaip „Šioje
šalyje nėra vietos senukams“ ar „Didysis Lebovskis“ šįkart vėl žaidžia naujomis
formomis, spalvomis ir kuria tikrai tikro kino vardo užsitarnavusį kiną. Verta
vieną kartą pamatyti, nei šimtus kartų išgirsti.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų
vidurkis: 73/100
IMDb:7.6
žymės:
2001,
8.5/10,
Billy Bob Thornton,
Drama,
Ethan Coen,
filmas,
Frances McDormand,
James Gandolfini,
Joel Coen,
kriminalinis,
Michael Badalucco,
Richard Jenkins,
Scarlett Johansson,
Žmogus kurio nebuvo
Filmas: "Aviatorius" / "The Aviator"
Sveiki,
Šiandien noriu pristatyti ir pakomentuoti kino filmą
„Aviatorius“ (The Aviator) (2004 m.), kuris prieš dešimtmetį nuskambėjo per
pasaulį ir sulaukė puikių tiek žiūrovų, tiek kritikų įvertinimų, buvo gausiai
apdovanotas. Bene vienas ryškiausių apdovanojimų Cate Blanchett karjeroje –
„Oskaras“ už antraplanį vaidmenį. Puikioji aktorė sukuria išties įsimintiną
vaidmenį – kaprizingą, vėjavaikišką, vyriškai moteriškai jautrią, bet žaismingą
personažą su išskirtine kalbėjimo manierą ir XX amžiaus pirmosios pusės
madomis. Ji buvo išties puiki...
Pats filmas, kurio gan ilgai vengiau, pasirodė besąs
gan įdomus, nors ko daugiau tikėtis iš išgirto filmo? Kinas yra toks lankstus
ir pajėgus vaizduoti tiek esamus ir nesamus dalykus, kad tiesiog nenuostabu,
kad vėl grėbiasi istorinių dalykų ir puikiai supynė fikciją su biografiniais
faktais. Kinas jau tiek subrendo, kad jau kuris laikas ima ir prabyla pats apie
save ir nebijo kurti filmus apie kino kūrėjus. „Aviatorius“, žinoma, yra filmas
apie kino perversmą, tačiau didžiausias kertinis akmuo – aviacijos stulbinamas
perversmas XX amžiaus pirmojoje pusėje, prie kurio, aišku, prisidėjo tiek
Pasauliniai karai, bei „Aviatoriaus“ asmenybė ponas Higsas.
Kaip ir kitos istorinės asmenybės, taip ir
„Aviatoriaus“ personažas turi tam tikrų psichikos sutrikimų, kurie išskiria jį
iš kitų ir kartu paverčia bebaimiu azartišku genijumi. Kaip ir galima suprasti,
šalia tokių ryškių ir ambicingų žmonių kitiems esantiems šalia yra be galo
sunku. Nors man kiek keistoka, kad aviatoriaus kūrėjas taip bijo bakterijų,
kirmėlių ir nešvaros, lyg vaikystės baimės persekiotų visą jo likusį gyvenimą.
Pats filmas tikrai vykęs, aktorių vaidyba puiki,
tiek Leonardas DiCaprio, tiek Cate Blanchett, tiek kiti ryškūs ir žinomi
aktoriai, kurie epizodiškai šmėkšteli filme, verti nykščio į viršų. Iš pradžių
maniau, kad filmas bus pernelyg vyriškas, juk žinote, aviacija, azartas,
evoliucija – gan brutalus kontekstinis fonas, tačiau šiek tiek apsigavau, nes
kartu tai filmas su džiazo epochos užgimimu, gražiomis moterimis, XX amžiaus
madomis, meilėmis seilėmis, skoningu flirtu, kova su savo demonais, per kurias
keičiasi aplinkinis pasaulis. Pustrečios valandos trunkantis filmas nuneša į
žavią praeities nišą, kurioje galima pasinerti į puikų pasakojimą, kurio galbūt
savo gyvenime niekada nepatirsime. Na, bet šiaip ar taip, kam tada tas kinas?
Ogi tam, kad visa tai pamatytume ir patikėtume.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų
vidurkis: 77/100
IMDb: 7.5
žymės:
2004,
8.5/10,
Adam Scott,
Alec Baldwin,
Aviatorius,
biografinis,
Cate Blanchett,
Drama,
filmas,
Frances Conroy,
Gwen Stefani,
John C. Reilly,
Jude Law,
Kate Beckinsale,
Leonardo DiCaprio,
Martin Scorsese
2013 m. spalio 14 d., pirmadienis
Tarptautinė lapų kritimo diena
Alpo
medžiai. Taip. Mačiau tai anądien, kai ėjau gatve ir krentančiu lapu gavau per
nosį, kad net sustojau atsitokėti. Tuščioje gatvėje medžiai alpo, tyliai visi
nepajudinami stovėjo ir kaip susitarę metė lapus. Toks jausmas, kad ne šiaip
sau metė, bet alpo, prarasdami savo nugyventus metus. Gražu ir beveik liūdna.
Dar vienas ruduo ir dar viena priverstine chemoterapija. Tik dar vienas ruduo
ir dar vieni metai. Nuėjau.
2013 m. spalio 2 d., trečiadienis
Dievo vaidmuo visada įkvėpia
Sveiki visi,
Šiandien viena iš tų „įdomių“
dienų, kai labiausiai įdomus esu aš pats. Tiesą sakant, pats neįdomiausias
personažas šiame pasaulyje. Personažas... Net neabejoju, kad visi esame
personažai, netgi ir tais atvejais, kada tai net neatrodo ir esame atsidavę
grynuoliai, nebijantys tiesos nei melo. Jogai, kazino darbuotojai, benamiai,
depresijų suėsti, olimpiniais medaliais apsikarstę sportininkai, Meilutytė,
Grybauskaitė, Venckienė ir net koneveiktas Kubilius tėra personažai.
Pats niekada nesijaučiu
tikras, visada kažkoks apsimetėlis, visada su kauke ir visada tik personažas.
Net nežinau, ką šiandien teks vaidinti, ką improvizuoti... Tai suvokus, einu
prie labai liūdnos išvados, kad gyvenimas yra suvaidinamas, o jei jis
suvaidinamas, tai nėra šansų jo nevaidinti netgi tada, kai nenori, neįsitenki į
stakles, į rėmus, į besisukančią socialinę cirko karuselę su klounais ir
liūdnomis marionetėmis.
Taigi, šįryt atsikėliau
tik vardan to, kad vėl vaizduočiau esąs Dievas. Dieviškumo personažas visada įkvepia
kryžiaus žygiams, o kartais atsikelti ir gyventi teatralizuotą gyvenimą, eiti į
parduotuves, nieko ten nepirkti, arba pirkti tai, ko nereikia, suteikia jėgų
ištverti rudenį, žmones, kurie šalia vaidina savo personažus, savo vardą ir
likimą. Tai kartais nepakeliama. Nepakeliama yra vaidyba, nes ji niekada negali
nutrūkti, o jei nutrūksta... Ką gi, tada ir pati mirtis yra inertiškas
teatrinis finalas. Ne kitiems. Tau. Aišku, jeigu sumąstai, kad nebetinti suktis
it žiurkėnas gyvenimo ratuke, kakoti į granuolių dėžutę, rytais gerti kavą,
eiti į darbą, savaitgaliais nusilakti iki žemės graibymo ir taip mėnesiai,
metai, dešimtmečiai... Jeigu atsisakau? Gyvenimo ribotumas ir paraštės tokios
didelės ir į jas galima pasislėpti tik kartą, tik kartą galima negyvu gulėti
ąžuoliniame lakuotame karste arba būti susemtam metalinėje urnoje. Ir tas tik
kartą amžinai gąsdina, nes kelio į gyvenimo aikštelę nebėra...
Ak, tiesa, vakar rašiau
kažką apie benamius. Vakar ėjau „namo“ ir šalikalėje pamačiau mažą plastikinį
maišelį su žmogaus išmatomis. Apėjau. Šįryt eidamas ten to maišelio neberadau,
jį kažkas sušlavė su lapais - aukso medalis tiems juodadarbiams, kurie vaidina
sunkiai šlavėjus ir valytojus. Atsidusau, bet paėjau 20 metrų ir pamačiau visai
naują maišą – „Maximinį“ sočiai prikimšto žmogšūdžio, atsiprašant. Jis buvo
išsitėškęs ir visas turinys gerokai pasklidęs Visatos judėjimo kryptimis į
šalis lyg kas būtų išmetęs iš 12 aukšto Kruščioviško daugiabučio. Į tuos maišus
tuštinasi benamiai, nes ir jie jaučia pareigą neteršti kur papuola miesto,
juolab kad tenka visur po to miegoti. Iš tikrųjų skauda matatant tokius aiškius
nužmogėjimo faktus. O kiek nedaug tereikia, kad mes patys atsidurtume jų
vietoje. Netekti artimųjų, būsto, darbo, sveiko proto, susirieti su antsoliais,
o gal viską netekti per didžiulį gaisrą, sulaukti kaltinimų, o gal išžaginimo? Žinoma,
kad baisu, baisu vaidinti gyvenimą, kai nežinai, ką teks jame vaidinti rytoj, o
kartais sąlygos tokios pasibaisėtinos, kad belieka nutaisyti Anos Kareninos
veido miną ir tyliai bei kantriai laukti atvažiuojančio traukinio...
Jūsų Siela
2013 m. spalio 1 d., antradienis
Muzika ir nužmogėjimo faktas
Sveiki visi,
Dar niekad taip nebuvau
pajutęs, kad mano gyvenime gali tiek daug reikšti muzika. Ypač tada, kai
nutrūksti „nuo grandinės“ ir viskas tampa sujaukta. Muzika tampa kažkokia
keista, nebe tokia, kurios, rodos, retsykiais klauseisi neįdėmiai ir
prabėgomis, lyg lėktum automobilyje, o šalia vilkstinės vitrinų praskrietų kaip
spalvų margumynas. Šįkart muzika kaip
ložė, kaip forumas, kaip prieglobstis, pabėgėlių palapinė tarp dviejų dykumų...
Kasdien matau tris
benamius, kurie nuolatos sėdi po vaistinės vitrina ir laukia plastiko
indeliuose nuo silkės ir salotų įkrentančių pinigėlių. Dar niekada nedaviau šį
rudenį benamiui, bet buvo mintis nupirkti jiems alaus arba batono –
nenusprendžiau, kuris iš šių dalykų jiems reikalingesnis. Aišku, koks nors „prie
verslumo“ man pasakys, kad alkoholis tik dar labiau gramzdina benamį į liūną,
tačiau tik neatsidūrę duobėje tikriausiai nežino, nesusimąsto, kad juk geriama
ne iš džiaugsmo, o begalinio skausmo, užmirštant šaltį, benamystę, apgailėtiną
savo padėtį ir viską, kas tave nužmogino.Nemanau, kad suteikiant retsykiais
vaistų nuo užmaršties, leis dar blogiau pasijusti benamiui, nors... Skauda, kai
šalia kulniuoja „ant kablų“ kailiniuota ponia ir nusuką knyslę nuo šio
nužmogėjimo fakto ir tuo akivaizdžiai bodėsi. Aišku, man taip pat nemalonu
žiūrėti į dvokiantį benamį su išvirtusiomis genitalijomis ir apsišlapinusį po
vitrina, sutinusį nuo šalnų ir alkoholio, tačiau, kas juos bepakels? Ir vėl
muzika...
Girdžiu ją be jokių
kompiuterių, TV, radijo stočių, be mp3, išmaniųjų, prekybos centro kolonėlių,
tiesiog chemiškai smegenyse atgimsta garsai nuo klasikos iki roko ir tai padeda
ištverti, kai, rodos, nebegali pakelti pasaulio, nužmogėjimo faktų, savo keisto
balansavimo ant nužmogėjusios visuomenės. Įsitveri į garsus ir tai, kas už jų,
už atlikėjų biografijų, kurie glumina savo tragiškomis mirtimis, pasitraukimais
ir nuosmūkiais.
Dabar taip pat girdžiu
muziką. Ir ji skaudi, nes mėgstu tik tokią, kuri vienaip ar kitaip apdainuoja
nužmogėjimo faktą, o tokių dainų ir muzikos daug, tačiau pasaulyje benamių
nemažėja ir nemažėja... Tai irgi stulbina. Liūdnai stulbina.
Jūsų Maištinga Siela
Triušio kapas
Sveiki,
"Šiame veidrodiniame uostamiestyje, kur krantinės kranai laiko virš lagūnos sunkius debesis, tokiame viename aptvare yra gyvas granitinis triušis. Visai kaip Alisoje iš stebuklų šalies, tik šis triušis granitinis, gražiai nušlifuotas ir beveik kaip naminio triušio dydžio - tokį noris visada pavogti ir parsinešti. Jis visada žiūri į dangų ir visai nesvarbu, ar sninga, ar lyja, ar saulė blizginasi. Mėgstu šį triušį. Jis vienintelis, mano akimis, KOL KAS nebijo uosto veidrodžio. Pagalvojau, kad šis triušis niekada neturės mažyčio savo "triušio kapo", kuriame galėtų atsigulti ir pailsėti nuo žiūrėjimo. Pamanykit, tik mažyčio triušio kapelio, į kurį norėtųsi sugrįžti, bet niekada negalės..." Iš mano asmeninių uostamiestinių dienoraščių, žiūrint į miniatiūrinį skulptūrėlių parkelį pro I. Simonaitytės bibliotekos langus.
Jūsų Maištinga Siela
Užsisakykite:
Pranešimai (Atom)