Sveiki, kino žiūrovai,
Tikriausiai daugelis,
kaip ir aš, šio filmo nė nebūtų žiūrėję, jeigu ne aktorė Nicole Kidman. Tokia
liūdna tiesa, kai pažiūrėjau „Svetima
žemė“ (angl. Strangerland) (2015)
– tai australų režisierės Kim Farrant debiutinis ilgametražis filmas. Pirmas
įspūdis – filmas ne holivudinis ir skirtas intelektualiam žiūrovui, bet šį
įspūdį greitai eliminuoja keistai neįtikinama šeimos drama. Sakyčiau, pati
istorija ganėtinai nuobodoka, skurdoką scenarijų papuošia Australijos dykynės,
dulkės ir miestelio nuintelektualinti žmonės, tarp kurių turi gyventi dėl
skandalų atsikrausčiusi didmiesčio šeimyna. Na, ir dingsta jų vaikai, prasideda
abejonės, dramos, savigrauža, paieškos...
Kažko labai tame visame
chaose trūko. Išskirčiau labiausiai pačios intrigos stokos, nes režisierė
blaškosi bandydama suderinti šeimos dramą ir kančią su detektyvine istorija. Ar
pati šeima tvirkino savo vaikus? Lyg ir bandoma šiuo klausimu manipuliuoti,
mesti meškerę žiūrovui – netgi pats suklusau, kai prasidėjo šio įtarimo užuominos,
bet netrukus viskas užgesinama ir jau rodoma, kaip vyras kumščiais mala savo
susikurto įtariamojo snukį, motina dykvietėje plėšosi drabužius. Aišku,
niūrumo, dulkių ir graužaties tikrai netrūksta. Kaip ir truputį atgyvenusių
poetinių potėpių, kaip tabaluojanti skalbinių virvė, skaitomos mergaitės
eilėraštis, rodant besileidžiančią saulę... Jeigu norite pakvėpuoti Australijos
dulkėmis – pirmyn, tačiau inovacijos nesitikėkite, o metaforos ir simboliai,
kurių pripiešiama tarp veiksmų ir dialogų, atrodo, kad tuo visas „nepriklausomo
kino“ efektas ir pasibaigia. Žodžiu, poetizavimas gražus, „minkštas“, tačiau
svarbiausia, kad manęs nė kiek neįtikino pati šeimos drama, ypač aktoriaus
Joseph Fiennes sukurtas tėvo ir vyro personažas – kažkoks be didesnių įdomesnių
charakterio savybių, o jo elgesys priminė ištisą šabloniškų holivudinių filmų
virtinę – aha, čia pamalu snukį, čia
susipykstu su žmona, čia šiek tiek pageriu alaus, truputį pavaizduoju
detektyvą... Jo būvimas tiesiog nuobodi mechanika, todėl ir aktoriaus
vaidyba neįtikino.
Visiškai priešingai
galiu pasakyti apie Nicole Kidman, kurią jau kai kas vadina „nurašyta aktore“.
Jokia ji nenurašyta, šiame filme ji vienintelė atrodė gyva, jos skausmas
įtikino, bet gal ne visi veikėjos veiksmai, tačiau tai ne aktorės, o
scenarijaus kaltė. Kai kuriose scenose net krūptelėjau, nes jos pastangos buvo
visa galva aukštesnės už kolegos J. Fiennes. Ko galbūt šiandien trūksta N.
Kidman, kad susigrąžintų puikios aktorės pozicijas? Tai puikių ir stiprių
režisierių bei projektų, nes pasirinkdama vidutiniškus projektus, jos vaidyba
nebevertinama, nes visų pirma gero filmo turi būti gera visuma, o ne vien geras
aktorius.
Filmą galima lyginti
tik iš dalies su kitu N. Kidman panašiu vaidmeniu – „Triušio urvas“, bet anas
filmas nepalyginamai stipresnis ir geresnis. „Svetima žemė“ visgi nėra prastas
filmas, sakyčiau, tik gana vidutiniškas ir prie daug ko galima prisikabinti, tačiau
daugiausiai dėl skonio reikalo. Nesigailiu žiūrėjęs, buvo įdomių epizodų, bet
prieš kam nors rekomenduodamas, gerai pagalvočiau. Tiesa, filmo pabaiga gerokai
nuliūdino, nes ji nepateisino nei stiprios dramos lūkesčių, nei geros
detektyvinės pabaigos.
Mano
įvertinimas: 6.5/10
Kritikų vidurkis:
42/100
IMDb: 5.3
Jūsų Maištinga Siela
Kažkaip prisiminiau ir siūlyčiau Jums pažiūrėti filmą "Piknikas prie Kabančios uolos"(Picnic At Hanging Rock) - australų, rež. Piterio Veiro (Peter Weir), 1975 m. Tai bent įspūdis buvo, apie jį plačiai rašė. Manau, dabar pažiūrėjus, tas įspūdis nebūtų išblėsęs.
AtsakytiPanaikinti