2016 m. sausio 5 d., antradienis

Aktualijos: Vieno nelaimingo šulinio istorija




Sveiki, skaitytojai,

Nauji metai, nauji šposai, pasakytų tikriausiai koks Juozas Erlickas. Tikriausiai šiandien vienas juokingiausių pokštų buvo itin labai taiklus apie šulinius, kuris skamba maždaug taip: kodėl vaikai mėgsta didelį šaltį, ogi todėl, kad užšąla šuliniai... Juokiausi be jokios sąžinės graužaties, nes juokelis itin taiklus, juodo humoro, turint galvoje, kad tėvas į šulinį neseniai sumetė du savo vaikus ir sukėlė visą Lietuvą, tiesiogine to žodžio prasme, ant kojų ir piktų liežuvių. Vieni ėmė suokti, kad grąžintų mirties bausmę, dar kiti užsipuolė socialines tarnybas, dar kiti – alkoholį, pabėgusią žmoną, kaimynus ir netgi mūsų visagalį Viešpatį. Pamanykit, lyg mirties bausmė ką nors pakeistų. Nė vienas plaukelis nesuvirpėtų provincijoje, jeigu ir grąžintų, nes kas gėrė, tas gers, kas gainiojo žmonas ir vaikus su kirviu, tas gainios ir toliau. Jeigu socialinės tarnybos dirbtų pilnu pajėgumu, tai kaimuose praktiškai nebūtų vaikų, nes visus juos supakuotų ir išvežtų norvegų gėjams ir lesbietėms, o mieste nors kiek pasiturintys, vaikų, kaip žinia, nebegimdo, nes pasigimdžius, nebebus kaip dirbti ir teks skursti, keltis į kaimą... Ir visgi tas socialinis gyvenimas, jis suniokoja žmones, nutekina kraują iš šalies.

Ir iš tikrųjų, ką veikti ten kaime. Mano dėdė, kuris pernai pardavė kone dešimt jaučių, gavo grašius ir pasakė, kad daugiau nebeaugins, nes nebeapsimoka. Geria ir jis, tik žmonos negainioja aplink sodybą, veikiau žmona jį už gėrimą. O geria iš tos begalinės laimės, kad nieko nebeliko, kad nieko nebemoka daryti, o tai ką mokėjo geriausiai, seniausiai niekam nebereikia. Ir visos sodybos ten kaip kapinės, kiekvienam lange po girtą nuliūdusį veidą, įstrigusį be žinios ir ateities pasaulyje, savo pačių kalėjimuose. Ne ką geriau ir tame mieste, kuriame sakysite triumfuoja vidutinė klasė visą gyvenimą aukodami savo nemylimam darbui, todėl vaikšto pikti, nuolat burnodami ant viso pasaulio. Kaip tik skaičiau Dalios Staponkutės „Iš dviejų renkuosi trečią“, kur ji šmaikščiai, bet tiksliai užfiksavo, kad lietuviai savo šalyje gyvena tik tam, kad dirbtų, o graikas dirba tik tam, kad išgyventų, nes nėra būtinybės gyvenimą iššvaistyti nemėgstamam darbui. Mums moka grašius, skurstame ne tik materialiai, bet pragerdami savo dvasią. O ko negerti, jeigu niekur tavo rankos nebereikalingos? Tik gerti juodai ir piktai, metant vaikus į šulinius, kad nebebūtų to prakeikto rytojaus, kai vėl prablaivėjus teks galvoti, kaip juos išmaitinti, kaip susimokėti tuos varganus mokesčius, išklausyti žmonos eilinius priekaištus. Manote, iš gero gyvenimo tas vyras prasigėrė ir nužudė savo vaikus? Mūsų, Lietuvos vaikus? O mes trokšdami dar daugiau mirčių, suokiame apie mirties bausmę... Kokie mes visgi bejėgiai, žaizdas gydome naujomis žaizdomis. Jei skauda viena ranka, kandame į kitą, kad tik būtų blogiau. 

Ir ta nutrinto šulinio fotografija, vaikų kapas, iš žiniasklaidos į žiniasklaidą nešama bauginti ir rodyti mums, kokie esame bejėgiai. O kitame puslapyje, tame pačiame portale, kur lieknėjančios „žvaigždės“ ir vaistai, ir majonezas, ir degtinė, ir J. Valančiūno tritaškis... Toje pačioje linijoje, plokštumoje mirtys ir dar ta kuriozinė fotografija iš Dubajuje degančio dangoraižio, kur įsimylėjėlių pora fotografuojasi mirčių fone, talpina į Facebook‘ą ir dėkoja už nuostabų naujametinį reginį, net nežinodami, kad tai ne fejerverkai, o vienas didelis liepsnojantis pagarabas. Taigi. Ne viskas yra taip, kaip kartais atrodo. Vaikų mirtys tėra tik pasekmė ilgai stuksentos ir skaudančios sielos, sugniuždytos kapitalizmo, valdžios abejingumo ir beprasmybės. Ak, jeigu visi tik gimtų verslininkais ir chamais, gal net nereikėtų nei tų šulinių, laktume vien šampaną iš paauksuotų unitazų ir sprogtume iš puikybės ir pasipiktinimo, kodėl kiti nesugeba prasimušti, taip, kaip tai padarėme mes.

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą