Sveiki, skaitytojai,
Santykiai gali būti
destruktyvūs, nors ir paremti meile. Pačiu laiku, sakyčiau, į mano akiratį įšokęs
prancūzų įvertintos režisierės Maiwenn filmas „Mano karalius“ (pranc. Mon
Roi) (2015) toli gražu nepasakoja apie tikruosius karalius, veikiau
karališką santykių utopiją, bandydama atskleisti įvairiapusišką santykių
amplitudę: nuo aukščiausiųjų akimirkų iki beviltiškų ašarų.
Su šia puikia prancūzų
režisiere daugelis gurmanų susipažino Kanuose įvertindami jos dramą „Policija“
– sudėtingos kompozicijos ir apkrovos filmas šiek tiek kitoks nei „Mano
karalius“. „Mano karalius“ kur kas subtilesnis, uždaresnis, bet nuo to tirštų
spalvų netrūksta. Praktiškai apie prancūzišką meilės pusę kiek kitaip, kur daug
sekso, kančios, vilčių, kurios vieną dieną atrodo kaip Babilonas, o kitą – kaip
Tartaras. Epicentre visgi moteris – šiuolaikinė Marija Antuanetė, kuri įsimyli
beviltišką donžuaną, kuriam narkotikai, laisvi santykiai ir čia pat patogus
pagal poreikius šeimos židinys, o Marijai Antuanetei reikia stabilumo. Na, ir
spėkite, kiek moteris yra pasiryžusi gyventi chaose? Ogi labai daug, bergždžiai
tikėdama, kad vieną dieną viskas pasikeis. Puikus scenarijus, bet dar puikesni
pasirodė prancūzų aktoriai. Šis duetas taip įtikinamai viską perteikia, kad
tiesiog patikėtine neįmanoma. Mano mėgstamas Vincent Cassel kaip visada
atliekantis charizmatiškus vaidmenis ir toli gražu ne pačius „geriečius“ bei
jau „Policijoje“ regėta puikioji Emmanuelle Bercot. Norėjosi, gal filmo siužeto
žiūros kampą pakreipti taip, kad liktų poros balansas ir atsakomybę prisiimtų
abu asmenys, tačiau akivaizdu, kad režisierė moteris nuėjo moters palaikymo
keliu ir galutiniame rezultate išėjo taip, kad vyras dėl visko kaltas, o vargšė
nusikamavusi moteris liko auka.
Nepaisant feministinės
pozicijos, filmas vis tiek išlieka vertas dėmesio dėl istorijos pasakojimo polėkių,
nuostabaus aktorių dueto, įtaigos, viso to, kas prancūziška ir tik prancūziška.
Nežinau, kaip kitiems, bet aš smarkiai simpatizuoju šios režisierės darbams dėl
bendros kino energetikos ir tos spalvos, kurią pavyksta išgauti, rodos, iš
paprasčiausių nesuderamų porelės dialogų. Gal kiek reabilitacinė klinika,
kurioje atsiduria Marija Antuanetė, primena filmą su Jennifer Aniston „Pyragas“,
tačiau visumoje viską atperka energetika.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
Kritikų vidurkis: 68/100
IMDb: 7.0
Jūsų Maištinga Siela
nesupratau filmo pabaigos
AtsakytiPanaikinti