Sveiki,
Esu šito režisieriaus
gerbėjas! Tikrai! Daug kas sumaitojo jo estetišką siaubo trilerį „Stokeriai“ į
miltus, o aš buvau įvertinęs aukščiausiais balais, o štai elegantiškoji „Užuojauta
keršto poniai“ (2005) ir „Troškulys“ (2009) tiesiog prikaustė prie ekrano, kad
tiesiog negalėjau atsisakyti naujausio Chan-wook Park filmo „Tarnaitė“ (angl. The Handmaiden) (2016), kuris po pasaulinio drungnai priimto „Stokerių“
vėlei sugrįžo režisierių į pripažinimo viršūnes.
Britų literatūrinio
kūrinio ekranizacija patyrė įvairių transformacijų, ji dar ir pritaikyta rytų kultūrai
(Pietų Korėjai), „įmaunant“ viską dar ir į istorinį kontekstą, paliekant tik
painius romano siužeto vingius ir veikėjų veiksmų ir ketinimų tendencijas. Nuo pat
pradžių filmas užburia kone tamsiais gotiškais siaubo trilerio potėpiais,
kuriama mistinė rytų erdvė (Viktorijos laikų dvaras), kurį taip mėgsta
žiūrovai, bet galiausiai viskas iš įprastos vakarietiškos ir rytietiškos
difuzijos išauga į sunkiai sveiku protu suvokiamą estetišką smurtą (pradedant
psichologiniu ir baigiant aštriais seksualiniais prievartos kadrais). Beveik pustrečios
valandos filmas tiesiog įtraukia kaip į sapną! Erotika jaudina, sadistinės
scenos priverčia smarkiau plakti širdį, piktintis ir gerėtis režisieriaus
gebėjimu prispausti žiūrovą ir išsunkti jį emociškai, kitaip sakant, patirti
kine ir gerų, ir nelabai gerų jausmų amplitudę, kas, žinoma, yra meistrystės
rodiklis.
Sunku pasakyti, ar tai
būtų meilės trikampio istorija, veikiau pakvaišusių lesbiečių trileris, kuris
nepretenduoja patikti tik LGBT žiūrovams, o apima labai didelį spektrą problemų
lauką. Tai kartu ir mistifikuota ir apgalvotai sudėliota drama su ryškiais
trilerio atspalviais, iškrypęs auklėjimas, meilė, neturinti kultūrinių ribų,
bei akims teikiantis gražius kino kadrus. Po šio filmo sunkokai užmigau, nes nuolat
bandžiau atkurti išties beprotišką ir labai patikusį filmo siužetą... Netgi
jeigu jums nepatinka azijietiška kultūra, nes sakote, kad negalite suprasti jų
smurto ir kultūrinių niuansų, manau, šis filmas turėtų patikti. Po šios kino
juostos galutinai priartėjau prie kažkada absoliučiai nesuvokto ir numesto to
paties režisieriaus filmo „Senis“ (2003), kurį reiktų iš naujo bandyti įveikti
ir galbūt... Galbūt patirsiu kažką panašaus, ką patyriau žiūrėdamas jo
naujausią darbą „Tarnaitė“. Smarkiai rekomenduoju kino gurmanams ir „Kino
pavasario“ mėgėjams, kurie nesibodi smurto ir erotikos kine.
Mano
įvertinimas: 10/10
Kritikų vidurkis: 84/100
IMDb: 8.1
Nuoroda į "Kino pavasarį": ČIA
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą