Sveiki,
Kanadiečių-prancūzų
režisierius ir aktorius Xavier Dolan nuo debiutinio filmo „Aš nužudžiau savo
motiną“ (2009) beveik kasmet Kanų festivaliui paruošia po intriguojantį filmą,
tikriausiai banaliai pasikartosiu, kad šis labai jaunas režisierius laikomas
tiesiog šiuolaikiniu kino genijumi ir potencialiu antruoju F. Ozon‘u. Jo filmas
„Tomas atvyko į kaimą“ (pranc. Tom a la ferme) (2013) – tai jau mano
ketvirtas ilgametražis jo pamatytas filmas ir galiu pasakyti, kad šis
režisierius vis dar moka mane nustebinti, intriguoti ir apskritai leidžia mėgautis
filmu kaip kūriniu.
„Tomas atvyko į kaimą“
– tai tikriausiai ryškus apskritai šio režisieriaus kūrybinis kino lūžis. Po jo
jis sukūrė dar geriau vertinamą filmą „Mamytė“ (2014), kurį šį pavasarį ketina
rodyti „Kino pavasaris“ ir jau repertuare užregistruota, kad režisierius
pagaliau patraukė į anglikoniškąjį kiną ir susikvietė labai ryškius Holivudo
aktorius ir kurs naują savo kino karjeros etapą. Na, o „Tomas atvyko į kaimą“
skiriasi nuo kitų X. Dolan filmų tuo, kad jis atsisakė dalies saldumo ir
lyriškumo, kurį matėme „Įsivaizduojamos meilės“, autobiografiškumo „Aš nužudžiau
savo motiną“, translytiškumo „Bet kokiu atveju Laurencijus“... Ir vis tiek tai
gana brutalus psichologinis filmas, su sunkiai paaiškinamomis, bet visgi įdomiai
paaiškinamais personažų sprendimais, esama keistai intriguojančių
sadomazochistinių elementų, bet bene labiausiai žiūrovo jusles dirgina Tomo ir
jo mirusio vaikino brolio santykiai, kurie pavojingai banguoja nuo įtemtos
homoerotikos iki smurtinių, subordinuotų neaiškių santykių. Klausimas: kas
visgi laiko Tomą tame kaime šalia gyvybei pavojingo žmogaus? Vaikino atminimas,
kad jo brolis panašaus balso, kvapo? Kokios šio būvimo ir „pasitenkinimo“
taisyklės? Neįtikėtai viskas sustimuliuota ir kartu neatrodo viskas ištęsta
kaip labai ilgame filme „Bet kokiu atveju Laurencijus“.
Kaip visada pasakysiu,
kad X. Dolan kuria įtampą, mėgsta stambiu planu rodyti veikėjus ir veiksmus
mistifikuoti, uždėti kažkokį sunkiai nulaužiamą socialinį-psichologinį kodą. Aišku,
nuo to filmą žiūrėti tik įdomiau ir skųstis tikrai nėra dėl ko. Smagu, kad
režisierius lyg ir tęsia savo temas, bet rodo ryškų poslinkį, kad nori
evoliucionuoti, atrasti naujas formas, naujas jam rūpimų klausimų nagrinėjimo nišas.
Įtaigus, įdomus, skoningas su puikiu garso takeliu, kuriam skiriama kaip visada
daug dėmesio, filmas „Tomas atvyko į kaimą“. Man labai patiko kaip ir paties X.
Dolano scenarijus ir vaidyba.
Mano
įvertinimas: 9.5/10
Kritikų vidurkis:
71/100
IMDb: 7
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą