Sveiki,
Vienas
laukiamiausių paskutiniųjų mėnesių siaubo filmų buvo garsiojo filmo „Pradink“,
nominuotam „Oskarui“, režisieriaus Jordan Peele filmas „Mes“ (angl. Us) (2019),
kuris kino kritikų ir daugelio žiūrovų nepaliko abejingų. Sunku iš esmės kažkuo
nustebinti, nes „Pradink“, pripažinkime, atmosferiškai (ir apskritai scenarijus)
buvo išties keistas ir dėl to labai geras kino produktas. Iš šio darbo aš mažų
mažiausiai tikėjausi bent jau itin gero, nestandartinio scenarijaus, bet...
Bet filmas
čia būtent ir suklupo. Ne taip jau nevykusiai, bet lyginant su „Pradink“ šiek
tiek kelius nusibalnojo. Visų pirma man tikrai patinka šio režisieriaus atmosferinė
stilistika, kuri lyg ir dvelkia banalia „Penktadienis 13“ atmosfera, tačiau
pačiais netikėčiausiais momentais, kai turėtų pasiduoti veikėjai paprasčiausiam
šablonui, ima jie ir padaro kažką ne pagal klišę, tačiau ne tiek, kad išsimuštų
iš siaubo žanro rėmų. Tai režisieriaus savitumas ir man jis patinka abejuose
filmuose. Idėja apie antrininkus, primenančius sukilusius šešėlius, kurie žirklėmis
nori nusikirpti savo ryšį su žmonėmis, atrodo išties gera, bet tam genialumui
ir stipresniam įspūdžiui pristigo kažin kokio išlaikymo. Filme man būta daug
trilerio nuobodžių ir ištęstų efektų, pavyzdžiui, kaip toji juodaodžių
šeimynėlė vis bėga apokalipsės apsiaustyje per miestą ir visa pasakojimo jėga,
atrodo, sutelkta į jų išgyvenimą. Taigi mes turime tą seną triuką „aš bėgu, o
mane gaudo“, todėl dvelkia tuo nusibodusiu dešimto dešimtmečio „Aš žinau, ką
veikiai aną vasarą“ metodu. Jeigu „Pradink“ buvo labiau išlaikytas ir sutelktas
į psichologinį/dvasinį žmogaus pavergimo idėją, tai čia mes turime praskiestą
vandeniu idėją, kuri užpildyta klasikiniais trileriui būdingais triukais.
Nors
visumoje filmas atrodo išties neblogas ir, pripažinkime, tikrai lenkia daugelį vidutiniškų
ir itin prastų holivudinių siaubo filmų, manau, kad „Mes“ yra kiek prastesnis
už „Pradink“. Keletas metafizinių idėjų apie siaubo kambarėlyje esančius
antrininkus iš esmės nelabai įtikino visoje toje „bėk, kol kojos neša“ suirutėje.
Kirbėjo mintis, kad netgi norėtųsi kiek lėtesnio veiksmo, bet labiau išplėtotos
idėjos ir tai būtų filmo stiprioji pusė, nes pasaulio ir žiūrovo nebenustebinsi
tais pačiais triukais.
Mano įvertinimas: 7/10
Kritikų
vidurkis: 81/100
IMDb: 7.2
Jūsų
Maištinga Siela
aha
AtsakytiPanaikinti