Sveiki
visi,
Šiandien
noriu pakomentuoti latvių režisieriaus Mario Martinson naujausią darbą „Tyli
naktis“ (2013), kuris šių metų pradžioje sukėlė nemažas diskusijas lietuvių
kino forumuose. Prisipažinsiu, kad Maris Martinson‘as nėra mano mėgstamas
režisierius, nors jo filmas „Amaja“ ir sukėlė šiokių tokių simpatijų, tačiau
dabar filmą menu kaip pernelyg poetizuotą kosmopolitinę dėlionę. Filmas „Tyli
naktis“ šiam režisieriui yra jau trečiasis filmas, kuris kuriamas su lietuvių
aktoriais ir pažvelgęs į tolimesnių jo projektų išklotinę, matau, kad
ateinantys filmai visgi nukreipti į Latviją, o ne į Lietuvą. Pats režisierius
yra prisipažinęs, kad jam kurti filmus kur kas lengviau nei parašyti šių filmų
knygas, kurias visas išleido lietuviškos leidyklos...
„Tyli
naktis“ grįžta iš ilgų „Amajos“ klajonių po pasaulį į šeimą ir pateikia vienos
šeimos tragediją Kūčių vakarą, kai viskas turėtų būti atleista ir pamiršta. Tokia
naktis ir kontrastas nebestebina nei literatūroje, nei kine. „Tyli naktis“ buvo
tiesiogine šio žodžio prasme sugniuždytas kritikų. Taip, tai tikriausiai vienas
prasčiausių šio režisieriaus darbų, tačiau žinodamas, kad galiu sulaukti
didžiausio pravalo, filmą kažkodėl
sužiūrėjau nepretenzingai įdomiai. Aišku, labiausiai kliuvo siužeto ušpildymas,
neįtikinamos, bet žavios detalės. Na, kuris dabar tėvas eis su veidrodžio šuke
žiūrėti, kaip mylisi už durų marti su sūnumi? O jau juostelėje paliktas
neištikimybės įrodymas toks melodramatiškas ir nuspėjamas, kad net lotynų
amerikiečiai dabar serialuose įdomiau sukuria aplinkybes. Jau nuo pačios filmo
pradžios nelieka jokių abejonių, jog ši naktis pasmerkta skyrybos, rietenoms ir
skandalams – pasigedau paslapties, tikrų netikėtumų. Gali nustebinti tik
homoseksualumo įvesta linija, kuri lietuvių kinometografijoje vis dar
neliečiama.
Šių
metų pradžioje teko matyti didesnį pravalą, tai filmas „Valentinas vienas“, o
štai „Tyli naktis“ man kažkodėl nuskambėjo visai neblogomis tonacijomis, buvo
įdomu stebėti tarp šeimų besidengiantį seksualinių santykių voratinklį. Jaukus Kūčių
vakaras tampa seksualine valpurgijos naktimi, kuri atskleidžia, kokie mes
žmonės esame dviveidžiai – gyvename visuomenės primestomis kaukėmis, o iš
tikrųjų grojame visai kitais instrumentais. Aišku, ne viskas režisieriui
pavyko, filmas retkarčiais priminė teatro sceną, gal dėl minimalios erdvės, gal
dėl ne visada įtikinamų aplinkybių ir dialogų, tačiau nepasakysi, kad ir
aktoriai blogai dirbo, bet jie ir nežibėjo. „Tyli naktis“ išėjo tamsi, nykoka
erotizuota drama, kuri nelabai pateisino žiūrovų lūkesčius, tačiau ne viskas
filme jau taip ir blogai, juk jei nebandysi, nesižinosi, kas iš tos idėjos gali
išeiti. Maris Martinson‘as turėjo įrodyti, kad gali statyti ir kitokias dramas,
tačiau tai buvo žingsnelis atgal, bet niekada nevėlu pasitaisyti ir sugrįžti į
teisingą kelią.
Mano įvertinimas: 6/10
IMDb: 5.8
Jūsų
Maištinga Siela
pažiūrėsiu,sudominot
AtsakytiPanaikinti:-)