Sveiki, skaitytojai,
Šįkart
labai trumpai apie Paul McGuigan režisuotą biografinį filmą „Kino žvaigždės
Liverpulyje nemiršta“ (angl. Film Stars Don‘t Die in Liverpool) (2017),
kuris pasakoja apie realiai gyvenusią XX amžiaus populiarią kino aktorę Gloria
Grahame (1923-1981). Tausojau šį filmą nuo pirmojo karantino laikotarpio ir vis
neprisiversdavau jo pažiūrėti. Kadangi mėgstu aktorę Annette Bening, o ypač „Bilo
Elioto“ ir „Nimfomanės“ dviejų dalių aktorių Jamie Bell, tad nusprendžiau, kad
atėjo metas lengvesniam kinui ir sužiūrėti tai, kas šiaip jau „užmesta“ į
archyvą.
Tiesą
sakant, apie aktorę G. Grahame nieko negirdėjau, pasirodo 1953 metais ji pelnė „Oskarą“
kaip geriausia antro plano aktorė. Nesu matęs nė vieno filmo su ja, tad sunku
suvokti, kokio ji masto aktorė, tačiau tai, kas vaizduojama šiame filme –
paskutinieji jos du gyvenimo metai leidžia susidaryti tam tikrą įspūdį apie jos
asmenybę. Gloria vis dar svajotoja, ji juokauja, kad galėtų suvaidinti Džuljetą
iš Šekspyro dramos, užmezga romaną su savo sūnaus amžiaus vyruku, tačiau tie
santykiai netrukus tampa pragaištimi, nes Gloria slepia ir nesigydo vėžio.
Galiausiai visas filmas laikosi ant dviejų polių: romantiniai ir vis
keblėjantys santykiai su jaunuoliu ir ligos aštrėjantys požymiai...
Tiesą
sakant, pradedu tokio holivudinio tipažo vidutinėmis biografinėmis juostomis
nusivilti. Aptinku juose vien pagražintą melą arba režisierių ir prodiuserių
apčiuopiamą asmenybės kulto manipuliaciją. Filme jaunuolio tėvai besąlygiškai
priima dvigubai vyresnę moterį ir ją netgi apsiima slaugyti namuose – atrodo kaip
sušvelninta „Adamsų šeimynėlės“ versija, tačiau visi tie ligos požymiai, „myliu-noriu-negaliu“
arba vyresnės super aktorės santykiai su jaunuoliais – taip visur matyta. Filmą
tikriausiai laikyčiau analogišku neseniai žiūrėtą Rupert Goold režisuotą dramą „Džudė“
(2019) su Renee Zellweger, kurį įkūnijo Judy Garland – labai panašūs likimai,
meilės santykiai ir t. t. Visgi „Kino žvaigždės Liverpulyje nemiršta“, manding,
kiek nuobodokas filmas, ypač pratusiems, kaip ir man, prie panašaus tipažo
kino, kur didaktiškai išryškinamos destruktyvios pagrindinio veikėjo savybės ir
iš to išspaudžiamos kelios pagrindinės mintys, kurias galėtume išartikuliuoti
gyvenimiškomis sentencijomis. Tiesa, pagyvenusios moters ir jaunuolio santykiai
nors ir keisti, jie neglumina, bet, kaip supratau, tai turėjo būti viso filmo
keistoji varomoji jėga: pagyvenusi aktorė visgi gali savo vidiniu žavesiu suvilioti
jaunuolį. Tačiau kuo virsta Gloria? Ogi vemiančia ir nesigydančia merdinčia
moterimi, kurios gaila žiūrovui. Nepaisant visko, pasigedau šioje istorijoje
kažko, ką norėtųsi įvardyti unikaliu, originaliu pavyzdžiu, o ne dar viena
nusilpusia aktore, kuri pasitraukia į mirtį...
Žinoma,
Annette Bening – puiki! Kaip ir Jamie Bell, praktiškai ne tiek istorija, kiek šis
aktorių duetas prikausto dėmesį ir jeigu verta praleisti laiką su filmų, tai
dėl šių aktorių ir jų amplua. Visgi pabaiga aiški nuo pat pradžių, niekas
tokiuose filmuose nesikeičia, nustebino ir prajuokino nebent tas paskutinis
dokumentinis archyvinis kadras, kai tikroji G. Grahame pelno „Oskarą“ ir ji ant
scenos užlipa pasiimti statulėlės... Tai buvo, sakyčiau, pati netikėčiausia ir
trumpiausia, netikėčiausia, juokingiausia visų laikų „Oskarų“ ceremonijų kalba for
ever!
Mano įvertinimas:
5.5/10
Kritikų vidurkis: 66/100
IMDb: 6.8
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą