2011 m. gruodžio 20 d., antradienis

Maištingos Sielos Sidabrinio Drugio Filmų Apdovanojimai 2011!



Sveiki visi,

Kaip ir žadėjau šiandien, gruodžio 20 – ątą čia, mano saite, vyksta Maištingos Sielos Sidabrinio Drugio Filmų Apdovanojimai. Skamba labai preciziškai, ar ne? Bet leisiu nors kartą būti sau iškilmingu ir pagaliau padaryti didelį darbą – perkratyti šių metų blogo įrašus ir padaryti apdovanojimus.

Iš tikrųjų darbas buvo nelengvas, nes pradėjau ruoštis beveik prieš savaitę. Susidariau visų matytų filmų šiais metais sąrašus – primenu, kad apdovanojimai ir nominantai yra ne šių metų sukurti filmai, bet mano paties šiais metais pamatyti filmai – tad reikėjo juos kruopščiai klasifikuoti. Iškilo dabai daug prieštaravimų manyje, nes praėjus laiko distancijai iš n nuotolio filmas jau atrodo kitaip, todėl mano nominantai ir vertinimai galėjo kisti, kai kėliau jų mini recenzėjeles į saitą.

Pasimečiau tarp šios gausos, nes mano sąraše pasirodė apie 170 matytų filmų ir visi vieni už kitus buvo geresni. Sunku buvo atrinkti nominantus, o dar sunkiau iš nominantų atrinkti nugalėtojus, teko pasikliauti atmintimi, jausmais ir šiaip sveiku protu. Nes norėjosi iškart apdovanoti kelis asmenis ar filmus, tačiau reikėjo išrinkti tuos vienintelius.

Kam reikėjo viso šio „cirko“? Kai kas gali imti ir manęs paklausti. Ogi tam, kad suvesčiau sąskaitas su savimi pačiu, apmąstyčiau, kokius filmus ir kam reikėjo žiūrėti, kas iš jų išliko manyje pačiame... Juk filmas yra ir tebebus vienas iš prieinamiausių meno rūšių paprastam žmogeliui, tereikia sumaigyti savo klaviatūra ir filmas savaime siunčiasi arba žiūrisi online.

170 filmų, o tiksliau – 167 filmai irgi nėra menka atkarpa šiais metais. Jeigu vidutiniškai filmas trunka apie, na, tarkim suapvalinus, 2 valandas, tai suprantate, kad prie ekrano man teko praleisti 334 valandų arba 13,9 parų iš eilės neužsimerkus, jeigu žiūrėčiau viską vėl iš eilės. 13 parų metuose paskirta vien filmams ir geriems, ir nelabai... Taigi, sąskaitos ir apdovanojimai. Mažiau plepalų, daugiau darbų.

Geriausia metų aktorė:

JULIANNE MOORE už vaidmenį „Toli nuo Rojaus“ (Far from Heaven), kuriame suvaidino XX amžiaus vidurio elegantišką moterį, kuri sužinojo, kad jos vyras homoseksualus...

ANGELINA JOLIE už vaidmenį „Džia“ (Gia), šokiruojantis ir jaudinantis Jolie vaidmuo, kuris įkūnijo pirmąjį pasaulinį super modelį Gia Carangi, kuri savo dienas baigė sirgdama AIDS...

NICOLE KIDMAN už vaidmenį „Triušių urvas“ (Rabbit Hole), kuriame svarbus buvo kiekvienas atodūsis, akies ir ašarėlės virptelėjimas. Kidman buvo puiki.

KEIRA KNIGHTLEY už vaidmenį „Neleisk man išeiti“ (Never let me go), kuriame Keira gal ir nebuvo pagrindinė, tačiau neužmirštamas pasiaukojimo vaidmuo iškovojo jai šią nominaciją...

ANNE HATHAWAY už vaidmenį „Reičl išteka“ (Rachel Getting Married), kuriame super įtaigiai suvaidino seserį, grįžusią iš narkomanijos reabilitacijos centro į sesers vestuves ir sujaukusį visos šeimos gyvenimą...

CHRISTINA RICCI už vaidmenį „Juodosios gyvatės dejonė“ (Black snake moan), už mažos kekšytės vaidmenį, kuri buvo gydoma prirakinta prie juodaodžio grandinės...

KATE WINSLET už vaidmenį „Maži vaikai“ (Little Children), tai vaidmuo, kuris leido vėl žavėtis Winslet ir pasakyti, kad ji gera aktorė ne tik „Skaitove“...

FELICITY HUFFMAN už vaidmenį „Transamerika“ (Trancemerica). Įspūdingas vaidmuo. Moteris, kuri įtikinamai suvaidino vyrą transvestitą yra kažkas nerealaus. Viena iš favoričių laimėti geriausios aktorės titulą...

NATALIE PORTAM už filmą „Juodoji gulbė“ (Black Swan), sunku būti nenominuoti Oskaros savininkės, kurios vaidmeniu šitaip buvau sužavėtas metų pradžioje...



Geriausias metų aktorius:

ERIC BANA už vaidmenį filme „Romulas, mano tėvas“ (Romulus, My Father). Iš ties aktorius pademonstravo gerus vaidybinius gebėjimus, atskleidė netekties dramą, širdgėlą ir nusivylimą dėl nepasisekusio gyvenimo...

BRAD PITT už vaidmenį filme „Gyvenimo medis“ (The tree of Life), net aikteldavau, kai jis vaidino tokį griežtą tėvą, kurio šitaip bijojo vaikai. Pagalvojau, kad gerai suvaidino, jeigu sukėlė tokias reakcijas...

PATRICK WILSON už vaidmenį „Maži vaikai“ (Litlle Chidren), jis ir Kate Winslet buvo nepakartojamai subtilūs, tikslūs ir išraiškingi. Iš pradžių galvojau, kad reiktų jį nominuoti už filmą „Ledinukas“, tačiau, manau, kad šis filmas jam stipresnis. Be jokios abejonės, šis aktorius 2011 metų atradimas ir apskritai patenkantis į mano super aktorių dešimtuką...

LIAM NEESON, už vaidmenį „Kinsis“ (Kinsey), šiaip manau, kad tai aktorius genijus, kokius filmus šiemet su juo žiūrėjau, visi buvo labai geri. O „Kinsis“, žinoma, toks charakteris, kuris tikriausiai daugiau gyvenime ir nepasitaiko...

COLIN FIRTH už vaidmenį „Karalius kalba“ (King‘s speech). Tai dar vienas geras aktorius, kuris jau ne kartą man įrodė savo meistriškumą, o apie karalių Jurgį, kuris negalėjo nemikčioti, suteikė tokį pritrenkiantį įspūdį, kad tai buvo tarsi Antras Pasaulinis karas žmogaus viduje...

PETER SARSGAARD už vaidmenį „Auklėjimas“ (An Education), labai stilingas britiškas filmas ir dar stilingesnis vaidmuo su ryškiu charakteriu ir tamperamentu, apie tai, kaip apsukti galvą paauglei ir suteikti jai pirmosios meilės patirties...


Geriausia jaunosios kartos aktorė:

(P.S. Šią nominaciją sugalvojau tam, kad buvo labai daug gabių ir jaunų aktorių, kurios vos atėjusios į kiną demonstravo nuostabius vaidybinius pasiekimus, bet jos pasirodė lyg ir per jaunos veteranų grupėje...).

SAOIRSE RONAN noriu nominuoti net už du nuostabius vaidmenis „Kelias atgal“ (The Way Back) ir „Hana“ (Hanna), iš tikro įspūdingi abu vaidmenys jaunai paaugliai, kuri pradėjo savo karjerą „Atpirkimu“ ir „Numylėtieji kaulai“. Manau, tai viena perspektyviausių jaunosios kartos aktorių...

MIA WASIKOWSKA už vaidmenį „Džeinė Eir“ (Jane Eyre), kuriame įkūnijo Džeinės Ostin legendinį personažą naujausioje ekranizacijoje.

DAKOTA FANNING už vaidmenį „The Runaways“ (The Runaways), dievaži, šitaip suvaidinti paklaikusią grupės vokalistę, kuri primena beprotę, galėjo tik penkiolikmetė Dakota Fanning. Apskritai tai vienas mano didžiausių atradimų šiais metais ir vienas ryškiausių talentų apskritai Holovude...

KRISTEN STEWART už vaidmenį „Kviečiame pas Railius“ (Welcome to the Rileys), įtikinamas šešiolikmetės kekšytės vaidmuo...

ELLE PAGE už vaidmenį „Ledinukas“ (Hard Candy), neįtikėtinai stiprus psichologinis vaidmuo, kaip užsispyrusi mažė pagrobia numanomą pedofilą ir bando jam padaryti kastraciją...


Geriausias jaunosios kartos aktorius:

HALEY JOEL OSMENT už vaidmenį „Dievo šukės“ (Edges of the Lord), dievaži, jei tai būtų vėl „Dirbtinis intelektas“, tai sakyčiau jam oskariuką mažą, tačiau aktorius sukūrė daug neblogų vaikystėje vaidmenų, o „Dievo šukės“ yra kažkas TOKIO...

DANIEL RADCLIFFE už vaidmenį „Haris Poteris ir mirties relikvijos 2“ (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2). Jis niekada nėra ir nebuvo mano mėgstamas aktorius, tačiau suvaidino neblogai, ar ne?

HUNTER McCRACKEN už vaidmenį „Gyvenimo medis“ (The Tree og Life), suvaidinti paauglį, kuris patiria tėvo fizinį ir moralinį smurtą ir suvaidinti brendimo kančias, manau, šitai galėtų ne kiekvienas...

CARLOS PADILLA už vaidmenį „Nekalti balsai“ (Voces Inocentes), berniukui įbrukamas šautuvas ir sakoma, jog jis turi žudyti viską, ką sutinka, o Čeva negali suprasti karo, jam niekas nieko nepaaiškinama...


Geriausias metų filmas:

DŽIA (Gia) už tai, kad sukrėtė, parodė Angelinos Jolie talentą ir dar savaitę leido mąstyti apie gyvenimą.

NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) už tai, kad mes vis tiek leidžiame išeiti. Už tai, kad kėlė žmogiškumo klausimus, bandė atsakyti, kodėl mes rūšiuojame žmones į tuos, kurie turi sielas, ir tuos, kurie neturi. Kas būtų, jei žmonės taptų dievais... Šokiravo.

JUODOJI GULBĖ (Black swan) už tai, kad privertė gėrėtis mistine drama iki pat paskutinės minutės, atrasti Portman ir patikėti mistika labiau nei realybe...

PREKYBA ŽMONĖMIS (Human Trafficking) už tai, kad ne tik šokiravo, bet leido būti iš Rytų parduotam kartu su tom vargšėm vergėm į Vakarus ir išgyventi kartu dramą...

BIUTIFUL (Biutiful) už tai, kad leido gėrėtis nuostabia režisūra, gyvenimiška istorija ir nepaprasta žmogaus psichologija...

MANO GYVENIMAS BE MANĘS (My Life Without Me), už tai, kad pritrenkė šis filmas iki širdies gelmių ne tiek savo režisūra, bet savo siužetu ir istorija, pastarąjį šiais metais net žiūrėjau du kartus ir abu kartus kažkodėl apsipyliau akis...




Geriausias metų režisierius:


TERRENCE MALICK už filmą „Gyvenimo medis“ (The Tree of Life), negalėjau nenominuoti režisieriaus, kuris per abstrakcijas mane privertė išgyventi Žemės ir Visatos sukūrimo istoriją ir pajusti vaikystėje išgyventas baimes ir meiles...


JULIO MEDEM už filmą „Kambarys Romoje“ (Room in Rome / Habitacion en Roma), už tai, kad režisūra pranoko patį scenarijų...

JIM JARMUSCH už filmą „Kava ir cigaretės“ (Caffe and Cigarettes), legenda tapęs filmas ir jo režisūrinis darbas...

ANDRĖJUS TARKOVSKIS už filmą „Stalkleris“ (Stalker), nemaniau, kad toks senas filmas mane taip paveiks savo mirtina paslaptimi ir įtampa, kuri padaroma iš tylos ir žvilgsnio. Šis rusų režisierius – genijus ir baigta.

ALEJANDRO GONZALEZ IRRITU už filmą „Biutiful“ (Biutiful), ar bereikia sakyti, kad tai puikus režisierius, kurio kiekvieną darbą verta pamatyti?

QUENTIN TARANTINO už filmą „Negarbingi šunsnukiai“ (Inglourios Basterds), kuriame neįtikėtinai aštrios įtampos scenos atsikleidžia per neįtikėtiną cinizmą būdingą tik šiam režisieriui...



Geriausia drama:

MAŽI VAIKAI (Littel Chidren) už aktorių meistriškumą ir įtikinamą siužetą.

TRANSAMERIKA (Transamerica) už neįtikėtiną, bet labai gyvenimišką siužetą ir vaidybą apie tėvą transvestitą, kuris važiuoja darytis lyties keitimo operaciją ir sutinka kelionėje savo paauglį sūnų...

MAŽOJO SKARMALIAUS DAINA (Song for a Raggy Boy) už neįtikėtinus faktus apie vaikų auklėjimą krikščioniškoje mokykloje.

DŽIA (Gia) už neįtikėtiną biografinį pirmosios pasaulinės manekenės gyvenimą, vienatvę ir šlovę.

IŠ KITOS PUSĖS (On The Other Side) už įdomų ir painų siužetą tarp turkų ir vokiečių susipynusių likimų...

DIEVO ŠUKĖS (Edges of the Lord) už neįtikėtinai nustebinusį simbolinę sąsają tarp vaikų išgyvenimų genocido metu su Biblijos personažais...

GERESNIAME PASAULYJE (In better World) už įdomų ir intriguojantį siužetą bei psichologinę įvykių grandinė tarp danų ir švedų...




Geriausia komedija:

(P.S. Jų tikrai šiemet buvo nedaug, todėl beveik dauguma ir nominuoti).

PAGIRIOS TAILANDE (The Hangover II) už juoko pratęsimą.

VINGIUOTAS KELIAS NAMO (Due Date) už komedijinę nesuderinamą porą, kuri vis tiek vėliau susiderina.

OPERACIJA: BALTUSIOS PUPYTĖS (White Chicks) už tai, kad nepamenu, kada tiek juokiausi per komediją...

SUNOKUSIOS PAMERGĖS (Braidesmaids) už tai, kad buvo beveik rimta komedija.

AFIGIENA MOKYTOJA (Bad Teacher) už tai, kad Camer Diaz pavarė ir tapo nevykusiai vykusia mokyta.




Geriausias romantinis filmas:

MEILĖ IR KITI NARKOTIKAI (Love and Other Drugs) už tai, kad rimta romantinė komedija parodė visai nebanalų siužetą.

IR VELNIAS DĖVI PRADĄ (The Devil wears Prada) už tai, kad darbas kompanijoje negali būti svarbesnis nei asmeniniai santykiai...

VIENA DIENA (One Day) už tai, kad yra kasmet viena diena diena, kurią sulipdžius išeina visas gyvenimas...




Geriausias metų siaubo filmas:

DŽIULIJOS AKYS (Los ojos de Julia) už neįtikėtiną įtampą ir nebanalią istoriją.

KITI (The Other), už tai, kad buvo gėda, kad anksčiau nemačiau šito siaubo šedevro...

PARANORMALUS AKTYVUMAS 2 (Paranormal Activity 2) už tai, kad nelabai nuvylė pirmąją dalį.

RAKTAS (The Skeleton Key) už tai, kad ir Holivudas gali sukurti visai įdomų, įtaigų siaubo filmą be kraujo.


Geriausias metų dokumentinis filmas:

SOVIETŲ PASAKA už neįtikėtinus faktus (klausimas ar tikrus?), kurie šokiruoja apie mūsų istoriją...

ŽEMIEČIAI (Earthlings) iki ašarų šokiruojanti dokumentika apie tai, ką mes darome su gyvūnais.

ĮLANKA (The Cove) apie delfinų skerdynes Japonijoje ir korupciją pačiose korporacijose, kurios gelbsti gyvūnus...

ŽLUGUSI RESPUBLIKA (Fall of the Respublic) sencacingoji dokumentika apie Obamą ir tai, kas iš tikrųjų slepiasi jo užnugaryje...

LAIKO DVASIA 3: JUDAM PIRMYN (Zeitgeist 3) už numanomos tiesos atskleidimą ir visišką proto sujaukimą.


Originaliausias siužetas:

GIMIMAS (Birth) už tai, kad moteris gali mylėtis su vaiku, nes vaikas pajėgus įtikinti, kas jis jos vyro inkarnacija...

LEDINUKAS (Hard Candy) už tai, kad paauglė leidžiasi suviliojama pedofilo ir po to jį nugirdo ir kankina skalpeliu, imituodama kastraciją...

MĖNULIS (Moon) apie nesibaigiančią žmogaus keitimo grandį, kai nežinai, kelintas klonas tu esi ir kieno prisiminimus tu turi...

NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) už tai, kad filmas prasideda kaip eilinė drama apie vaikus, bet staiga supranti, jog kažkas čia negerai ir tuos vaikus augina vienam baisiam eksperimentui...

TIKAMPIS (The Triangle) už tai, kad siaubo trileris gali būti įdomus siužetu, režisierius sukūrė uždaro rato mechanizmą, kuriame, patikėkite, niekas nenorėtų iš Jūsų atsidurti...

STALKERIS (Stalker) už tai, kad žmonės bėga į ten, kur yra baisi vieta, bet nežino kodėl...

SINEKDOKI, NIUJORKAS už tai, kad režisierius stato savo gyvenimą, kuris ką tik įvyko, atsikartojantys motyvai ir visa kita... siužetą turėjo sukurti beprotis.

JUODOSIOS GYVATĖS DEJONĖ (Black snake moan) už tai, kad nuo seksualinių aistrų galimą gydyti pririšus moterį savo namuose prie 20 metro lenciūgo.


Geriausias metų animacinis filmas:

ILGO PLAUKO ISTORIJA (Trangled) už tai, kad pasijutau, kaip Disnėjuje.

BJAURUSIS „AŠ“ (Despicable Me) už tai, kad blogiukas, kuris iš tikrųjų yra gerietis, moka pralinksminti.

KUNG FU PANDA 2 už tai, kad stora apsirijusi Panda dar gali sukelti šypseną po pirmosios dalies triumfo ir antrosios nuosmukio.


Geriausias metų lietuviškas filmas:

VAIKAI IŠ „AMERIKOS“ VIEŠBUČIO už tai, kad priminė mano tėvų jaunystę.

STIKLO ŠALIS už estetiškumą.

NIEKAS NENORĖJO MIRTI už tai, kad Žalakevičius sukūrė nepaprastai psichologinį filmą, kuris buvo pripažintas Sovietų Sąjungos šedevru.

ELZĖ IŠ GILIJOS už tai, kad kuršių mitai atgimė XIX amžiaus terpėje.


Metų nusivylimas:

KUNIGAS (Priest) už tai, kad banalesnės fantastinės istorijos dar nemačiau.

ATGAL Į GAMTĄ (Into the Wild) už nesuvokiamas motyvacijas, nevykusią psichologiją ir bereikšmį žmogaus blaškymąsi be tikslo.

MANOLETĖ (Manolete) už tai, kad estetika ir aktoriai neišgelbėjo nesąmoningo filmo.

PASKUTINIS TARIFAS (Deadline) už tai, kad neįdomesnio trilerio ir siaubo filmo reikėtų paieškoti.

PUDRA (Powder) už tai, kad režisierius besąlygiškai norėjo išmelžti manipuliacija žiūrovų ašaras, tačiau jam ne tik, kad nepavyko, jis tiesiog susimovė.


Metų šokiravimas:

SERBIŠKAS FILMAS (A Serbian film) už tai, kad tėvas dulkino savo nužudytą sūnų.

ŽEMIEČIAI (Earthlings) už tuos slapta autentiškus kadrus, kurie atskleidžia, kaip skedžiami ir kankinami gyvūnai.

NEGARBINGI ŠUNSNUKIAI (Inglourious Basterds) už klaikiai įtemptas scenas, kurios nežinia, kaip pasibaigs...

NELEISK MAN IŠEITI ( Never let me go) už tai, kad gyvenimiškai parodė, kaip galima elgtis su žmonėmis ir visa žmonėja tam išlieka abejinga.

MANO GYVENIMAS BE MANĘS (My life wihout you) už tai, kad šitaip galima nugyventi paskutinias gyvenimo dienas.


Geriausias metų serialas:

TIKRAS KRAUJAS (True Blood) už daug sekso scenų ir keistą Sukę, kuri kaip durnelė įsitvėrusi savojo vampyro...

VAMPYRO DIENORAŠČIAI (The vampires diaries) už nesibaigiančią siužetinę įtampą ir gražius aktorius.

SIMPSONAI (The Simpsons) už tai, kad 22 sezonas ir toliau juokėsi iš mūsų ydų ir stereotipų.


Geriausias miuziklas:

BURLESKA (Burlesque) už gerus balsus.

SVAJONIŲ MERGINOS (Dreamgirls) už neblogą siužetą ir gerus balsus.

MULEN RUŽAS (Moulin Rouge) už dekoracijas ir Kidman grožį.



Geriausias garso takelis:

(P.S. Kadangi man žiūrint kino filmus, labiausiai imponuoja ne muzika, o labiau daina, tai nominantai labai ryškūs dainų atstovai).

CHER filme „Burleska“

CHRISTINA AGUILERA filme „Burleska“

JENNIFER HUDSON filme „Svajonių merginos“

JUDY BRIDGEWATER filme „Never let me go“


Metų daugiausiai sulaukęs diskusijų filmas:

(P.S. Tai filmai, kurie manyje daugiausiai sukėlė kažkokių prieštaravimų, apmąstymų ir t.t.)

NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go)

DŽIA  (Gia)

ATGAL Į GAMTĄ (Into the wild)

GYVENIMO MEDIS (The tree of Life)


Metų knygos ekranizacija:

DŽEINĖ EIR (Jane Eyre) už gera vaidyba ir spalvas.

STEPFORDO MOTERYS (The Stepford wives) už linksmą ir šiek tiek fantastinį siužetą, kuris susižiūrėjo labai linksmai ir vykusiai.

NELEISK MAN IŠEITI (Never let me go) – tai daugiausia nominacijų šiais metais sulaukęs filmas, už tai, kad filmas nenuvylė knygos.

VERTĖJA (The Interpreter) už tai, kad Nicole Kidman išgelbėjo filmą, o režisierius perteikė iš knygos įtampą ir intrigą.

RAUDONKEPURAITĖ (Red Riding Hood) neprasta Raudonkepuratės interpretacija.

BREMO STOKERIO DRAKULA (Dracula) už tai, kad per 20 metų filmą galimą žiūrėti, tarsi jis būtų pastatytas dabar.

KELIAUTOJU LAIKU ŽMONA (The time traveler‘s wife) už neįtikėtino siužeto perkėlimą į filmą, kuris giliai mane sujaudino.


Lankytojų geriausiai įvertintas filmas:

(P.S. Daugiausia diskusijų ir žiūrimiausiu šių metu filmu tapo?)

JUODOJI GULBĖ (Black swan)

TADAS BLINDA. PRADŽIA

MERGINA SU DRAKONO TATUIRUOTE (The Girl with the Dragon Tatto) 



Štai ir baigėsi, mielieji, Maištingos Sielos Sidabrinio Drugio Apdovanojimai. Belieka tikėtis, kad Pasaulis nesugrius ir dar kitais metais padarysime kažką.

Jūsų Maištinga Siela



3 komentarai:

  1. Na nemenkai padirbėta, šaunuolis Tu. Patiko!
    Daugmaž komentarai atitiko mano nuomonę (aišku tų filmų, kuriuos mačiau pati) ;)

    AtsakytiPanaikinti
  2. tik dabar atradau visai netyčia šį įrašą :) Įdomu buvo paskaityti, tik norėčiau pataisyti: ,,Džeinę Eir'' parašė ne Jane Austen, o Ch. Bronte ;)

    AtsakytiPanaikinti