Sveiki,
Po paskutinio šiame
festivalyje matyto dokumentinio filmo „Bobi
Jene“ (angl. Bobbi Jene) (2017)
likau truputį sukrėstas. Įtariu, kad visgi daugeliui filmas nelabai patiks,
jame tiek daug gluminančio atvirumo, kad lietuviškam („nemeniškam“) mentalitetui,
kur įsigalėjęs stiprus konservatyvumas, šis filmas gali likti tiesiog
nesuprastas – ai, kažkokia kvailelė,
kurios psichika pakrikusi, dulkinasi viešai su smėlio maišu!
Nepaisant skeptikų, man
filmas tiesiog sukėlė nepaprastai daug pamąstymų. Dokumentine maniera
nufilmuotas trisdešimtmetės šiuolaikinio šokio menininkės Bobbi Jene gyvenimas
po gyvenimo Izraelyje, kur ji praleido beveik dešimt metų šokdama teatro
trupėje. Šįkart ji trokšta kurt savo teatrą ir kol kas ji ieško mono spektakliuose
savasties, o patys spektakliai tampa šokiruojančiais dvasiniais ir kūniškais
perfomansais.
Nesigilinsiu, kiek šiame
filme yra negyvumo ir dirbtinumo, nes, mano nuomone, dalis nenatūralumo visgi
išlieka dėl paskui slankiojančios kameros, vis tiek prieš kamarą žmogus bus
kitoks, nei be jos. Nepaisant to, ne tai tikriausiai filme yra svarbiausia, bet
tas laisvumas, kurį transliuoja menininkė, tas beprotiškai draskantis noras
ištrūkti iš tų sustabarėjusių formų, moralinių stereotipų, kas varžo, liepia
slėptis, nuolat save teisti kitų akimis, galvoti, ką vieni ar kiti pagalvos...
Iš esmės man kiek priminė Marinos Abromovič asmenybę ir jos perfomensus, kurie
grįsti išsilaisvinimu ir dvasiniu pasiruošimu.
Labai man patiko šis
filmas, nes jis iš esmės paveikė mane ir leido dar ilgai mąstyti apie meno ir
menininko paskirtį ir apie asmenybės išsilaisvinimo nuo to mėšlo, kuriuo esame apkrauti,
kad tai net laikome „normaliu“, o išsilaisvinimą – frykiškumu.
Nuoroda į Kino pavasarį
ČIA.
Mano
įvertinimas: 10/10
IMDb: 6.2
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą