Sveiki,
Per
paskutiniuosius penkerius metus tikriausiai mačiau vos kelis lietuviškus
filmus, kurie visuotinai buvo labai išgirti, tačiau mane gerokai nuvylė. Nešneku
apie tuos filmus, kurie prifarširuoti anekdotinių situacijų, kalbu apie meninę
vertę turinčius, tad ir visų pamėgtas „Šventasis“ tuokart manęs nė kiek
nejaudino. Šįkart grįžau prie lietuviško kino su nauja viltimi ir pažiūrėjau
Marijos Kavtarazės filmą „Išgyventi vasarą“ (2018), kuris apskritai
įvardijamas kaip vienas geriausių lietuviško naujojo kino pavyzdžių.
Istorija
jau nebe nauja – teko panašių kelioninių tipažo filmų apie vėžiu sergančius,
šiaip bepročius, sutrikusius ar invalido vežimėlyje sėdinčius žmones, kurie leidžiasi
su nepažįstamais į kelionę ir akimirkai patiria kitą realybės jausmą, galgi net
vienintelį gyvenime pasispardymą. Galima sakyti, kad „Išgyventi vasarą“ turi
visus tuos šabloninio siužetinius akcentus. Keliaujanti ketveriukė tai
juokiasi, tai dainuoja, tai bando vienas nuo kito pabėgti į savo įsivaizduojamą
problemų pasaulį ir akylesnis kino žiūrovas jaučia režisierės akcentus, kad jie
visgi yra tokie pat, kokie dažnai pasitaiko laikantis intrigos, vyksmo,
kulminacijos ir atomazgos elementus. Netgi tas sustojimas šalikėlėje, kai
veikėjus „nuplauna“ lietus, kai atrodo, jog visiems jau stogas nuvažiavo, irgi
yra tos kino ritmikos pamatuotas strateginis kadras, kuris pernelyg vietoje ir
pernelyg tvarkingas, atitinkantis visus šabloninio kino niuansus, bet...
Bet
filmas vis tiek labai geras! Kodėl? Visų pirma dėl pačios atmosferos. Galgi
filmo siužetas nėra pats geriausias ir tvirčiausias, tačiau jo realizacija
išties pavykusi: justi melancholija, gyvenimo gėrio ilgesys, reti pokštai ir vaikiškos
depresuojančiųjų išdaigos... Bet labiausiai mane veikė tas kilometražas
Vilnius-Klaipėda-Palanga, kada keliauji autostrada, žinai visas stoteles,
radijo stotis, tualetus, visus užsnūdimus ir apsikeitimus vietoje – tas mikro
gyvenimas autostradoje toks intymus, visi tie lūžinėjantys pokalbiai apie
prasmę ir priešingai – banalybes. Štai tokio kino, kuris iš esmės kasdieniškai
galėtų pakalbėti apie žmogaus vidinius neramumus, apie tai, kad pasaulis platus
ir gyvenimas atviras, tačiau nėra prasmės, jeigu žmoguje esti atskirtis,
problemų akivaras...
Puikus
aktorių darbas. Išties trijulė aktorių (Paulius Markevičius, Gelminė Glemžaitė
ir Indrė Patkauskaitė) buvo verti šių kadrų! Ypatingai negalėjau atplėšti nuo
vitališko P. Markevičiaus vaidmens, kurio hiperkatyvios nuotaikos greitai
mainosi su prislėgtomis ir todėl išgaunamas nuostabus sutrikusio vaikino būdas,
kuris ir fiziškai, ir dvasiškai Pauliui labai tiko. Iš esmės tai nuo „Ekskursantės“
laikų tikriausiai vienintelis geras lietuviškas filmas, kuris leido galvoti
pirmąkart ne apie lietuviško vaidybinio filmo trūkumus, o pasijausti vienu iš
tų netobulų veikėjų, kurių pilna Lietuva ir pilnas pasaulis.
Mano
įvertinimas: 8.5/10
IMDb:8.2
Nuoroda į "Kino pavasarį" ČIA.
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą