2020 m. kovo 19 d., ketvirtadienis

Kino pavasaris 2020 namuose. Ką žiūrėsi tu? (Maištingos sielos rekomendacijos)


Sveiki,

Nėra to blogo, ką Korona virusas nepadarytų geriau. Žinoma, prastai išėjo su Kino pavasariu, kurio mes taip laukėme. Nors organizatoriai optimistiškai mus kviečia į namų kino mokamas platformas, tačiau tai jau nebe ta šventė. Aišku, jeigu tikėsime, kad tikroji šventė yra mūsų savijautoje ir nusiteikime, galima su tuo sutikti, bet man tai labiau panašu į organizatorių slepiamą apmaudą, nes kiekvienas iš mūsų, kurie nėra dirbę šiame festivalyje, gali tik įsivaizduoti, kiek laiko ir žmonių reikia, pavyzdžiui, paruošti vienam filmui su lietuviškais titrais...

Visgi namų platformos leis kiekvienam, net negyvenant didmiestyje, prisijungti prie Kino pavasario ir pagaliau pamatyti tiek pat filmų, iš kiek galėdavo rinktis vilniečiai ir net dar daugiau, nes dabar laiką, kada tau patogiausia žiūrėti, renkiesi tu pats! Tai yra gerai! Tai, sakyčiau, nuostabu, neskaitant to, kad netenkame kino teatro įspūdžio, garso ir kitų dalykų, kurių negali suteikti namų kino aparatūra, tačiau pamatyti kai kada svarbiau už patogumus.

Galbūt Kino pavasario organizatoriai, atsispirdami į šių metų nesklandumus ir iš esmės į „Ateitys“ viziją ir šio 25-ojo festivalio credo, kitąmet pateiks jau kitokį priėjimą per festivalį prie kino filmų. Jau ne vieneri metai pagrindiniai festivalio filmai šiaip ar taip būdavo beregint talpinami platformose, bet aš kalbu apie tuos mažiau matomus, kurie taip ir nepasiekia didesnės auditorijos. Taigi pasiūlymas, kad kitąmet Kino pavasarį po oficialaus festivalio surengti ir namų aplinkoje su visais tais filmais, kurių nepatalpina, pavyzdžiui, ŽmonėsCinema.lt platformoje. Bent kokioms dviem savaitėm. 

Šiemet jau buvau numatęs ne vieną filmą, tačiau keičiantis aplinkybėms, keičiasi ir mano numatytų filmų repertuaras, atsižvelgiant į tai, kad pagrindiniai filmai vis tiek anksčiau ar vėliau bus prieinami lietuviškai platformose.

Kas patraukė mano dėmesį?

Tiesa, „Parazito“ neįtraukiu, nes jį mačiau; jis buvo geras ir išliks kultiniu, tačiau manęs kaip žiūrovo nesujaudino taip, kaip tikėjausi.

Skandinaviškas kinas – visada į sveikatą!

VILTIS (2019 / Norvegija, Švedija / rež. Maria Sødahl )

Manau, šis biografinis filmas tikrais sužavės. Man artimas skandinavų kinas, ypač danų ir islandų filmai. Pasitaiko gerų ir norvegiškų dramų, tam manau, kad istorija bus gera. Man nuo pat jaunų dienų labiau domino ilgamečių porų problemos, nei pasaldintos pirmosios meilės išbandymai myliu-noriu-negaliu. Ir dar žinomi aktoriai. Imu!


SINONIMAI (2019 / Prancūzija, Izraelis, Vokietija / rež. Nadav Lapid)

Filmas, kuris laimėjo Berlyne „Auksinį lokį“. Tai kontraversiški apdovanojimai, bent jau man, nes dažniausiai filmai provokuojantys, tačiau ne visada mane paveikia įkvepiančiai. Bet kas nerizikuoja, tas negeria po filmo vištienos sultinio! Jau vien pavadinimas vilioja, o aprašas apie jaunuolių susitikimą... Hummm... Tautinių tapatybių ir gėdos jausmo mikstūra – kaip tik man!


PATIKRAS (2019 / Belgija / rež. Tim Mielants)

Drama, komedija ir nudizmas. Velnias, juk tai kaip tik man! Kur nuogybės – ten ir aš! Tiesiog labai tikiuosi, kad tai bus intelektuali tragikomedija, kur bus tinkamas balansas tarp populiariojo kino ir to, kur reikia truputį pamiklinti galvą.


DVARAS (2020 / Rumunija / rež. Cristi Puiu)

Šiemet rumunų režisierius C. Puiu atrodo nustumtas į antrą planą. Galimas daiktas, kad jo šis darbas nebepasiekia tokio malonumo, kaip ankstesnieji jo filmai, bet rizikuoju. Po „Sieranevados“ sužiūrėjau dar kelis jo darbus. Tai vienareikšmiškai mano mėgstamiausias rumunų režisierius, o ten kinas – toks, kur lengvai iš seanso neišeisi.


KRISTAUS KŪNAS (2019 / Lenkija, Prancūzija / rež. Jan Komasa)
Lenkų kinas yra ir bus vienas stipriausių, ką visada pamatau per festivalius! Įtrauktas į visus „privaloma pamatyti“ sąrašus, man net abejonių nekilo, kad pamatyti šį kūrinį būtina. Pažiūrėkite anonsą ir suprasite.
LIEPSNOJANČIOS MOTERS PORTRETAS (2019 / Prancūzija / rež. Céline Sciamm )

Dar vienas iš serijas „būtina pamatyti“. Bene vienintelis iš populiariųjų, kuris priskirtas LGBT filmų kategorijai ir kartu plačiajai auditorijai. Jau seniai sklinda kalbos apie šio filmo estetiką ir jausmingumą, kostiumus ir kitus privalumus. Ką aš begaliu pridurti, žiūrėti reikia!


ANDREJUS TARKOVSKIS: KINAS KAIP MALDA (2019 / Italija, Rusijos Federacija, Švedija / rež. Andrey A. Tarkovsky)

Kino legenda ir kino Dievas. Man jo mąstymo formos, kino kalba... Tai yra tai, kas seniai pranoksta irzlų skubėjimą kine. Tai iš serijos, kuri vadinasi: būtina pamatyti Maištinga Sielai ir A. Tarkovskio gerbėjams!


BALTA BALTA DIENA (2019 / Islandija, Danija, Švedija / rež. Hlynur Pálmason)

Dar nežinau, kodėl turiu pamatyti šį filmą, bet jis jau mano sąraše, nes jis skandinavų, nes žadą gerą atmosferą, neeilinę istoriją ir po seanso paliekantį jausmą, kad kažkuo ištuštėjai ir kažkuo pasipildei. Tai gyvybiškai svarbu, žiūrint gerą ir rimtą kiną.


MATIJAS IR MAKSIMAS (2019 / Kanada / rež. Xavier Dolan )

Būsiu apsirikęs dėl LGBT filmų pagrindiniame „takelyje“, bet ar uždarymo X. Dolan filmą galima laikyti pagrindiniu kaip ir „Proksimą“? Galbūt. Bet kokiu atveju, šis kino genijus susimovė tik kartą, kurdamas angliakalbišką filmą, tačiau jau girdėjau neblogų dalykų apie šį filmą ir jis būtinai mano sąraše!


SUPERNOVA (2019 / Lenkija / rež. Bartosz Kruhlik)

Kadangi lenkų kinu, bent nepamenu, todėl teigiu, kad niekada nenusiviliu. Šiemet būčiau tikriausiai nepamatęs, jeigu ne namų platforma, todėl tikiuosi to, ko paprastai nesitikiu. Tiesiog gero lenkiško kino! Supernovos!


VIRPESIAI (2019 / Gvatemala, Prancūzija, Liuksemburgas / rež. Jayro Bustamante)

Ko galima tikėtis, kai prancūzai filmuoja kiną Lotynų Amerikoje? Ogi nieko gero. Dar nemačiau nė vieno gero prancūzų kino, kai bendrystė eina per Lotynų Ameriką, štai kodėl šis filmas nugrūstas į paribius, tačiau yra įdomių temų, kurios aktualios. Visų pirma laisvo žmogaus ir religijos sankirta, LGBT tema ir teisingos šeimos sampratos primetimas ir įsigalėjimas.


TIESIOG NUOSTABU (2019 / Prancūzija / rež. Guillaume Nicloux)

Koronos viruso atvejų įdomiau filmo aprašymas negali prasidėti: Jūros vandens terapijos centre didysis prancūzų literatūros provokatorius Michelis Houellebecqas sutinka kino legendą Gerardą Depardieu. Dvi legendos – literatūros ir kino. Ir dar komedija! Imu!



Kiti alternatyvūs filmai:

Visa tiesa apie divą (Prancūzija)
Nematomas gyvenimas (Brazilija)
Švilpautojai (Rumunija)
Martinas Idenas (Italija)
Atsiprašome, neradome jūsų (Airija)

Filmai, kurių norėjau, bet kol kas nepaskelbti, kad bus platformose: Mama (Ispanija), Libertė (Prancūzija)

Kažkoks keistokas Kino pavasaris, kai tarp favoritų nėra nė vieno ispaniško filmo iš „Gojos“ favoritų.

O kas Jūsų favoritai?

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą