Sveiki,
Kino
kritikus ir gurmanus žavinti subtili dramų režisierė Debra Granik vėlei visus maloniai
nustebino pateikdama naujausią savo kino juostą „Nepalikti pėdsakų“
(angl. Leave no trace) (2018), kuri dažnai įtraukiama į visokiausius „geriausių
2018“ nepriklausomo kino topus. Tiesą sakant, man pats mieliausias ir
gyviausias darbas visgi tebėra kažkada labai nustebinęs Debros Granik filmas „Vinterio
kaulai“ (kitur verčiama „Žiemos kaulai“) (2010), dėl kurio smarkiai
išpopuliarėjo aktorė Jennifer Lawrence.
Naujausiame
filme, kuris pastatytas pagal romaną, pasakojama mažų mažiausiai keista tėvo ir
dukters istorija: jiedu ilgą laiką po mergaitės motinos mirties slepiasi miške.
Tiesą sakant, nelabai domėjausi aprašu, kas ten vyksta ir filmas priminė
nemažai poakopaliptinių filmų, kada civilizuotoji žmonijos dalis gaudo
maištininkus partizanus. Tik po kurio laiko tampa aišku, jog viskas vyksta tik
dėl to, kad tėvas serga potraumine depresija dėl žmonos mirties ir šalinasi
civilizacijos, visur tampydamasis paskui save dukrą. Štai ir visa istorija ir
įdomumas, visa siužetinė šerdis, kuri apstatyta besiblaškymu tarp miško ir juos
persekiojančių tarnybų, tarp bėgimo ir „prisitrynimo“ prie atokios
bendruomenės, tėvo ir dukters bendravimą užpildant gausybe nutylėjimų, kurie
reiškia dažniausiai vieną ir tą patį: kvailys tėvas nuvarys ne tik save, bet ir
dukrą į kapus dėl savo įsitikinimų.
Filmas
ganėtinai niūrus ir man suprantamos visos priežastys, kodėl daugelis gurmaniško
kino žiūrovų alpsta dėl panašaus tipažo filmų, nes juose esti ir subtilių
metaforų, prasmių įskaitymo tarp pauzių, galų gale yra ir visuotinis
filosofinis lygmuo, kuriame išriekiama kritika visokioms tarnyboms, kurios
bando civilizuotai „sufabrikuoti“ šeimas ir pasakyti, kaip reikia gyventi
teisingai. Tokie filmai išties turi pasisekimą, tačiau „Vinterio kaulai“ buvo
nepalyginamai gyvesnis ir aštresnis filmas, nors ir panašios atmosferos, tačiau
„Nepalikti pėdsakų“ atsiduoda pernelyg dideliu sintetinimu ir teatralizuotu
perteikimu: taip, veikėjai sutrikę, savo gyvenimiškų nelaimių įkaitai ir tiek
tėvas, tiek dukra yra tų įvykių aukos, tačiau po itin įtikinama vaidyba man
šmėkšteli kažin koks neįtikėtinas melas – filmas šiek tiek pauzuojantis,
pernelyg intelektualūs santykiai, turint galvoje, kad dukra didelė dalį
praleido miške, tam tikros buitinės detalės. Kažkas šioje istorijoje randasi
netikra, tas, ko aš siužetiškai negaliu patikėti ir dvelkia šiek tiek
fantastinio filmo elementais, bet visumoje filmas veikia atmosferiškai, įdomu
stebėti tuos keistus santykius ir visa tai vienaip ar kitaip permąstyti.
Mano
įvertinimas: 7/10
Kritikų
vidurkis: 88/100
IMDb:
7.2
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą