Sveiki,
Tamsiame
trileryje „Greta“ (angl. Greta) (2018) režisierius Neil Jordan
bando atskleisti beprotišką motinišką instinktą globoti ir mylėti, kai iš
tikrųjų moteriai gyvenimas to nesuteikė. Istorijoje pasakojama apie merginą iš Manheteno,
kuri metro randa rankinę ir nusprendžia ją grąžinti savininkei, kuri pasirodo
tokia miela, kad užsimezga draugystė, kuri netrukus perauga į maniakišką persekiojimą...
Filme
pasirodo mano mėgstama prancūzų aktorė Isabelle Hupert ir iškili jaunosios
kartos aktorė Chloe Grace Moretz, kurios ir tampa pagrindinėmis šio filmo
veikėjomis. Vienas retesnių atvejų, kada žiūrėdamas šį iš esmės vidutinišką
filmą, nenoriu absoliučiai analizuoti scenarijaus vingių. Viskas daugiau ar
mažiau matyta, ar tai būtų siaubo filmas „Mama“, ar tai būtų serialas „Tarnaitės
pasakojimas“ – visur apie tą išaukštintą, neišsipildžiusį motinystės poreikį
rūpintis ir prižiūrėti. Manau, filme iš esmės pernelyg tai akcentuojama kaip
pagrindinė filmo idėja, į antrą planą nugrūdant kur kas spalvingesnius
psichopatės pasireiškimo būdus, kuriuos būtų galima panagrinėti ir atskleisti
naujomis spalvomis. Bet trileris yra trileris, todėl jame tvyro klišinių veiksmų
ir padarinių sistema – slaptame kambariuke kalinamos merginos (o rankinių vaikinai
tikriausiai niekada nesistengia sugrąžinti?) ir sadistinės fortepijono ir
kepimo pamokos atrodo kaip lokaliai užbaigtas copy paste nuo kitų
istorijos idėjų nugvelbtas irisas.
Visgi
filmo persekiojimo scenos, kad ir kaip atrodytų sąlygotos ir neįtikinamos,
trileryje jos vis vien veikia ir kelia išties nemenką susijaudinimą ir nerimą merginos
atžvilgiu. Maniakinis persekiojimas yra vienas iš tų dinamikos faktorių, kas
verčia nenuleisti akių ir negalvoti, kada baigsis filmas, tačiau, kai
psichopatė klaikiai naiviai apsvaiginusią „dukrelę“ parsitempia namo, darosi
jau daugmaž nuobodu, nes jau aišku, kuo visa tai pasibaigs, tad belieka
kantriai sulaukti to numatomo finalo.
Filmas,
skirtas pramogai, su žiupsneliu psichologinio ir fizinio smurto, į kurį
žiūrėdami jaučiame saugumą, kad viskas vyksta filme, o ne mūsų gyvenime. Itin didelės
analizės, kas ir kodėl taip elgiasi, ieškoti nereikia, viskas pateikta jau
supjaustyta riekėmis, kad žiūrovas begalvodamas nepavargtų.
Mano
įvertinimas: 7/10
Kritikų
vidurkis: 54/100
IMDb: 6.0
Jūsų
Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą