Sveiki, skaitytojai,
Tęsiu iššūkį. 18 gerų filmų iki
tikrojo „Kino pavasario“. Ketvirtasis filmas.
Savo iššūkyje dairausi festivalinio
ir nekomercinio kino, tačiau po šio filmo ėmiau abejoti, ar visus juos kažkaip
sužiūrėsiu rūškanu ir rimtu veidu. Režisierius Andrea Pallaoro, pasikvietęs
legendinę aktorę Charlotte Rampling, sukūrė subtilų lėtos eigos filmą „Hana“
(pranc. Hannah) (2017), kuris tapo ir „Kino pavasario“ festivalio filmu „Kritikų
pasirinkimas“ sekcijoje.
Istorija pasakoja iš pradžių apie
du senukus, gyvenančius savo namuose, kuriems, atrodo, nieko kaip ir netrūksta,
tačiau tarp jų vyrauja šaltumas. Galiausiai sužinome, kad kitą dieną žmona
palydi savo vyrą į kalėjimą, kur jis įkalinamas, o ji grįžta atgal į tuščius
namus, kur laukia tik šuo. Galiausiai moteris savo gyvenimą bando užpildyti
veiklomis: ji lanko teatralizuotas psichoterapines grupes, kur vykdomi
dinamiški ir kūrybiški užsiėmimai, pastarieji padeda atsipalaiduoti, save
išreikšti, tačiau visur moteris susiduria su liudijimu, kad jos santuoka nevykusi,
o jos mylimas žmogus ją išdavė. Moteris, nors ir lanko vyrą kalėjime, tačiau iš
tikrųjų išgyvena didžiulę vienatvę ir depresiją, ją atstumia netgi vienintelis
sūnus, užvėręs prieš jos veidą namų duris...
Iš tikrųjų šis pusantros valandos
filmas yra juvelyrinis senyvo žmogaus vienatvės, atskirties ir nusivylimo bei
tylaus pykčio vaizdinys. Filme labai mažai kalbama, režisierius pasitelkia
detalių kalbėjimą ir tai sustiprina senatvės apleidimo ir vienatvės įspūdį. Charlotte
Rampling puikiai veikia visuose kadruose, ar ji besimaudytų dušuose nuoga, ar
keptų anūko gimtadieniui tortą, ar tiesiog žiūrėtų pro langą autobuse,
paskendusi savo mintyse... Stambiu planu rodomas veidas, judesiai, subtilios
buitinės mizanscenos visur atskleidžia vieną ir tą patį: slystantį iš po kojų
pasaulį, prasidėjusią depresiją, savęs ir gyvenimo kontrolės praradimą.
Filme išties labai maža veiksmo,
atrodo, papasakotoje istorijoje beveik nieko nevyksta, tik vieniša pensininkė
bando kaip nors diena po dienos išgyventi ir tai... nėra lengva. Toks filmas
reikalauja didžiulės empatijos, permąstyti savo jaunystę, įvertinti būsimą
senatvę, suvokti ir priimti mums nežinomus, dar tik laukiančius likimo smūgius.
Tiesą sakant, ne visada pavykdavo susitapatinti ir tinkamai „išjausti“, kai
kada kadrai pernelyg užliūliuodavo, todėl tokiam tyliam ir subtiliam filmui
reikia nusiteikimo. Manau, Charlotte Rampling po itin taiklaus ir subtilaus
vaidmens filme „45 metai“ (2015) nieko tokio preciziškai įstabaus nebesukurs,
bet, regis, režisieriai ją pastebėjo. Tai tarsi vienos aktorės mono filmas,
kuris atskleidžia išties slogias senatvės būsenas. Kitą vertus, filmas lyg ir
už kadrų kviečia diskusijai: kaip išgyventi nykstant viskam, kas tu iki tol
buvai, kai tavo tapatybės nebėra ir tu pamažu traukiesi iš sociumo ir jautiesi
vis labiau ir labiau nebereikalinga? Tai apie didžiąją baimę, ko bijome mes
visi: baimę prarasti save ir būti niekam nebereikalingam.
P. S. Visiška priešingybė prieš
tai matytam Claude Lelouch filmui „Gražiausi gyvenimo metai“.
Mano įvertinimas:
6.5/10
Kritikų vidurkis: 63/100
IMDb: 5.9
Nuoroda į „Kino pavasarį“ ČIA.
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą