Sveiki,
Tęsiu 18 gerų filmų iki „Kino
pavasario 2021“ iššūkį. Trečiasis filmas.
Šįkart pasirinkau švedų
režisieriaus Tarik Saleh filmą „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“
(angl. The Nile Hilton Incident) (2017), kuris buvo rodytas per
Scanoramos kino festivalį. Žiūrėdamas šį filmą vis galvojau, kodėl kino
gurmanai žiūri kriminalines dramas ir ko iš jų tikisi? Tikisi tikriausiai
jaudinančių ir netikėtų istorijų, kurios vienaip ar kitaip praplėstų socialinius
kontekstus, kad būtų veiksmas kaip pramoga, bet labiausiai dėl galvosūkio. Juk smagu
spręsti nusikaltimo bylą kaip kryžiažodį, kelti hipotezę ir galiausiai patirti melo ir nežinomybės uždangos atsivėrimą.
Filmo „Nutikimas Nilo Hiltono
viešbutyje“ veiksmas vyksta ne kur nors Švedijoje (režisierius švedas), bet musulmoniškame Kaire,
kuriame verda nusikaltimai, skurdas, gyvena egiptiečiai ir pabėgėliai iš kitų
šalių – žodžiu, tirštas socialinis katilas. Šiame mieste valdžią turi, bent jau
pagal filmą, tik teisėsauga, šiuo atveju policija ir, aišku, nusikaltėliai
politikai ir mafijozai, kurie, pasirodo, yra vienas ir tas pats. Dėmesio centre
– policininkas Noredinas, itin brutalios ir prislėgtos išvaizdos vyras, kuris
pradeda tirti Nilo Hiltono viešbutyje nužudytos garsios dainininkės bylą. Jis
greitai sugaudo galus, yra patyręs profesionalas, tačiau manydamas, kad šioji
byla lengvai perprantama, galiausiai turi pripažinti, kad nė velnio. Nors jis,
kaip ir daugelis policininkų, priima lengvus kyšius, tačiau jis negali net
įsivaizduoti, ką iš tikrųjų policija ir teisėsauga gali padaryti už pinigus...
Šalia to nuotrupomis atskleidžiamas ir asmeninis Noredino gyvenimas: jo darbu
ir morale nepatenkintas tėvas, žlugusi santuoka ir vienatvė...
Filmas labai jau, kaip čia
pasakius, „musulmoniškai egiptietiškų tamsių spalvų“. Dideliame chaotiškame mieste sekamas vieno
policininko gyvenimas, bet kartu ir narpliojama žmogžudystės istorija. Viskas labai
super nufilmuota, policininko charakteris tipiškas: rūstus, racionalus,
logiškas, bet ir pažeidžiamas. Atrodo, kad filmas sukaltas pagal kriminalinius
Holivudo detektyvinius standartus, bet iš esmės adaptuotas arabiškoje
aplinkoje. Bandžiau įžvelgti šio filmo unikalumą, bet nieko neįžvelgiau. Pati istorija
chaotiškai išdrikusi, siužetas standartinis, nieko naujo neatskleidžiantis. Kad
Kaire policija ir valdžia korumpuota? O kas to nežino? Veikėjas tipinis t. y. standartinis
pervargęs nuo streso ir išvargintas brutalumo žmogus. Žmogžudystę, žinoma,
užsako tie, kurie visuomenėje dedasi geraisiais, o atpirkimo ožiais tampa
emigrantai. Bet juk tai standartiniai klišiniai socialiniai kino standartai.
Filmas, jeigu pradžioje kėlė šiokią tokią intrigą, tai po pusvalandžio pradėjau
žvilgčioti į laikrodį, nes darėsi neįdomu. Nelabai įdomi ir pati kriminalinė
linija, tokia vidutiniška, atsikartojanti aidais iš matytų kur kas įdomiau
sunarpliotų holivudinių filmų. Jeigu atvirai, net nelabai supratau, kodėl
Scanoramos programoje atsidūrė šis filmas. Tik dėl to, kad jį sukūrė švedas
musulmoniškoje aplinkoje? Tiesa, nufilmuota ir sumontuota išties profesionaliai,
tačiau turinys absoliučiai, bent jau manęs, nejaudino.
Mano įvertinimas:
5/10
Kritikų vidurkis: 70/100
IMDb: 6.8
Jūsų Maištinga Siela
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą