2023 m. liepos 11 d., antradienis

Filmas: "107 motinos" / "Cenzorka" / "107 Mothers"

 Sveiki,

 

Kino pavasario festivalyje pristatyta slovakų režisieriaus Peter Kerekes drama „107 motinos“ (slov. Cenzorka) (2021) nufilmuota su ukrainiečių aktoriais ir perteikia autentišką ir biografiniais motyvais grįstus pasakojimus apie Odesos miesto moterų kalėjimą, į kurį pateko nuteistosios jau turėdamos nėštumą.

 

Filmo centre – jauna kalinė Lesia, kuri laukiasi berniuko nuo vyro, kurį nužudė iš pavydo. Vėliau sužinome, kad daugiau ar mažiau čionai patekusios moterys taip pat žudė savo mylimuosius iš pavydo. Žinoma, iš pasakojimo nesitikėkite kokio nors trilerio ar aštrių suinscenizuotų smurtinių scenų, paikos ar aršios moterų konkurencijos, nes istorija beveik visa nufilmuota kalėjimo zonoje. Nors, kaip supratau, prie šio projekto dirbo ir patirties turinčios aktorės, ir šiaip su kamera nieko bendro neturinčios. Filmas primena dokumentinį filmą, kai kurios scenos būtent imituoja atviras moterų išpažintis, tačiau šias istorijas pasakoja aktorės, perteikdamos kalinių istorijas.

 

Nors Lesia nuteista septyneriems metams, ji dėl motinystės negauna liktinio paleidimo. Dalis kalinių motinų, sukakus vaikams 3 metukams, turi atsisveikinti atiduodamos atžalas savo artimiesiems arba vaikų namams. Deja, tokios taisyklės, tad ir jaunoji Lesia bando susitaikyti su šeima, tačiau negali. Žiūrovai mato nuolatinę motinų kalinių ir bevaikės bei niekaip susirasti vyro negalinčios prižiūrėtojos gyvenimo kasdienybę, tad nesunku susitapatinti su kalinių istorijomis, nes atmosfera labai greitai įtraukia. Filmas jautriai perteikia dramas, bet istorijoje švysteli ir gyvenimo grožis, švelnūs juokeliai, tačiau netrūksta ir liūdnų išsiskyrimų, ypač kai kalinei tenka atiduoti vaiką ir grįžti į bendrąjį moterų kalėjimą.

 

Tiesą sakant, tikėjausi kažin kokios lengvos europietiškos komedijos apie moterų kalėjimo kontrabandą ar panašiai, tačiau nieko panašaus. Nors filmo finalas nesunkiai įspėjamas ir veiksmo ne kažin kiek, tačiau gerai režisierius fokusuojasi tikriausiai į savo patirtį, kai jam reikėjo iš tikrųjų surinkti tikrų kalinių liudijimus – iš čia atsiranda dokumentiniai inkliuzai. Tragikomiška atrodo ir pagrindinė kalėjimo prižiūrėtoja ir kai kurios kalinės. Čia vis prisimindavau serialą „Oranžinė – tai nauja juoda“, sukomercintą, tačiau įtraukų amerikietišką moterų kalėjimo gyvenimo nuotykių pasakojimą. Deja, šiame filme ne nuotykiai svarbiausi, nes iš esmės režisieriui kažin kaip per tuos pokalbius ir scenas pavyko atskleisti ir vidines veikėjų dramas, pavyzdžiui, ar gailimasi už savo nusikaltimus, ar jos turi motiniškų instinktų ir tai nesunku suprasti iš gana autentiškai perteiktų kadrų, kur iš pažiūros atrodytų yra mažai laimės, tačiau moterys vis tiek ją susikuria. Buvo vietelių, kada akelės ėmė drėkti... Rekomenduoju ne tik sovietinio kalėjimo atmosferos nostalgininkams, bet ir gerų istorijų kolekcionieriams.

 

Mano įvertinimas: 8.5/10

IMDb: 7.0



 

Jūsų Maištinga Siela

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą